Kent iemand dit zadeltype: Excelle Lucienne?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Kent iemand dit zadeltype: Excelle Lucienne?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-03 20:36

Hallow! ik heb dus net een tweedehands dressuurzadel meegenomen bij Van Rijs (zadelmakerij in Zevenhuizen) vandaan, en het is volgens hun ook een onbekend merk. Kent iemand het merk Excelle? wie heeft er ervaring met dit soort zadels?
de zoekfunctie leverde nix op, dus vandaar...ben benieuwd! Haha!

www.dressagedirect.com
Ragne eindstand Z1+3 :D --> nu met pensioen *\o/* nieuwe heldin = Wallenka! Nu M1+5



Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-03 01:12

Heej bedankt! Ik heb net het zadel helemaal schoongemaakt en vond in het zadel een stempel van 'de heuvelhoeve'! Lachen
Ik heb er vandaag ook op gereden, het zadel had een perfecte pasvorm voor mijn paard, alleen ben ik zelf nog niet gewend aan het rijden op een dressuurzadel. Ik rijd altijd op een Wintec 2000 veelzijdigheidszadel vandaar. Dan zijn die lange zweetbladen ineens heel raar!

Maar goed, nu dus dit zadel. Het ziet er erg degelijk uit, het lijkt mij kwalitatief gezien een goed zadel. Het leer is nauwelijks aangetast, terwijl het zadel toch wel wat jaartjes ouder moet zijn! Dus ik ben er erg blij mee. Zeker ook gezien de prijs die ik voor dit zadel betaald heb Haha!
Het zadel heeft verder een lage lepel en een ruime zit, wat mijn kont ook erg fijn vind! (weleens op een te klein dressuurzadel gezeten vandaar...) Alleen mijn knieën zijn het dus nog niet helemaal eens met de wrongen, maar ik denk dat dit zadel mij gaat helpen om een mooie zit te ontwikkelen. OK dan!

www.dressagedirect.com
Ragne eindstand Z1+3 :D --> nu met pensioen *\o/* nieuwe heldin = Wallenka! Nu M1+5

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-03 22:49

Heej er staat hierboven een foto van het zadel (Ann heeft die erop gezet), het is dan wel tweedehands maar nog in zeer goed staat, en de zweetbladen zijn idd zoals dit (gesneden ipv glad). Voor een real-life foto kan ik helaas ff niet zorgen!

En ik heb dit zadel niet bij De Heuvelhoeve gekocht, maar bij Van Rijs (Zevenhuizen). Ik vond wel een zegel van de Heuvelhoeve in dit zadel, dus het komt oorspronkelijk wel daar vandaan! Maar voor reparaties enzo kan ik bij Van Rijs terecht, en das een degelijke zaak, dus ik heb verder niets met de Heuvelhoeve te maken. Ik heb dit zadel voor een zachte prijsje gekocht, neej het was écht niet duur. Alleen maar omdat ze het merk niet kende.. Haha!
Waarom vond je het een waardeloos zadel? Ben eigenlijk wel benieuwd daarnaar...

www.dressagedirect.com
Ragne eindstand Z1+3 :D --> nu met pensioen *\o/* nieuwe heldin = Wallenka! Nu M1+5


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 57 bezoekers