hoog drachtige merrie, wel of geen deken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 23:13

Hangt er denk ik van af of ze al een goede wintervacht heeft of niet. En zijn genoeg fokmerries die zonder deken de winter door komen, dus dat zal geen probleem hoeven zijn. En ik weet niet wanneer jouw merrie uitgerekend is, maar ik zou de deken er bij het veulenen zeker afhalen. Maar dat zal toch nog even duren verwacht ik?


Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 23:18

Als je het veulen binnenkort verwacht dan zou ik haar denk ik geen deken op doen. Laten jullie haar op het land bevallen? Ik zou namelijk zelf mijn merrie liever binnen hebben `s nachts. En dan overdag zonder deken buiten


Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 23:22

T@nj@ schreef:
Poeh, lastig hoor!
Mijn drachtige merrie staat zonder deken maar die van jouw heeft dus al die tijd al met deken gestaan.....lijkt mij te koud om haar dan ineens zonder deken te zetten maar je moet wel uitkijken met veulenen want daarbij kunnen de singels (staartkoord? beenriemen?) wel degelijk problemen opleveren.
Misschien kan je een alternatieve manier verzinnen om de deken op zijn plaats te houden?
(ik probeer nu iets te verzinnen maar het lukt mij niet echt....)

Als ik het goed lees heeft ze pas 1 week een deken om. En dan kan het wel denk ik. Het wordt trouwens gelukkig niet zo heel koud volgende week.

Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 23:25

joelledsr schreef:
Tjah we zijn erg aan het twijfelen, de faciliteiten binnen zijn erg slecht, een beetje een geimproviseerde stal. Wel groot genoeg, maar geen automatische drinkbak etc. Ze krijgt dan dus twee keer per dag te drinken in plaats van zoveel als ze zelf wil. Omdat we aan het twijfelen zijn heeft haar eigenaar haar nu binnen gezet, zonder deken, maar wilde toch garg nog jullie adviezen.

Waarom koop je niet voor een paar euro een emmerophang beugel. Dan kun je gewoon een volle emmer in de stal hangen. Hadden wij bij onze vorige stal ook, werkt prima.
Zo`n ding:
Afbeelding

Maar ik zou dus zonder deken doen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 84 bezoekers