noodklip: open of dicht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-01 20:55

Bij mijn zadel zit die noodklip aan de ene kant open en aan de andere kant dicht.
Nu krijg ik ze alletwee met geen mogelijkheid in beweging, kan ik ze dan beter open of dicht doen (met een hamer Verward ) en hoe kan ik er voor zorgen dat ik ze weer kan bewegen??
Ik had het al met ledervet geprobeert, maar dat was geen succes.

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 22:08

Als je ze niet meer kunt bewegen dan is het het beste om ze open te laten. dan weet je zeker dat je beugelriem eraf gaat als je een keer valt. Vork

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 22:14

Ja, maar als ze open zijn is het niet altijd handg. Die van mijn stonden dus ook een keer open en Brando sprong een beetje raar waardoor mijn been naar achteren ging en "Floep" daar ging de beugel en ik ging er bijna achteraan!! Haha!

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 22:18

Ja dat is zo, maar het is altijd nog veiliger dan in de beugels blijven hangen als je eraf valt en meegesleurd worden. toch? Uiteraard kun je er ook voor zorgen dat het systeem weer goed werkt. Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 22:26

Bij mijn Engelse zadel heb ik ze altijd open staan, just in case.... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 23:26

ik heb ze ook altijd open staan en dat terwijl ik ook nog van die veiligheids beugels heb.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 23:34

ALtijd o)pen, want ik ben zo iemand die dat wel eens een keertje vergeet te smeren. Ik heb zelden last van stijgbeugels die afvallen Lips are sealed

Neff

Berichten: 662
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 17:31

Als je die klipjes open laat staan, heeft het dus geen nut. De bedoeling is juist, dat als er druk op komt, dat die klipjes naar beneden gaan. Je moet dit dus goed onderhouden. Probeer ze goed schoon te houden en vervolgens dicht te zetten.
Wanneer je gewoon alleen dressuur rijdt zal het met open klipjes wel meevallen dat je eraf valt, maar wanneer je gaat springen en crossen lijkt me het niet zo'n prettig idee dat je beugelriemen zo los kunnen glijden.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-01 19:46

Ik spring niet met haar want daar heeft ze een hekel aan, maar ik rij gewoon recreatief.

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 20:55

Als ze niet goed meer open of dicht gaan, is het veiliger om ze open te laten staan. Als er iets gebeurt, waardoor de beugelriem er af zou moeten schuiven en het gebeurt niet, kunnen er pas echt gevaarlijke toestanden ontstaan. Beter eraf vallen omdat de beugelriem eraf schiet, dan eraf vallen en met je voet in de beugel blijven haken en meegesleurd worden door je paard Verward .

Petra1
Berichten: 103
Geregistreerd: 03-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 21:02

Heb je al geprobeerd wat naaimachineolie er tussen te doen. Dan flink heen en weer proberen te wegen. Overigens schijnt cola ook goed tegen roest te werken Verward Kun je altijd nog proberen als naaimachineolie niet werkt.