Wat vinden jullie van deze pony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 13:23

rockey schreef:
Hoi,
het is een 20 jarige New Forest pony


Welke afstammingen heeft ie?

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 13:34

Winsome's Diogenes is zijn vader en Rilana is zijn moeder. hij heettte als veulentje Rinaldo, nu Rockey Lachen

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 13:34

OK dan! Zeker een hele leuke pony!!

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 18:16

hoi, het is wel een schat van een pony hij doet niks vekeerds ondanks dat hij onder het zadel niet de makkelijkste is haha Pling

Charaz

Berichten: 24299
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 18:25

leuke pony! dacht al dat het een new-forest was

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 18:34

Leuke pony, hoewel het niet helemaal mijn type is. Van een stevige hals houd ik wel, maar hij heeft inderdaad iets een onderhals. Aan de magere kant is hij wel en een keer kuilgras per dag is wel weinig. Voor buikvulling kan je beter vrij veel hooi geven van niet zo'n geweldige kwaliteit. Waarmee ik niet wil zegen dat het slecht hooi moet zijn, juist niet, maar wat grover en wat langere stengels. Hier kan jij waarschijnlijk weinig aandoen omdat hij op een pensionstal staat. En zijn halster is veel te groot!!!

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 18:39

Hoi,
ja zijn halster is veel te groot dat klopt, maar ik had het net gekocht en had mijn andere thuis liggen, dus moest het wel aandoen, maar ik vind de onderhals reuze meevallen, en die foto's zijn in de zomer gemaakt en hij is nu al veel minder dun! maar bij ons krijgen ze nou eenmaal 1 keer per dag kuilgras, ze mogen ook niet meer hebben omdat ze ook al op stro staan en omdat het heel eiwit rijk kuilgras is, en bij ons doen ze niet aan hooi, ze krijgen gewoon 3/4 keer per dag eten en dan elke keer een halve schep, maar dat ligt per paard eraan.
groetjes Maudje

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:20

mooie pony ja...maar wat het voeren betreft..de pony moet ook genoeg structuur krijgen...het moet allemaal met elkaar in verhouding staan...ik kan ook een paard 7 kilo haver geven en een plakje hooi..is maar een voorbeeld maar dat bedoel ik ermee..
groetjes esther

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:05

Dees schreef:
Absoluut mooie pony! je boft maar met zo'n pony

Ik zou de volgende keer wel het zadeldekje ongeschoren op je pony wat langer laten doorlopen; ben bang dat je nu schuurplekken kan gaan krijgen van de zadelkussens... net een centimeter voordat het shabrakje eindigt is ideaal.
Nog een wenk: laat de hoefsmid de voorvoetjes niet zo nauw beslaan, probeer wat meer voet te krijgen. Zulke nauwe hoefjes hebben vaak een wat minder goed functionerend hoefmechanisme en doorbloeding.


Inderdaad, was ook het eerste wat me opviel, de voorvoeten zijn torentjes en hij staat vooraan hoger dan achteraan. Als je goed kijkt, zet die stand van de hoeven zich ook door in de stand van zijn voorbenen.

verootjoo
Berichten: 35647
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:16

echt een pony die ik zou uitzoeken

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:47

Op het eerste gezicht idd een leuke pony.

Alleen vindt ik het inderdaad ook een soort van onderhals hebben en ze is wat aan de dunne kant, maar met het wintervachtje zal dat ook wel minder opvallen.

Wat mij het meest opviel was toch wel de hoefjes, vooral de voorhoeven.

Maar dat is allemaal hierboven ook al genoemd, voor een 20-jarige vindt ik hem er leuk uitzien, heb ze er in ieder geval minder florisant gezien Knipoog

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 23:00

Hoi,
ja het klopt hij heeft altijd een hele dikke wintervacht gehad en toen is het me eigenlijk nooit op gevallen dat hij niet echt aan de dikke kant had, want met wintervacht was het net een tonnetje haha. maar nu zijn we er mee bezig en het gaat heel goed met hem ondanks dat hij al op leefdtijd is

Bonita584
Berichten: 13
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 00:59

rockey schreef:
Hoi,
ja zijn halster is veel te groot dat klopt, maar ik had het net gekocht en had mijn andere thuis liggen, dus moest het wel aandoen, maar ik vind de onderhals reuze meevallen, en die foto's zijn in de zomer gemaakt en hij is nu al veel minder dun! maar bij ons krijgen ze nou eenmaal 1 keer per dag kuilgras, ze mogen ook niet meer hebben omdat ze ook al op stro staan en omdat het heel eiwit rijk kuilgras is, en bij ons doen ze niet aan hooi, ze krijgen gewoon 3/4 keer per dag eten en dan elke keer een halve schep, maar dat ligt per paard eraan.
groetjes Maudje


Je zegt dat de foto's in de zomer zijn gemaakt? Hoe kan je zijn wintervacht er nou afscheren in de zomer???

