veulen in de opfok: voor- en nadelen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

veulen in de opfok: voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-03 16:25

Oke, ik heb pas over anderhalf jaar een veulen maar wil het toch graag weten Lachen :

Wat vinden jullie de voor en de nadelen van een veulen in de opfok doen als hij/zij eenmaal afgespeend is? Hoe pakken jullie dit aan en wat zijn er nog voor andere opties?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 16:27

bij ons gaan ze erin als ze 4 maanden zijn en komen eruit als ze 3 zijn.... wel staan ze de wintermaanden thuis van eind november tot begin maart. Tussentijds gaan we niet kijken......... bevalt prima

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 17:23

Ik heb twee paarden in de opfok staan,in Chaam,en ik vind dit de beste oplossing voor een veulen,ze worden door de oudere paarden opgevoed.
Mijn paarden gaan erin als ze veulen zijn en komen eruit als ze twee en een half zijn.
Ik ga een paar keer in de maand kijken,en volgens mij hebben ze het prima naar hun zin.
Mijn paarden staan het hele jaar door in de opfok,en dat bevalt mij ook prima.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 18:20

Isolda en Udinde hebben ook in opfok gestaan. Vanaf 5/6 maanden oud tot twee en een half. Ik had ze van december tot april thuis, dan is het gebied waar de kudden in staat gesloten. Zij stonden in een kudde van gemengde leeftijden.
Aangezien het gebied dichtbij is, was ik er wel 1x in de week om te kijken.
Ik ben er dik tevreden over

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 18:24

Enige nadeel dat ik kan bedenken is dat je niet dagelijks contact hebt met je paardje. Maar verder lijkt een opfok mij een prima oplossing.