Shetlander op het balkon, mogelijk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lucinda72
Berichten: 23
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Den Helder

Shetlander op het balkon, mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 17:12

Hallo ik wil wil misschien een shetlanderpony kopen voor op het balkon. ik wil het voor mijn kinderen kopen omdat ik gehoord heb dat ze lief en leuk zijn voor kinderen om mee te spelen. nu wil ik eerst wat meer informatie over deze beestjes. er is alleen een probleem, ik heb niet veel groen op mijn balkon en ik begrijp dat ze veel gras eten enzo. misschien is er een oplossing voor? waar kan je zo'n shetlander kopen, en hoeveel betaal je er voor? bedankt alvast Lachen

het roept wat vraagtekens op merk ik, zoals al vermeld is het niet echt een balkon maar een dakterras van ruim 30m2 dus geen klein balkon ofzo
Laatst bijgewerkt door lucinda72 op 23-12-03 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:13

Moeten we dit nou echt serieus nemen?

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:13

Is dit nou een serieuze vraag? Verward Verward

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:14

Ik hoop dat het een grapje is iig. Verward

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:14

*LOL* Is het misschien niet beter om gewoon een konijn te nemen? *LOL* Die eet ook gras hoor Knipoog

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:14

Zet een foto hier neer als de shetlander is gearriveerd Knipoog
Mag hij met de lift of trap Knipoog

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:14

Een shetlander kan je niet op een klein bakon zetten!
Ze horen thuis op een weiland, waar ze zich lekker kunnen uitleven, en spelen. En af en toe wat werk kunnen verrichten!

en welkom op bokt

lucinda72
Berichten: 23
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 17:15

samantha23 schreef:
Is dit nou een serieuze vraag? Verward Verward


Ja, ik moet alleen duidelijker zijn. het is niet echt een balkon maar een dakterras dus echt groot genoeg. totaal ruim 30 m2

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:15

Tallie1979 schreef:
:)) Is het misschien niet beter om gewoon een konijn te nemen? *LOL* Die eet ook gras hoor Knipoog

Ja maar ik denk als je een shet op t balkon wilt houden, dat je dan ook niet voor een konijn kan zorgen.

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:16

denk niet dat je buren het zo leuk vinden, je moet een speciale vergunning hebben om dieren in een tuin te houden. Het is geen hond of kat namelijk Knipoog En een pony geeft nogal wat overlast Knipoog Bovendien moet je niet vergeten dat je ook zijn mest moet laten afvoeren he?

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:16

lucinda72"]
[quote="samantha23 schreef:
Is dit nou een serieuze vraag? Verward Verward


Ja, ik moet alleen duidelijker zijn. het is niet echt een balkon maar een dakterras dus echt groot genoeg. totaal ruim 30 m2
[/quote]
O en dat is wel groot genoeg voor een shet?
Wat denk je nou zelf? Verward

Naadjuh4Live

Berichten: 421
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:16

je zet een shetje op een balkon...dat beestje heeft dan geen leven...hij moet kunnen rennen...en je moet tog wat paardenkennis hebben voor een shetje............als we jou eens opsluiten in een huisje van 1 bij 2 meter wat zou jij dan denken....dan heb je enerhie teveel...ik vindt dat je eerst mar een weitje moet hebben of een plek om de shet te stallen....een pony hou je niet op een BALKON

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:16

Tallie1979 schreef:
denk niet dat je buren het zo leuk vinden, je moet een speciale vergunning hebben om dieren in een tuin te houden. Het is geen hond of kat namelijk Knipoog En een pony geeft nogal wat overlast Knipoog Bovendien moet je niet vergeten dat je ook zijn mest moet laten afvoeren he?

Die mest valt gewoon langs het balkon naar beneden hoor. Haha!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:17

samantha23"]
[quote="Tallie1979 schreef:
:)) Is het misschien niet beter om gewoon een konijn te nemen? *LOL* Die eet ook gras hoor Knipoog

Ja maar ik denk als je een shet op t balkon wilt houden, dat je dan ook niet voor een konijn kan zorgen.
[/quote]
dat slaat nergens op! een shet is heel wat anders dan een konijn! veel minder werk en ook niet zo duur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:18

Natuurlijk kan dat
En de mest goed bewaren heb je wat voor in de zomer om op je balkon gras te doen.

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:18

horsewisper"]
[quote="samantha23"][quote="Tallie1979 schreef:
:)) Is het misschien niet beter om gewoon een konijn te nemen? *LOL* Die eet ook gras hoor Knipoog

Ja maar ik denk als je een shet op t balkon wilt houden, dat je dan ook niet voor een konijn kan zorgen.
[/quote]
dat slaat nergens op! een shet is heel wat anders dan een konijn! veel minder werk en ook niet zo duur
[/quote]
Nee maar ik bedoel als je zo voor een shet wil zorgen, dat je waarschijnlijk voor een konijn (ook al is die makkelijker te verzorgen) ook niet goed zal zorgen, snap je?