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 01:10

voor een paardje van 20 ziet ie er top uit! en die hoeven vielen mij ook op ja, zelfs een goed hoefsmid kan wel eens wat feedback gebruiken toch? hij heeft trouwens een hele lieve uitstraling, maar volgens mij heb je hier al meer dan genoeg complimenten gekregen Haha!
kan het eigenlijk ook zo zijn dat hij wat slanker is door zijn leeftijd? mijn kat van 19 (ja idd ik ga even een paard en een kat vergelijken Tong uitsteken) eet voor 10 maar is ook niet dikker te krijgen, volgens de DA komt dat door zijn leeftijd...

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 09:44

Hoi,
ja daar kan het ook door komen zegt de dierenarts, maar hij is wel wat slanker maar volgens de DA hoef ik me er geen zorgen om te maken. en ik laat hem wel 3/4 keer per jaar scheren, omdat zijn haren zo snel aangroeien, ook in de zomer, en het is fijner voor hem in de zomer met korte haartjes denk ik zo. omdat hij zich ook zo druk maakt onder het zadel. en niet meer een van de jongste is lijkt mij dat het beste in de zomer
groetjes

en tot nu toe nog bedankt voor de positieve reacties! OK dan! Pling

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 09:54

ja grappig beestje mooi geschoren..

alleen vind het het halster te groot..

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 09:57

Hoi,
kennen jullie misschien manege de gulle ruif in heukelom, noord brabant vlakbij tilburg, berkel-enschot, oisterwijk??? of kent hier iemand marieke pijnenburg? of corne voskens?

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 10:55

Die onderhals valt absoluut mee, maar het is niet zijn sterkste kant. Ik snap inderdaad dat je het voeren niet kan veranderen, maar als het zou kunnen zou het beter zijn! In dit geval is het juist slecht om eiwitrijk kuil te voeren, je kan veel beter iets meer voeren van iets dat minder voedingswaarde heeft. Verder geen commentaar hoor, ik vind het een leuke pony en bij een pensionstal houd je altijd dat je weinig invloed op het stalmanagement hebt, logisch ook!

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 10:58

Hoi,
ja klopt we hebben niks te vertellen over het voer, dat regelt de ''baas''allemaal zelf, maar ik zou het ook niet kunnen om zelf 3/4 keer per dag te gaan voeren haha. en ook elk paard staat bij ons op stro, dat kan je ook niet veranderen. maar ik vind stro wel gezellig er uit zien, en dan hebben ze toch altijd wat te eten. maar ik vind zelf de onderhals ook wel meevallen. maar ja dat is persoonlijk,

toch nog bedankt voor de meningen

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:01

mooie pony! leuke uitstraling, lief koppie en héél fijn gebouwd, maar dat past hem wel vind ik! OK dan!

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 11:09

haha dat is nog eens positief OK dan!
ja ik vind hem zelf ook helemaal cool Tong uitsteken maar hij is ook zo heel lief
het is mijn lieve opaatje Knipoog

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 19:15

Hoi,
heel erg bedankt voor de reacties ik hoop dat er nog meer mensen reageren!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 19:40

Ik vind het een hele mooie pony. Alleen de hoeven vind ik een beetje minder. Ze zijn wel erg nauw. Natuurlijk is dat geen probleem, zolang het paard er goed mee loopt, maar er zijn paarden die vroeg of laat last krijgen omdat hun hoefmechanisme iets minder goed werkt dan bij paarden met bredere hoeven. Het is misschien omdat ik er zelf slechte ervaring mee gehad heb, maar voor mij zou dit een reden kunnen om deze pony (moest ie te koop staan, en moest ik op zoek zijn naar een pony natuurlijk) te laten staan.

Wat die zware hals betreft: het lijkt inderdaad zo wat zwaarder op de foto, maar misschien ziet het er bereden wel helemaal anders uit. Ik vind de achterhand alleszins wel heel mooi.

En inderdaad, deze pony zou heel mooi staan met een hele fijn lederen halstertje, of op z'n minst een halster waarvan de neusriem kleiner is en hoger op neus zit. Maar dit heeft natuurlijk weinig te maken met de pony zelf.

Kortom: dit ziet er een hele lieve, mooie en trouwe pony uit en ik hoop dat vooral JIJ er heel gelukkig mee bent!

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 19:51

Hoi,
alles wat je zegt klopt, van die hoefjes hij loopt er prima op, dus ik denk dat het bij hem geen probleem is
toch bedankt Haha!

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 22:23

Hoi,
iemand nog meer een mening over de lieve pony *LOL*
groetjes Maudje