Wie heeft er nu al 2 dekens op?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 17:30

Bijna 3 weken terug heb ik mijn paard geschoren. Omdat het kwik toen op de dag nog boven de 20 graden steeg heb ik mijn paard lekker onder zijn winterdek laten staan.
Nu het kouder is geworden heb ik sinds afgelopen vrijdag een extra 350 grams onderdeken opgedaan. Ik was benieuwd of er nog meer mensen zijn die hun paardjes al dik ingepakt hebben.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 17:31

Nee, maar er ligt sinds vandaag wel een winterdek op - niet geschoren - Pablo. Dus ik kan het me wel voorstellen, en Lois zal je dankbaar zijn.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 17:33

ik heb een dik winterdek nu op met daaronder een zomerdek... queen is ook geschoren maar ik denk als ik nu al 2 winterdeks op moete gooien wat moet er dan onder als het eg koud wordt en aan het vriezen is??
zodra het rond 0 grsden wordt krijgt queen het onderdek erbij op en als het heeeeeeel koud wordt ook haar zomerdek

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 17:42

jep de paarden bij Gerald die geschoren zijn hebben allemaal al weer 2 dekens op (gambler, marengo, harvard en goldglanz). Omdat t nu toch wel koud aan t worden is

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 18:56

Moon is niet geschoren staat altijd buiten en heeft nu 2 dekens op .een dikke en een regendeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 18:58

Ik heb een zomerdeken op (zo'n turnout light v Horseware) met daar overheen een redelijk dikke winterdeken. Nescio heb ik ook een paar weken terug geschoren. Onze stallen zijn geisoleerd, dat scheelt wel.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 19:09

Robin heeft nu zijn winterdeken erop liggen, over 2 weken ofzo word ie geschoren, en dan komt er een onderdeken onder.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 19:16

expensive heeft nog geen deken op, een weekje ofzo ff niet want hij moest gewassen worden Haha! Bloos lekker beertje..
maar daarna krijgt ie zijn deken op en als het heel koud is nog een dekentje eronder

KDG
Berichten: 35
Geregistreerd: 25-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 19:33

mijn paard is ook geschoren en heeft ondr zijn new zealand een zomerdeken. als het onder nul wordt doe ik de zomerdeken weg en een deken met van die witte vulling op. ik merk niet dat hij het nu koud heeft. bij een ander paard wat ook dagelijks een aantal uurtjes samen met mijn paard naar de wei gaat zag ik vandaag dat de haren rechtop stonden een teken van kou dus.

jongegod
Berichten: 6
Geregistreerd: 05-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 20:24

mijn paarden hebben GEEN deken op en loopt nog steeds buiten, en als het mooi weer is blijven ze snachts ook buiten. Daar komt bij dat ik scheren heel erg onnatuurlijk vind, iedereen heeft het maar over de dieren op een zo natuurlijk mogelijke manier te houden en te rijden, maar kaal scheren is niet erg natuurlijk he??? Je kan ook gewoon wat rustiger aan rijden en goed droogstappen, en met wat stro nawrijven.

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 21:13

Daar ben ik het helemaal mee eens, guido staat ook nog dag en nacht buiten zonder deken, hij heeft nergens last van en tijdens het rijden zweet hij ook niet veel.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 21:27

Mijn paard is geschoren en staat onder een Rhino Turnout. Ze komt (helaas!) niet in het land. In december ga ik haar waarschijnlijk nog een keer scheren en dan krijg ze d'r Rambo WUG op.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 21:33

Mijn paard is geschoren en heeft een zweetdeken met daarover een rambo deken en gaat nog gewoon de wei in. Haha!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 21:40

a
Laatst bijgewerkt door janna op 10-04-22 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 21:45

Polly is niet geschoren en heeft wel een dek op, ik denk dat als het heel koud is dat ik er een onder leg maar dat weet ik eigenlijk nog niet.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 21:48

Smiles is aan de rechterkant geschoren en heeft gewoon 1 deken op

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 21:48

Jino is ook niet geschoren en die staat al een hele tijd onder een 150 grams regendek, omdat ik het toch fris vond worden en geen behoefte heb aan een teddy beertje heb ik er nu nog een fleece dek tussen...

golda1

Berichten: 137
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 21:59

ik hou ook helemaal niet van scheren, ik doe het liever wat rustiger aan, en een deken krijgt ze pas op als de temperaturen richting het vriespunt gaan, de mens vergeet nog wel eens dat een paard een veel hogere grens heeft dan een mens. En als je je paard dan toch in het zweet hebt gereden doe je even een zweetdeken om en gaat aan de hand uitstappen, het dier is gewend om zich aan het klimaat aan te passen.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 22:29

Probleem is dan, zeker binnen met ongeschoren paarden, dat het echt heel lang duurt voor dat je ze droog hebt. Ik had Ironique toen ze nog niet geschoren was na 3 kwartier stappen nog niet droog. En wat rustiger aan doen werkt ook niet, omdat ze (zeker binnen!) echt heel snel zweten.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 22:38

Mijn paard had tot vanmiddag een canvas deken op.
Vanavond is dat geruild voor een dunne winterdeken. Mijn paard is niet geschoren omdat hij a) niet zo'n dikke vacht krijgt, b) zichzelf niet snel in het zweet rijdt en c) hij staat in een buitenstal en in principe elke middag buiten dus al met al is scheren geen optie en (gelukkig) ook niet nodig.
Mocht het kwik onder de 5 graden duiken dan krijgt hij zijn dikke winterdeken op.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 22:54

Koos, de fries, heeft sinds gisteren een gewone canvas deken op. Hij heeft sinds vorige week 's nachts een zomerdeken opgehad. Hij is nog nooit geschoren en hij staat overdag buiten. Als het regent dan heeft hij een regendeken op anders lekker zonder deken. Hij zit heel dun in zijn vacht en dit elk jaar.
Bep heeft wel een winterdeken op. Zij kwam hier met een aardig vachtje. Ik ga haar niet scheren, liever een paar rondjes langer uitstappen dan een koutje!!!
Ik ben altijd vrij laat met een deken en meestal de eerste die de dekens af doet. Geen last van verkouden of snottige paarden.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 23:07

Ik vraag me af wat jullie paarden op hebben als het ECHT koud word. Verward
IJs en Sneeuwkoud zeg maar.
Isolda heeft tot nu toe 3x haar canvas opgehad, omdat ze na het rijden het land weer inging. Nu ze snachts op stal staat heeft ze geen meer op.
Nou snap ik wel dat jullie paarden anders gehouden worden als die van mij, hoor.
Maar wat doen jullie op als het echt koud wordt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 00:11

Wat onnatuurlijk betreft: ik wil serieus sporten met mijn paard, en dat gaat niet vanuit de wei met een dikke vacht. De opmerking: "dan die je het toch gewoon wat rustiger aan" is op een sportpaard niet van toepassing. Is een heel andere discussie overigens.

Jantina: als het echt 20 graden vriest grijp ik niet naar nog een extra deken, maar pak ik de benen in met een stalbandage. Vergelijk het met zelf extra dikke sokken aantrekken. Ze blijven dan lekker warm.