dringend.......hoefontsteking??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

callippo

Berichten: 3193
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 16:46

Mijn enige ervaring met een hoefontsteking (hoefzweer) is dat mn paardje plotseling heel erg kreupel was en niet eens meer wilde staan! Ik wist eigenlijk totaal niet wat het was.
Direct heeeel veeeel mee gaan lopen, kleine stukjes maar wel 5x per dag een half uurtje. De eerste minuten liep ze te strompelen maar aan het eind van het half uur kon ze weer redelijk op haar been staan.
Gelukkig was het toen binnen 2 dagen over. De hoefsmid kwam toen, sneed een stukje van de straal af en *gruwel* de pus spoot eruit.
Ze zei dat ik er goed aan had gedaan om haar veel te laten bewegen, want met meer beweging en goede doorbloeding gaat een ontsteking sneller weg.

Die natte watten kunnen helpen om de huid vochtig te maken zodat de ontsteking makkelijk een weg naar buiten kan vinden. 2 dagen dezelfde bandage laten zitten lijkt me niet echt handig trouwens, maar probeer haar voet te weken in een emmer water en vervolgens zou je natte watten met duck-tape (=heel sterk plakband) tegen de bal van de voet kunnen plakken. Of beter nog: met een plak-bandage, zo'n bandage die aan zichzelf vastkleeft voor eenmalig gebruik. Maar dan niet 2 dagen laten zitten, maar een paar keer per dag verversen lijkt me....

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nezumichan en 44 bezoekers