ontstoke ogen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Taruta
Berichten: 488
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: noordhoek in zuid-afrika!

ontstoke ogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 16:27

mijn paard heeft heeft ontstoke ogen en wij gebruiken water met zout om de snotjes dr uit te halen enzoow maar wat gebruiken jullie Verward
hier zijn nu natuurlijk veel vliegn (zuid-afrika) maar ze heeft al een vliegennetje om

dus reacties welcome OK dan!

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 17:49

Wij hebben van de dierenarts speciale zalf gekregen. Weet niet hoe ze heet. Maar ze baat echt heel goed.

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 18:48

Bij ons op stal heeft een paard het afgelopen zomer ook gehad! De eigenaar heeft de dierenarts even gebeld en kreeg net zoals hierboven beschreven een zalfje en werkte er goed!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 18:58

Camille thee is het allerbest dat helpt

Impuls

Berichten: 325
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:22

gekookt water af laten koelen en het oog schoonmaken daarmee

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:06

Als het ontstoken blijft, toch maar eens veearts misschien?
Een zalfje voor een poos?

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:10

Mijn paardje heeft altijd al snotjes bij zn ogen gehad ik kom er maar niet zo veel meer aan en haal gewoon iedere keer met mn vinger die snotjes weg Lachen gewoon schoonhouden en dan is het het snelste weg Lachen

waar je het mee kan schoonmaken: Boorwater! te koop bij de kruidvat! dat spul werkt ook ewl erg goed Lachen

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Belgiƫ, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:48

Marengo heeft altijd vuil in zijn ogen, door zijn allergie aan stof. Ik was zijn ogen elke dag uit met een watje gedrenkt in rozenwater, gewoon te koop bij de apotheek, in grote flessen.
Als hij een ontsteking heeft, leg ik ook soms kamillebloemetjes in heet water. Dan wachten tot het water wat afgekoeld is, watje in het water en ogen goed uitwassen, werkt ook heel verzachtend voor de ogen. En dan zalf erin, ik weet de naam niet meer, kan wel eens kijken morgen. Iig is het een oogzalf die je zelf ook kan gebruiken.
Wel altijd goed opletten dat je het 'tuitje' van de zalftube goed afkuist als je verandert van oog. Want anders kan de ontsteking over gaan naar zijn ander oog(ik behandel, als hij maar 1 ontstoken oog heeft, zijn tweede altijd preventief). En dus ook een ander watje nemen bij het wisselen van oog.

verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:54

bebsiej schreef:
gekookt water af laten koelen en het oog schoonmaken daarmee


precies wat ik wou zeggen

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 22:51

ik keek net even in je profiel,wat gaaf dat je in afrika woont!
hoe bevalt het daar?
trouwens je eerste palomino pony was echt een mooi paardje Lachen

maar wat ik deed met mickey was inderdaad ook camille thee maken,die laten afkoelen en ermee schoonmaken.

harriewijk

Berichten: 47
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 00:58

Gekookt water, gedestileerd water, boor water, rozenwater of gewoon water. Belangrijkste is dat je schoon water gebruit en een schoon watje. Belangrijkste is dat je het oog schoonmaakt en het liefst op een zo schoon mogelijke manier. Zorg ook dat je handen schoon zijn Knipoog
En de dierenarts heeft er een zalfje voor, waarvan ook mij de naam is ontschoten.

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 19:15

De dierenarts is gisteren bij ons langs geweest en inderdaad wij moeten vier keer echt waar per dag zalven! Maar als het helpt! Wij hebben twee soorten zalfjes en wij merken nu al verschil! Meiden blijf niet te lang rommelen met water hoor! Het zijn toch ogen wees voorzichtig! Gelukkig was het mijn eigen paard niet maar wij hebben al een paard op stal staan zonder oog, dus als ik maar iets aan ogen zie bel ik gelijk de dierenarts! beter voor niets dan te laat toch!?