geven jullie je paarden wel es gemalen voederbiet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

geven jullie je paarden wel es gemalen voederbiet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 21:05

hallo,
wij hebben vandaag een pak voederbietpulp/gemalen spul gekocht (op de verpakking stond schnitzel, en o.a. een hoofd van een koe en een paard.)
onze koe heeft er, geweekt in water, heerlijk van gesmuld.
Is het geschikt voor paarden om zo af en toe als extra te geven? In welke vorm? geweekt in heet water? hoeveel?

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 22:53

Die van mij krijgt wel eens een hele biet(je) die moet ie zelf maar kapot maken, ik was em alleen.
Hoe dat met gemalen biet zit weet ik niet.
Als het gedroogd is moet je het eerst weken denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 23:19

In Zweden voeren ze "betfoder" als dagelijkse toevoeging op het menu. Je moet het echt flink onder water zetten en dan een paar uur laten staan want het neemt heel veel water op. Als het niet goed geweekt wordt heb je kans op een slokdarmverstopping. Wij voeren alle paarden standaard ong. een halve voerschep bij het avondvoer. Ik ken ook mensen die er veel meer van voeren, maar die voeren dan uitsluitend graan bij (geen brok)

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 01:03

Die van mij krijgen elke morgen een verse biet en s'avonds een "papje" met pulp in verwerkt. Ze zijn er dol op, zo dol dat ze ons alle drie zonder uitzondering los volgen naar de stal voor hun bakje Vingers aflikken Moet wel zeggen dat ik er nog héél wat ander bijgooi dan de pulp alleen Knipoog EN, voldoende lang laten wellen Knipoog

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 13:27

Bij ons krijgen ze ook hele bieten. Twee maal daags. Ligt een beetje aan de grootte van de biet hoeveel ze krijgen.