manege in de buurt van drachten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 16:57

Wil je een officiële manege met binnenbak? Of is een particuliere mange waar rijlessen gegeven worden ook goed?

Maneges in de omgeving van Drachten: Bosmanege Bakkeveen, Sanninghoeve Oudega, Manege de Waldrâne in Siegerswoude (vind dat de keer dat ik er ben geweest de paarden er niet zo schoon en ruim bijstonden in deze maneges, Bosmanege was voor de verbouwing dus kan nu wel in orde zijn) en in Bergum zit geloof ik ook nog een manege.

Annes Stables in Rottevalle heeft een binnenbak, is niet goedkoop, maar schijnt wel heel goed les te geven (manegelessen net zo als lessen aan mensen met eigen/verzorgpaarden) Paar mensen van bokt zijn hier wezen kijken op opendag (zoekfunctie Anne's Stable)

Niet zo duur is stal Karima (NRPS- en Friezen fokstal) in Houtigehage (vlakbij Drachtstercompagnie, Folgsterleane)
Alleen een buitenbak, klein en persoonlijk, wordt goed gelet op houding.
Paarden worden goed verzorgd. In de winter staat een gedeelte in ruime boxen, en een gedeelte staat op stand op rubbermat. Rest van het jaar staan ze lekker in de wei. Niet duur en niet ver.

Natural Horse Company in Drachtstercompagnie (kant van vliegveld)
Veel pension, pony's paarden staan er redelijk netjes bij, geen idee hoe er les gegeven wordt. Kleine binnenbak en buitenbak, niet zo duur.



joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 17:03

telefoonnummer van Stal Karima kan ik via pb geven, Bosmanege heeft website: www.bosmanege.nl en Natural Horse Company adverteert soms in de Drachtster Courant, net als de Sanninghoeve. Waldrâne staat gewoon in de gouden gids en misschien ook wel op internet...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam, marga1 en 107 bezoekers