2 vreemde paarden op de trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

2 vreemde paarden op de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 23:44

nou, titel zegt het zelf... vinden jullie het veilig, 2 vreemde paarden (die elkaar dus niet kennen ) op een 2paardtrailer?

ik zou graag een keertje naar zee gaan met mn vriend, ik met mn grote pony en hy met zn paard, maar hij twijfelde, omdat onze paarden nog nooit "gemeet" hebben...helaas heb ik niet de mogelijkheid ze een keertje samen te laten lopen ofzo, hoogstens een korte kennismaking voor het opladen (daar versta ik onder: een keertje ruiken enzo)
het betreft hier een ruin van 20 en een volle merrie van 10...
wat zouden jullie doen, zelf al zoiets geriskeerd? of nare ervaringen? Verward

* wijziging:typfoutje Clown *

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 00:05

Hoi, ik breng wel eens paarden naar amsterdam voor export. Die hebben elkaar nog nooit gezien en die zet ik gerust naast elkaar op de trailer...vertrouw ik het niet (afhankelijk van karakter en hoe ze zijn tov andere paarden) zet ik beide paarden vrij kort (zodat ze niet kunnen snuffelen zeg maar)...tot nu toe altijd probleemloos verlopen...suc6!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 00:16

Ik heb een hengstenrek in m´n trailer en zet dus rustig 2 vreemde paarden naast elkaar.
Nog nooit problemen mee gehad.

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 00:46

ik zou het niet doen, maar dat is misschien meer omdat mijn merrie niet zon scheetje is tegenover anderen. ik ben er altijd heel voorzichtig mee.

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 00:49

Ik weet niet, ligt aan het karakter tegenover vreemde paarden. Op zich denk ik, als je ze niet laat neuzen, dat het wel goed komt.

offtopic: capopjekop, wat heb jij een geweldige nick *LOL*

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 10:49

Wij doen ook weleens twee vreemde paarden in 1 trailer. Wel 2 ruinen zijn dat. Gaat prima. Je kunt ze extra kort vastzetten, zodat ze niet bij elkaar kunnen, dan gaat het over het algemeen goed.