Ervaring met de wintec 500

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Ervaring met de wintec 500

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 18:10

Is dit een goed zadel??? enne ik kan hem kopen 17,5 inch helemaal compleet voor E150,- duur?? of is het zadel helemaal nix??

Advies!!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 18:13

ik weet uit mij hoofd niet of dat de het de kunstof of neplederlook is?

beide zitten zalig voor de ruiter,lekker zacht!
vaak kan je ze ook verstellen in boombreedte,heel handig.

en toch heb ik hem verkocht omdat hij op mijn platte haflinger te snel zijdelings verschoof!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 18:18

de kunstof! Dus het is wel wat?? Het moet wel op een beestje (D-pony met een vrij hoge schoft) liggen kan dit dan wel??

linielin

Berichten: 858
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 18:23

heej,
ja ik denk dat dit wel kan. ik rijd altijd op een pony op de manege(d of net een e pony en ook met best hoge schoft) en die heeft ook dat zadel.
zit trouwens erg prettig vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 18:33

misschien dat ik hem dan wel ga kopen!

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 19:11

Het zijn fijne zadeltjes. En als het goed is, is de boom verwisselbaar, dus als hij nu niet past, is dat wel pasbaar te maken (meestal, uitzonderingen daargelaten).
Nieuw kosten ze rond de 300 euro geloof ik.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 19:19

Citaat:
en toch heb ik hem verkocht omdat hij op mijn platte haflinger te snel zijdelings verschoof


ik had precies hetzelfde op mijn Noriker, rond en zonder schoft, als ie wegsprong, hing ik er met zadel en al naast Scheve mond

Maar op een paard met meer schoft ligt het beter, op mijn vorige paard had ik geen last van verschuiven.....

150 euro lijkt me niet duur, ligt er een beetje aan hoe oud het is

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 19:56

TOPZADEL !

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 19:59

150 euro is een mooie prijs voor een 500 , meestal staan ze duurder te koop.... is het wel echt een 500 en is hij dan niet oud / wat beschadigd ofzo ? Lachen

Op zich een fijn zadeltje , en ook wat hogere schoft moet geen probleem zijn. Ikzelf heb hem gehad maar vond 'm voor geen meter zitten
Terwijl ik toch echt wel Wintec-fan ben verder...maar dit model "zat" gewoon niet , te korte pootjes ofzo denk ik Lachen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 20:06

et zal toch wel/?

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 20:23

Ik ben er helemaal weg van!!!
Nu jullie het erover hebben, ik zal eens kijken of een ander zadel niet verschuift. Dat probleem heb ik nl ook, en heb er nooit aan gedacht dat het aan het zadel kon liggen Haha!
Ik vind hem trouwens heerlijk zitte!

Marsie

Berichten: 956
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 20:37

Flutterby schreef:
TOPZADEL !

Idd!! Ik heb er ook 1, ligt op een D-pony, blijft lang goed (vind ik) en een voordeel is dat je zowieso de boom kan verwisselen... Haha!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 20:51

pmarena schreef:
Op zich een fijn zadeltje , en ook wat hogere schoft moet geen probleem zijn. Ikzelf heb hem gehad maar vond 'm voor geen meter zitten
Terwijl ik toch echt wel Wintec-fan ben verder...maar dit model "zat" gewoon niet , te korte pootjes ofzo denk ik Lachen .

Uhmm, ik heb ook korte pootjes, en ik vind hem prima zitten. Ik rijd altijd tegenwoordig met mijn Wintec 500. Ik heb hem voor een ronde pony met een heel klein beetje schoft.
Gaat super!! Ik vind alleen dat hij idd niet duur aangeboden wordt. Vraag na of hij echt een verwisselbare boom heeft. En of hij niet beschadigd is.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 21:12

Ik heb wat langere benen en ik vond het zadel ook helemaal niets.
Al met al heb ik een week met zo'n zadel gereden en hem toen weer te koop gezet.
Bij een buitenrit van twee uur had ik het idee dat ik brandblaren op mijn billen had.
Tijdens het dressuur rijden had ik het idee een halve meter boven mijn paard te zitten.
Maar goed, 150 euro is niet duur voor zo'n zadel als hij nog in goede conditie is.
Het zadel is trouwens wel geschikt voor pony's/paarden met een wat hogere schoft.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 21:15

Ik vind zo'n wintec altijd wel lekker zitten. En lekker licht voor op het paard.

Nadeel vind ik de singelstoten. Op de een of andere manier vind ik het niet lekker aansingelen. Hangt een beetje van de uitvoering af, maar die kunsstof singelstoten scheuren ook heel snel heb ik de indruk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 22:04

ik zou zeggen gebruik de zoekfunctie eens er zijn diverse topics geweest over dit zadel, ik ben er zelf iet echt over te spreken, vindt het geen top zadel iig, hij is wel lekker ligt en makkelijk te reinigen maar daar is alles mee gezegt.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 22:10

Ik vind het een super zadel! Ik heb hem ook voor Dennis.

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 22:11

Ben er super tevreden over!
is niet duur, ligt aan de kwaliteit..
zit heerlijk, past goed!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 00:13

duur is het niet 150 euro compleet,
maar ik vind het een klotezadel! kan er niet echt goed mee rijden...

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 08:43

[quote="Dyonne"]Uhmm, ik heb ook korte pootjes, en ik vind hem prima zitten. [quote]

Tsja , dat kan best wezen , maar ik vond het een heel leuk zadeltje
dat ik graag voor erbij wilde (had al een Wintec 500 dressuur die wel erg fijn was) , maar het zat gewoonweg voor geen meter ,
ik kwam met geen mogelijkheid met mijn been netjes bij de kniewrong en het model van het zadel werkte voor mij dus voor geen meter .... totaal verkeerde ondersteuning op de verkeerde plekken doordat ik met mijn knie niet ver genoeg naar voren kwam in dat zadel.
En dan zit ik toch graag vrij kort ...... mocht niet baten.

Ouderwetse flut-wintec zat altijd VEEL beter , maarja Lachen

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 09:26

pmarena schreef:
ik kwam met geen mogelijkheid met mijn been netjes bij de kniewrong en het model van het zadel werkte voor mij dus voor geen meter .... totaal verkeerde ondersteuning op de verkeerde plekken doordat ik met mijn knie niet ver genoeg naar voren kwam in dat zadel.

Ik heb dan eerder het idee dat het zadel niet breed genoeg was voor je paard. Als het te krap is van voren en het zadel daardoor wat omhoog komt dan kan je ook niet goed meer bij de kniewrongen. Ik heb weleens een tijd met een leenwintec gereden en ik weet nog steeds niet goed wat ik ervan vind. Maar er zijn zeker voordelen, niet meer invetten etc

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 11:36

ik heb hem ook voor op mijn draver, het is echt een heerlijk zadel

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:09

ik vind het een superzadel

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:15

Ik heb er ook een en ik vind hem prima zitten! Lekker makkelijk in het onderhoud ook Knipoog

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 16:31

Prima zadel, al zou ik eerder voor de Wintec 2000 gaan.