op vakantie met paard in Nl.??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ChristelSla
Berichten: 113
Geregistreerd: 31-10-02
Woonplaats: Zaandijk

op vakantie met paard in Nl.??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 13:13

Hallo
Graag wil ik in het voorjaar/zomer een weekje op vakantie met mijn paard in Nederland.
Als doel dat ik heerlijk buiten kan rijden de hele dag.
Ik zoek dus een accomodatie voor het paard en voor mezelf.
Liefst zo dicht mogelijk bij een bos/strand etc. Dat ik daar zo heen kan rijden.
Hoop dat iemand iets weet.
Groetjes Christel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 13:50

Met paard op stap?
* Op iets van 50 m van het strand, Paardensportcentrum Nieuwvliet, Klik hier
* Aan de VeluweTrail, ligt oa Onder de Kastanje, daar kan je kamers huren, en je paard daaronder stallen. Ook zijn er veel vergelijkbare bedrijven daar te vinden Lachen Klik hier

Veel plezier gewenst!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:17

Zoek maar eens op campings en Vrouwenpolder. Er liggen daar diverse maneges die stallingsmogelijkheden hebben en ook strandritten organiseren. Ben er zelf van de zomer nog geweest, maar heb na wat wikken en wegen toch maar niet mijn eigen paarden meegenomen. Zij hebben de zee nog nooit gezien, en ik denk dat ze zich wel een beetje hadden misdragen als we daar met een groepje mee waren gereden. Dus hebben we toch maar voor een paard van de manege gekozen.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:16

Voor bos; denk aan veluwe en Appelscha. Veluwe mag je beperkt rijden.
Appelscha is ook supermooi: 120 km aan ruiterbod door het (erg) grote bos! je paard kun je stallen in en om dit bos, o.a. www.rca.nl en als je handig bent in zoeken ook in Wateren e.d. (E 13,50 per nacht)

Strand ben ik helaas onervaren in

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:24

Maya schreef:
Met paard op stap?
* Op iets van 50 m van het strand, Paardensportcentrum Nieuwvliet, Klik hier



ben je hier toevallig eens geweest? Ik werk daar iedere vakantie en is echt een supermooie manege, met veel faciliteiten en mooie uitrijmogelijkheden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:30

Haha! Ik heb daar nog een blauwe maandag gewerkt... En het is maar weet ik veel, een 15 km ofzo van mijn thuis-thuis vandaan. Heel erg ver in het verleden (2 eigenaren terug ofzo) heb ik daar ook m'n eerste rijlessen gehad Haha!

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:32

vorig jaar hebben een aantal mensen hun paard bij ons op stal gestald www.stal-olthuis.nl en zijn toen gaan kamperen op de camping 1km verderop.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:34

Ik ben een keer met mijn pony naar Terschelling geweest. Daar is een manege/hotel, echt leuk! Je paard nog lekker een slaapkusje geven in je pyama Haha!. we konden lekker door de duinen en op het strand rijden, was echt een ontzettend leuke vakantie. En het boottarief valt gelukkig best mee! Lachen (helemaal als je samen met een vriendin gaat met een 2 paards trailer!)

ChristelSla
Berichten: 113
Geregistreerd: 31-10-02
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 18:51

bedankt voor de reacties. allemaal leuk.
even nodig lekker buiten rijden. heb op het moment niet meer zo'n plezier in het hebben van een paard qua zorg en financiene. ook is hij moeilijk trailer te laden, dus dat geeft de nodige kopzorgen.

ChristelSla
Berichten: 113
Geregistreerd: 31-10-02
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 18:52

daarom dus wel goed zo'n weekje weg als het weer wat warmer is.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 20:24

In dwingeloo (DR) hebben ze daar ook een stal voor, dan verblijf je zelf in een hotel vlakbij de manege waar je paard staat. Van daaruit ben je zo in de bossen, waar je uren kan rijden! Ik woon er vlakbij en het is geweldig mooi om bij ons de hei op te gaan en de bossen in!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 10:42

ik dwingeloo op manege de drift kan je ook kamperen, en ze hebben een slaapzolder.... je paard kan op stal of ik een prive weiland!!! het is daar echt te gek! ik ga daar vaak heen. www.manegededrift.nl

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 10:51

Ik ga voor de erve meenderinkboer in Markelo. Hun zitten aan de Markelose berg en je kunt daar de borceld op echt heel gaaf. Ze hebben daar bungalow's met een weide waar je paard overdag in kan staan en ze hebben daar kamers etc etc kijk maar eens op www.ervemeenderinkboer.nl Ik ga er regelmatig heen en af en toe neem ik Harry mee en Dynamiek en ik zijn van plan om daar aankomend jaar een weekend heen te gaan maar dan met of zonder paarden.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:38


Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 16:41

Zuid-Limburg is ook altijd een hele mooie plek om te gaan rijden.
Als je trouwens vanuit Zuid Limburg een klein uurtje door rijdt, zit je in de Ardennen. Dan ben je er echt helemaal even tussenuit. Maar als je al 3 uur moet rijden voordat je in Limburg bent, dan loont het zich natuurlijk niet.