Casco schoonmaken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Casco schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 21:58

Ok probleempje

De hond heeft mijn casco youngster cap te pakken gehad Bloos! Buiten dat zijn tandjes nu in de rand staan, heeft het hele binnenwerk eruit gelegen. Dat gedeelte met de draaischijf eraan vast dus. Dit heb ik er weer ingeprutst, en het zit weer, maar het flapje waar de draaischijf aan vast zit is wel gebroken maar zit er nog aan.
Is het verstandig om er nog mee te rijden? Ik ga binnenkort wel langs de ruitersportzaak om hun even te laten kijken.
Nu het volgende probleem, hij stinkt echt ongelooflijk! Ik weet niet wat de hond allemaal had uitgespookt, maar de lucht is echt vreselijk. Hoe maak je zo'n ding nu goed schoon zodat het geheel ook weer een beetje fris ruikt Verward

Honeymoon
Berichten: 595
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 22:01

Febreze Haha!
Ik zou de ruitershop inderdaad ff laten kijken, je kan beter het zekere voor het onzekere nemen.

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 11:03

*schopje*

Nog meer tips?

BertinaBvd

Berichten: 2228
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 12:49

zou gewoon een andere kopen lijkt me dat die cap niet meer lekker op je hoofd zit als ie kapot is

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 13:30

Ik denk niet dat het nog goed is om er mee te rijden. Zou er mee naar de winkel gaan en vragen of ze er nog wat mee kunnen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:17

Jobbeltje schreef:
maar het flapje waar de draaischijf aan vast zit is wel gebroken maar zit er nog aan.


Dat is precies de reden waarom ik die van mij weggegooid heb en een nieuwe cap gekocht heb (geen Casco meer). Verder nog goed, alleen dat flapje gebroken (waardoor Verward ).
Naast dat ik mijn twijfels had over de stevigheid en veiligheid zat het ook nog eens vreselijk. Er prikte iedere keer een of ander randje in m'n achterhoofd.
Ik had toch al m'n twijfels over de pasvorm van die cap en dit was de druppel.

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:59

Als je een casco hebt en je binnenwerk is kapot hoef je hem niet gelijk weg te gooien. Laatst was er door te strak aandraaien bij het uitlenen van mijn cap het draadje losgeschoten uit het eindpunt. In de ruiterzaak zetten ze er dan gewoon weer een nieuw binnenwerk in. Ik heb wel de duurdere uitvoering ( die met leren band) en ben er erg tevreden over. Heb nu niet meer zo'n bezweet hoofd.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 15:05

ik had ook een nieuw binnenwerk gekregen want die draai knop was bij mij ook kapot gegaan en dat konden ze zo maken, dus als de rest nog goed is kan je dat proberen...

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 19:04

Bedankt voor de tips. De buitenkant is idd nog helemaal goed (afgezien van een paar tandjes.. zonde!!) Zal even kijken of ze er nog wat mee kunnen en intussen toch maar met dit geval rijden. Beter dit op mijn hoofd dan helemaal niks he!
Als er niks prikt of raar zit kan het ook zijn dat ik ze wel laat kijken maar gewoon zo blijf rijden.. tenzij m'n ouders me willen sponsoren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 03:49

Jobbeltje schreef:
Zal even kijken of ze er nog wat mee kunnen en intussen toch maar met dit geval rijden. Beter dit op mijn hoofd dan helemaal niks he!


Ik rijd liever met niks op mijn hoofd dan met een veiligheidshelm die beschadigd is. Je zou maar vallen en er schiet een splinter je hoofd in, yek...

Als ik jou was zou ik een nieuwe kopen en deze weggooien.