Mexicaanse neusriem.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 19:36

Een mexicaanse is een stuk scherper dan een gewone.
En word om de verkeerde reden om gedaan.
Het paard is sterk door zijn mond open te doen dus gooien ze er een neusriem aan die dat verhelpt.
Maar je verhelpt niks, want het te sterk zijn, de mond open doen en dat soort dingen is alleen te verhelpen door rijtechnisch anders te gaan rijden.
Want dan kom je bij de oplossing.

Een scherpere neusriem, bit, of hulpteugel brengt je niet bij de oplossing, maar verbergt alleen wat.
En wat je dan verbergt is het enige voor een paard om aan te geven dat de ruiter wat fout doet, dus mijn inziens daarom gemeen het zo te "verhelpen".
Want hoe moet het paard anders aangeven dat het hem simpelweg pijn doet?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 20:00

lunatje schreef:
Waarvoor is een mexicaanse neusriem dan werkelijk bedoelt?

Goede vraag
Voor mensen die vlug alles op willen lossen zonder eerst bij zichzelf willen kijken en meteen het paard maar de schuld willen geven en naar de luie uitweg zoeken.
Anders weet ik ook geen manier waarvoor hij is.

Owja, onder dat rondje op de neusriem pas precies een kroonkurkje van een bierflesje als hij niet pittig genoeg inwerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 20:07

Nou als ik dan toch naar veel buitenlands gereden paarden kijk, zie ik toch weinig mensen die nadenken over paardrijden en zeker niet diervriendelijk paardrijden op een harmonische manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 20:17

Om eerlijk te zijn weet ik ook niet of het daar naar vernoemd is hoor Lachen

En daar zal vast wel een goed zieltje tussen gezeten hebben, maar of die geloofd werd.
Verder zie je ook veel paarden heel zielig zijn in bv afganistan.
Niet omdat de mensen daar perse gemeen zijn, maar omdat ze niet anders kunnen en weten.
Dus ook wat betreft zo'n hoofdstel als je niet anders weet, blijf je het maar gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 20:29

Dat is goed Mickey
Zoals ik in een ander topic al aan gaf
Bijna kerst, peace on earth (hopelijk ook eens voor sommige paarden en ponys)
Na 1 jan. krijgt ze de volle laag van me ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 20:47

hahaha, ja pas maar op }> Extreme duivel
Mijn nieuwe voornemen 2004, meer opkomen voor paarden die verkloot worden door pennymutsen die eigenlijk beter kunnen gaan dammen omdat ze ontzettend bang zijn op een paard en hem daarom maar vol met de ijzerwaren afdeling van de gamma hangen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 20:59

Ik ben eigenlijk van mening dat het bij D, E ponys en paarden pas vanaf het Z springen en M crossen zou mogen, vanaf een leeftijd van 16 jaar.
Idem met pessoa bitten.
Pelhalms is al niet toegestaan.

Ik heb nog niet in je profiel gekeken, dus weet niet of het verder op jou slaat of niet.
Het is dus gewoon een algemene mening. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 22:52

Als dat is wat je nodig hebt om je gelijk te halen of wat je dan ook wilt, mackie dan doe maar wat je niet laten kan. Gaaaap

een gewaarschuwd mens telt voor 2. En dat is het enige wat in dit topid doe.
Is je paard een keer helemaal de klust kwijt en mag hij naar een africhtingsstal gebracht worden om weer op het rechte spoor te brengen, denk dan een keer aan mij. Ik heb er teveel van gezien Huilen

doei Doei, doei


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celebi, Rainer, YandexBot en 80 bezoekers