Paard importeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Paard importeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 22:27

Weet niet eens of ik t goed zeg, nu klinkt t net alsof je een snoepje wil uit een kauwgomautomaat. Maar hoe werkt dit eigenlijk? Als je bijv. een paard uit Amerika wilt kopen? Was ik wel benieuwd naar, weet iemand dit

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:03

Hoe dat Amerika gaat, weet ik niet maar ik kan wel iets zeggen over mijn ezels die ik van de zomer uit Frankrijk heb geimporteerd: je hebt een verterinaire verklaring nodig van de plaats van herkomst van de dieren. Dus van de plaatselijk RVV, zal ik maar zeggen. Die moet verklaren dat het dier gezond is, dat het dier niet in aanraking is geweest met andere dieren die ziek zijn en dat er in de omgeving van waar het dier vandaan komt geen besmettelijke ziektes heersen. Let op: die verklaring mag niet ouder zijn dan 24 uur wanneer het dier de Nederlandse grens passeert.

Er zijn speciale bedrijven die paarden importeren uit Amerika. Namen ken ik niet maar wanneer je contact opneemt met een wat groter Westernmanege, kunnen ze je dat daar zeker vertellen.

MijnMullino
Berichten: 119
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 01:30

Voor het importeren ga naar www.douane.nl of bel met 0800-0143=douanetelefoon. Want je moet hem dan invoeren. En inderdaad, je paard moet gekeurd worden op zijn gezondheid en waarschijnlijk ook geent moeten worden, tenzij die deze al heeft gehad.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 14:36

Een paard wat uit Amerika komt moet in Amerika 6 weken in quarantaine. Er moet een doktersverklaring zijn en er moeten diverse entingen + verklaringen daarvan zijn. Als je zoekt op Nedpoint kom je wel bij een site die paarden vanuit Amerika exporteerd, maar er zijn er meer die het doen (misschien wel goedkoper).