Paardrijles

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Paardrijles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-03 18:26

Hoi allemaal,
Ik ben afgelopen week met mn vriend gaan skieen... eindelijk en nu gaat hij met mij paardrijden. Dat was de deal....
Maar hij heeft 1 keer op een paard gezeten, dus ja we willen een aantal lessen nemen.

Weten jullie waar we dit kunnen doen in omg. eindhoven veldhoven? Een goede manege of stal die les geven maar ook buitenritten hebben.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:47

De Korze (als dat tenminste nog zo heet) in Veldhoven. Daar staan ook Bokkers, dacht ik.
De Eindhovense manege, bij de Aalsterweg (Roostenlaan)
van Dongen, bij de ijsbaan aan de Gestelsestraat.
bij Carla van Nunen in Oirschot (IJslanders)

Zomaar voor de vuist weg, ik heb bij de meesten geen idee over kwaliteit en zo, dat zul je even zelf moeten controleren.

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:17

ikke schreef:
De Korze (als dat tenminste nog zo heet) in Veldhoven. Daar staan ook Bokkers, dacht ik.
De Eindhovense manege, bij de Aalsterweg (Roostenlaan)
van Dongen, bij de ijsbaan aan de Gestelsestraat.
bij Carla van Nunen in Oirschot (IJslanders)

Zomaar voor de vuist weg, ik heb bij de meesten geen idee over kwaliteit en zo, dat zul je even zelf moeten controleren.


De Korze is een vrij goede manege maar ik vind het een minpunt dat er ook mensen zonder diploma les mogen geven en ik hoor geregeld verhalen over paarden die hem er vandoor gaan enz.... maar hier gaan ze niet buiten rijden (hoogstens een stapritje waarbij je vastgehouden wordt)

Van Dongen vind ik voor beginners heel erg goed! Je hebt er nooit echte bonje met de paarden/pony's zijn allemaal heel braaf, alleen (tenminste bij de pony's) als je daar niet gevorderden plus bent dan moet je meestal de hele les achter elkaar rijden. Maar ik vind het wel een goede manege voor beginners. Daar ga je in de zomer lekker buiten rijden.

De andere maneges ken ik niet dus daar kan ik je niet verder mee helpen.....

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:27

ikke schreef:
De Korze (als dat tenminste nog zo heet) in Veldhoven. Daar staan ook Bokkers, dacht ik.
De Eindhovense manege, bij de Aalsterweg (Roostenlaan)
van Dongen, bij de ijsbaan aan de Gestelsestraat.
bij Carla van Nunen in Oirschot (IJslanders)

Zomaar voor de vuist weg, ik heb bij de meesten geen idee over kwaliteit en zo, dat zul je even zelf moeten controleren.


Ik ken 2 van de 4 maneges en ben er dus zelf niet tevreden over...
van der Pol in Eindhoven heb je ook nog maar daar is het al helemaal erg. Ik heb hem ooit een paard helemaal af zien slaan.

In Eersel heb je Manege de Kempen, misschien kan je daar eens gaan kijken. Ik rijd daar zelf ook en ben er vrij tevreden over. De westerners hier zullen deze manege ook wel kennen.

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 09:58

oke ik zal eens gaan kijken bedankt!