concurentie en contributie, zijn daar regels voor?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

concurentie en contributie, zijn daar regels voor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 12:31

Ik zit nu sinds kort bij een rijvereniging omdat ik 18 ben.
Nu heb ik een leuke vereniging gevonden bij mijn vorige manege. Deze vereniging is opgezet door mensen van de manege die daar een eigen paard hebben staan. En de manege eigenaar wilde ook liever niet zoveel eigen- en verzorgpaarden in zijn lessen hebben. (ok kan ik inkomen, anders staan zijn paarden ook steeds meer stil). Wij hebben 's avonds laat om 9 uur pas les. Een uur dat normaal vrij rijden zou zijn. Maar diegene die normaal vrij zouden rijden, zitten nu eigenlijk in die les.

Het staat eigenlijk los van de manege, hun huren gewoon de baan en een instructrice. De lessen zijn ook 4 euro per les goedkoper.

Nu komt het:
de manege eigenaar vind de concurentie tussen de manege en de rijvereniging te groot worden. De mensen die en eigen paard hebben gaan nu meestal naar de vereniging. Ja logisch, hij doet heel moeilijk als je met een eigen paard de les in wil.

Om dit te verminderen wil hij invoeren dat, als je bij hem weg gaat het eerste jaar niet bij de club mag komen.
En, de lessen moeten evenveel kosten als bij hem. wat dus betekent dat het lesgeld met 50% omhoog gaat. Hij verhoogd gewoon de prijs van de huur.


Weet iemand of dit mag? Er is toch een bepaalde wet dat dat niet mag, in verband met concurentie? Of weet iemand waar ik zoiets kan vinden?

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 13:12

Vreemde gang van zaken, het ligt aan de reglementen/ statuten van de vereniging of hij door mag voeren dat je na vertrek een jaar geen lid mag worden van de club. Het lijkt me vreemd dat dit zou mogen maar nogmaals dat moet je in de reglementen / statuten bekijken. Staat dit er niet in dan zou het ingevoerd kunnen worden mits de meerderheid van de leden hiermee ingestemd, dus misschien kun je dit nog tegenhouden.

Deze houding is er niet een om trots op te zijn, misschien kun je beter verkassen met je paard naar een andere manege en lid worden van een andere vereniging. Succes...

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 13:35

dat wil ik ook, maar hier in de buurt is dat soms nogal lastig met een haflinger. Er komt ook nog een leden vergadering over. Daarom ben ik nu ook aan het kijken of het eigenlijk wel mag. Ik zal ook eens in het regelemt gaan kijken, ik heb daar tot nu toe niets in gevonden.