Ervaring met Lammert Haanstra- Clinic??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-01 22:11

Wie heeft er eens een clinic meegemaakt van hem?
Er staat iets op stapel hier, een clinic van hem waar het de bedoeling zal zijn,dat je je eigen paard mee kunt nemen.
Ik weet het nog niet precies hoe het in elkaar zit, maar het zal dan maar voor 1 avond zijn.
Kosten iets van 200 en nog wat gulden....
Een hele smak geld...

Dus wie heeft er ervaring met zo'n clinic? Was het de moeite waard of kan ik net zo goed het boek heel goed doorlezen. (Ben ik met iets van 50 piekies klaar)

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 22:20

Ik heb longeerles gehad van lammert haanstra, echt onwijs gaaf!! Was bij ons op school bij de praktijk week. Eerst hebben we s avonds een theorie les van hem gehad, vond het heel leuk hoe hij dat vertelde en deed, ook heel leerzaam, ik let er nu heel anders op hoe een paard loopt (m.b.v zijn driehoekjes Haha! )
Daarna gingen we aan de slag met eeen zweep en longeerlijn, dus hoe je dat allemaal vast moest houden, hele klus hoor op zijn manier! *LOL* en daarna met de zweep oefenen met slaan... weet dus niet of dat bij zo'n clinic er ook bij zit...
Daarna pakte we een aantal paarden (waaronder die van mij) Daar heb ik echt onwijs veel van geleerd... ik heb ook wel gelongeerd via zijn boek, maar toch als hij er bij staat ziet hij gewoon zoveel dingetjes en krijg je gewoon onwijs veel hints van hem.. vond het persoonlijk een hele geschikte man, met een vreemd stemmetje.. Haha!
Maar vind het eerlijk gezegt wel een boel geld hoor! kan je misschien niet via een stagiare van hem les krijgen ofzo? (bij ons was namelijk ook een soort stagiare met hem mee..) dat scheelt misschien een hoop qua geld... (had het er zelf denk niet voorover gehad..)
Maar vond het zelf dus super leuk! Party!!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 22:22

Ik heb een maand of twee geleden een longeer clinic van Lammert Haanstra bijgewoond. (gratis Haha! )

Was wel boeiend, maar ik zou er eerlijk gezegd geen 200 gulden voor neertellen. Natuurlijk is het wel leuk als je paard door hem gelongeerd wordt, zal je zeker wat van leren. Maar heeft jouw paard echt een ernstig longeer probleem? Als dat niet het geval is haal je genoeg ideen uit het boek en vooral door naar anderen te kijken. Ik neem tenminste aan dat als je gewoon toekijkt en niet je eigen paard meeneemt het je geen 200 gulden kost.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 22:33

Toen Lammert Haanstra nog op het Fries Paarden Centrum rondliep (zo'n 6 jaar geleden) liet ik mijn paard regelmatig gebruiken tijdens zijn longeercursus. Heb helaas zelf nooit zo'n cursus gevolgd, achteraf jammer. Maar ik ben erg te spreken over zijn manier van longeren, maar 200 piek zou ik er idd ook niet voor neertellen.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 22:57

Als toeschouwer betaal je voor een clinic veel minder 25 piek). Ik heb het afgelopen weekend een longeercursus gedaan. Ik heb Bolivia meegenomen en ook een aantal andere paarden gelongeerd. Ik ben niet bij haanstra geweest en ik was 350 gulden kwijt. Ik vind 200 iets teveel voor een dag, maar als het echt een hele dag is, dan is het het wel waard.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-01 23:02

Nee mijn paard heeft geen longeerproblemen. Tenminste niet dat ik van haar weet Haha!
Ik zal nog eens informatie opvragen wat het precies inhoud.... Ik vind het wel heel veel piekies.....

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 01:55

He Jantina, was het niet f 200,-- voor de hele groep? Ik ben laatst in de buurt naar een clinic geweest, wel als toeschouwer, maar wij betaalden 17,50. Leden van die vereniging betaalden f 15,--. Dat is te doen, maar f 200,-- zou ik te veel vinden. Dezelfde clinic is ook gegeven op het Federatie centrum in Ermelo en daar kostte het f 35,--. Ook is het bij stal Wennekers geweest en toen was het ook f 35,-- per persoon. Het zou iets duurder kunnen zijn i.v.m. de overtocht bij jullie, maar toch geen f 200,-- per persoon. Die clinic was zo'n 3,5 tot 4 uur, eerst theorie met foto's van paarden die goed over de rug liepen en paarden die dat niet deden en hoe je het verschil kon zien en daarna de praktijk met twee of drie verschillende paarden, liefst met longeerproblemen. Was best heel leerzaam, ook toen ik het voor de tweede keer weer zag. Na een paar jaar zakken er toch dingen weg. Hij probeert wel zijn eigen materialen te verkopen, maar daar moet je je niet teveel van aantrekken, behalve dan van zijn boekje, dat is ook de moeite waard. Nou ja, voor f 17,50 vond ik het zeker weer goed om er bij te zijn.
Marja zat die tweede keer bij die vereniging, die weet misschien of er extra kosten waren als je je paard als proefmodel liet dienen.

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 08:56

Ik zal het morgen even aan m'n vriendin vragen, maar ik denk het eigenlijk niet.

Ik denk dat het of de totaalprijs is (lijkt me dan te goedkoop, maar goed) of een ander soort clinic. Meer te vergelijken met het meerijden in een dressuurclinic.
En of iets het waard is zul je zelf in moeten schatten. Als jij je paard via longeren wilt kunnen gymnastiseren en misschien wel een stukje africhten (met dubbele longe bijv.) dan kan het heel leerzaam zijn.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 10:53

Ik ben vorige week hier in de buurt geweest en het is mij vreselijk tegengevallen. Er lag meer nadruk op het feit dat hij al zijn speciale spullen meegenomen had die je kon kopen dan echte info. De paarden die getoond waren, waren zeker niet spannend en ook geen probleempaarden. Het was gelukkig gratis want ik had een tientje nog teveel gevonden.

Femke k
Berichten: 3
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 17:27

Ik krijg nu ook les van Lammert en je leert er wel heel veel van. (we hebben nog maar 2 lessen gehad maar andere lui uit mijn klas die wel lang les van hem hebben gehad zeiden dat hij heel goed was. en dat ze er heel veel van geleerd hadden.) De eerste les hebben we alleen maar gedaan hoe je je longeerlijn vast moet houden en hoe je je zweep van de ene naar de andere hand moet doen zonder je paard aan te sporen of hem op de grond laten vallen. Maar van wat ik gehoord heb is hij wel heel goed. en 2oo gulden is wel een beetje veel want alles wat hij ons leert staat ook in zijn boek. dus alles wat hij in een klinic laat zien en vertelt zal ook wel allemal in zijn boek staan.