manen worden opgegeten...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

manen worden opgegeten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 15:54

Hoi ik heb nu net een nieuwe pony maar met het knabbelen (poetsen met tanden bij elkaar) met de andere pony's kouwen ze heel haar manen stuk. Mijn shet deed het eerst telkens op een stuk in het midden, dat was er snel af dus toen zat daar een gat Boos!
Toen heb ik haar maar een punk model gegeven (stond op zich niet slecht) Maar nu staat er een paard aan de andere kant van het draad waar ze vriendjes mee is geworden en die is aan de bovenkant begonnen, daar was het gister helemaal kroeshaar. Schijnbaar smaken haar manen erg lekker Verward
Ik had bedacht dat ik misschien azijn op haar manenkam kon doen zodat de andere paardjes het niet lekker vinden, maar ik vind dit ook zielig want dan willen dalijk alle paardjes niet meer met haar knabbelen Huilen

Dus de vraag is heeft iemand dit ook wel eens gehad en weet er iemand hier een oplossing voor. Als ik er azijn o.i.d. opdoe zullen de paarden dan gewoon ergens anders gaan knabbelen of zouden ze zoiets hebben van: bah, Jasmin is vies! daar blijf ik helemaal van af.

Als ik het zo lees is het wel grappig, maar ze ziet er echt niet uit nu Verdrietig

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 16:40

Als je dr manen wil behouden, dan zou ik er gewoon wat opdoen. Kijk maar in de divoza of paardendrogist en daar staan genoeg middeltjes tegen manen en staartbijten.

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 22:25

Bij de drogist een spuitbus/flesje minalgan halen. Dit is veel goedkoper dan die speciale paardenmiddeltjes en het werkt ook nog eens goed. minalgan wordt bij mensen gebruikt tegen stijve/stramme spieren (soort tijgerbalsem). het is een rode spuitbus en je hebt in gewoon warm en extra warm. Ik heb de extra warme versie. spuit je gewoon op de manen van je paard. misschien is de geur al genoeg voor de anderen om er vanaf te blijven. nemen ze er toch een hap van, dan laten ze meestal de volgende hap wel uit hun hoofd. ze krijgen er namelijk een heet gevoel van in hun mond (net als bij sambal). Extreme duivel

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 17:15

Ik heb een speciaal manen middeltje, antibijt. maar dat stinkt gigantisch, koop die dus niet!!!!!
Dat is echt niet leuk meer!

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:13

Dit zou je kunnen doen:
Smeer hertshoornolie op de staart van je paard of pony.
Je kunt de staart van je paard of pony bandageren

Caira
Berichten: 26064
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:16

Jaaa hertshoornolie! dat werkt super! dat blijft gegarandeerd een maand zitten!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:16

droebel schreef:
Bij de drogist een spuitbus/flesje minalgan halen. Dit is veel goedkoper dan die speciale paardenmiddeltjes en het werkt ook nog eens goed. minalgan wordt bij mensen gebruikt tegen stijve/stramme spieren (soort tijgerbalsem). het is een rode spuitbus en je hebt in gewoon warm en extra warm. Ik heb de extra warme versie. spuit je gewoon op de manen van je paard. misschien is de geur al genoeg voor de anderen om er vanaf te blijven. nemen ze er toch een hap van, dan laten ze meestal de volgende hap wel uit hun hoofd. ze krijgen er namelijk een heet gevoel van in hun mond (net als bij sambal). Extreme duivel


Bedoel je niet midalgan?
Die heb ik ook voor mijn rug, en ruikt behóórlijk! Scheve mond

Ik ken ook een paard dat diesel (nee niet het lekkere geurtje van dieselparfum Tong uitsteken maar vrachtwagen/autodiesel) in zijn manen krijgt.
Tegen schuren en opeten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:23

animals schreef:
Dit zou je kunnen doen:
Smeer hertshoornolie op de staart van je paard of pony.
Je kunt de staart van je paard of pony bandageren


Als je wilt weten wat er van staartbandageren kan komen ,zou ik echt even op medisch gaan kijken..... Huilen

Smeer er maar gewoon een antibijtmiddeltje in. De andere paarden gaan jouw paard daar echt niet minder lief om vinden, maar zullen haar dan op de hals, schoft of rug gaan kroelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:25


animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:28

Sonja"]
[quote="animals schreef:
Dit zou je kunnen doen:
Smeer hertshoornolie op de staart van je paard of pony.
Je kunt de staart van je paard of pony bandageren


Als je wilt weten wat er van staartbandageren kan komen ,zou ik echt even op medisch gaan kijken..... Huilen

Smeer er maar gewoon een antibijtmiddeltje in. De andere paarden gaan jouw paard daar echt niet minder lief om vinden, maar zullen haar dan op de hals, schoft of rug gaan kroelen.
[/quote]


Ja klopt dat was ik vergeten erbij te zetten wat je dan ervan kan gaan krijgen en dat is echt geen pretje voor een paard......en doet zeker verschrikkelijk zeer.....dus ik laat die bandageren maar wegvallen maar die hertshoornolie helpt wel heel goed.

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:49

Citaat:
Ik heb een speciaal manen middeltje, antibijt. maar dat stinkt gigantisch, koop die dus niet!!!!!
Dat is echt niet leuk meer!

Wij hebben ook van dat spul.....mennn volgens mij kun je er uiteindelijk wel een olifant mee platleggen, wat een stank!!