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:19

samantha23"]
[quote="Tallie1979 schreef:
denk niet dat je buren het zo leuk vinden, je moet een speciale vergunning hebben om dieren in een tuin te houden. Het is geen hond of kat namelijk Knipoog En een pony geeft nogal wat overlast Knipoog Bovendien moet je niet vergeten dat je ook zijn mest moet laten afvoeren he?

Die mest valt gewoon langs het balkon naar beneden hoor. Haha!
[/quote]

Ohhh ja.. Domme Tallie dat ik dat niet begrijp

Misschien kan ze hem leren om over het randje te poepen Haha! Ook leuk voor de mensen die onderlangs lopen Haha! *Suprise!!* lekkere paardenflats in je nek, weer eens wat anders als die van een duif Haha!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:20

Ook shetlandpony's zijn echte pony's die de daarbij behorende ruimte en verzorging nodig hebben. Een dakterras van 30 vierkante meter is te klein om een shetlandpony te kunnen houden. Een pony heeft gezelschap nodig en beweging. Beide kun je niet geven op een balkon.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:20

Tallie1979 schreef:
:)) Is het misschien niet beter om gewoon een konijn te nemen? *LOL* Die eet ook gras hoor Knipoog


Wahahaha *LOL* *LOL* sorry hoor maar dit kan ik niet serieus nemen een shetlander op een balkon zetten Verward hoe haal je het in je hoofd

Ik denk dat af en toe een bezoekje aan de kinderboerderij een beter idee is voor je kinderen leren ze ook met dieren om te gaan enzo!

lucinda72
Berichten: 23
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 17:21

Naadjuh4Live schreef:
je zet een shetje op een balkon...dat beestje heeft dan geen leven...hij moet kunnen rennen...en je moet tog wat paardenkennis hebben voor een shetje............als we jou eens opsluiten in een huisje van 1 bij 2 meter wat zou jij dan denken....dan heb je enerhie teveel...ik vindt dat je eerst mar een weitje moet hebben of een plek om de shet te stallen....een pony hou je niet op een BALKON


ik ga me er toch ook in verdiepen
maar het is ook geen balkon zoals ik al zei maar een groot terras

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:22

Ik stel voor - goudvissen. En om het - for amusements' sake - maar eens serieus te nemen.... Sorry, maar hier is niet over nagedacht. Waar ga je de mest laten? Waar sla je je hooi op? Gras heb je niet, dus loopt dat beestje alleen maar op tegels? Hoe en waar ga je 'm beweging geven?
Daarnaast zijn Shetlanders misschien klein, maar daarom niet minder 'paard' en zijn helemaal niet altijd 'lief en leuk om mee te spelen'. Het is geen speelgoedponnie, ze hebben in de omgang de vaardigheid en het respect van een echt paard nodig om fijne dieren te zijn. Als je je kinderen iets met paarden wil laten doen stel ik voor dat je naar de dichtsbijzijnde manege gaat. Als je iets 'liefs en leuks om mee te spelen' wilt, ga dan voor een konijn of cavia ofzo.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:22

samantha23"]
[quote="horsewisper"][quote="samantha23"]
[quote="Tallie1979 schreef:
:)) Is het misschien niet beter om gewoon een konijn te nemen? *LOL* Die eet ook gras hoor Knipoog

Ja maar ik denk als je een shet op t balkon wilt houden, dat je dan ook niet voor een konijn kan zorgen.
[/quote]
dat slaat nergens op! een shet is heel wat anders dan een konijn! veel minder werk en ook niet zo duur
[/quote]
Nee maar ik bedoel als je zo voor een shet wil zorgen, dat je waarschijnlijk voor een konijn (ook al is die makkelijker te verzorgen) ook niet goed zal zorgen, snap je?
[/quote]
ja Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:23

Word er door jullie serieus hierop in gegaan, kom op toch, zoiets kun je toch niet serieus nemen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-12-03 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

lucinda72
Berichten: 23
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 17:23

Apple schreef:
Ook shetlandpony's zijn echte pony's die de daarbij behorende ruimte en verzorging nodig hebben. Een dakterras van 30 vierkante meter is te klein om een shetlandpony te kunnen houden. Een pony heeft gezelschap nodig en beweging. Beide kun je niet geven op een balkon.


Waarom niet? als ik ze wel eens zie staan aan de kant van de weg hebben ze soms echt niet meer ruimte dan bij mij op het terras hoor. en als ik nou meer groen plaats. ik zie het probleem niet echt hoor

jammer truowens dat sommigen mij niet serieus nemen, zeg dan gewoon niets

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:23

Misschien is het dan nog leuker om er een geit bij te nemen? anders issie zo alleen Tong uitsteken

* nee ff zonder dollen het is niet verstandig, je hebt simpelweg te weinig ruimte *

Ik zou het niet doen! Je doet jezelf en het dier er echt geen plezier mee!!