over de hoefsmit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
francien
Berichten: 405
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-01 22:39

ik zou graag willen weten of jullie een goed hoefsmit hebben en of die ook KOMT.
ik had er een .
die zij dat hij kwam maar ja dan kon het zo weer drie weken duren voor dat hij er was ( als hij komt ). ik heb het vaak mee moet maken dat mijn paard met ijzer er af stond en dat het dan meer dan 12 weken was geleden dat hij was gedaan was .ik belde altijd op tijd al na 5 weken .
wie herkent dat porbleem.
groetjes francien

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 22:50

Wij hebben een oude hoefsmid die bijna iedere week komt en dan per keer ongeveer 5 paarden pakt.Hij is vooral lief voor de paarden en ze mogen ook altijd lekker tegen hem aanleunen.We bespreken ook altijd even de beenstanden bij de veulens en hij overlegt ook altijd met ons.Hij bekapt voor fl.15.--. en na gedane arbeid drinken we altijd koffie met hem. We koesteren hem dus echt, dat zul je wel begrijpen

francien
Berichten: 405
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-01 22:57

zo dat klint goed zeg daar wil ik ook wel bij

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 23:03

onze hoefsmid wil ook wel eens wat later komen dan geplant, maar dat is nooit meer dan 1 week.. komt doordat hij het druk heeft.
maar het is een hele goede hoefsmid!!!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 23:23

Wij hebben er nu eentje die net voor zichzelf begonnen is, die moet zich nog waarmaken dus. Hij houdt zich keurig aan z'n afspraken en hij gaat ontzettend netjes met de paarden om. Gipsy is een beetje lastig met haar achterbenen, moeite met evenwicht en daar gaat hij heel goed mee om, af en toe mag ze even haar been neerzetten om opnieuw in balans te komen en daarna pakt hij dat been gewoon weer op, niet boos, maar wel vastbesloten.
Hij doet er wel lang over, hij was laatst bijna 2 uur bezig, rondom beslaan, maar beter er wat langer over doen en netjes beslaan dan afraffelen.

francien
Berichten: 405
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-01 23:34

dat ben ik met je eens en hij komt dat kon je van die van mijn niet zeggen

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-01 02:12

Een goede hoefsmid is natuurlijk goud waard, en niet op komen dagen pik ik uiteraard niet.
Een afspraak moet nagekomen worden, of, als er bijzonderheden zijn worden verzet.
Toch ook enig krediet van de andere kant: Voor een smid is en blijft het moeilijk plannen, hij weet nooit wat hij tegenkomt en als het bij mij eens flink langer duurt omdat een jonge pony wel erg lastig is, verwacht ik wel dat het netjes en rustig afgemaakt wordt. Dit kan natuurlijk ook bij de vorige klant gebeuren denk ik dan maar als hij eens wat later is dan afgesproken.
En ook bij een hoefsmid zal wel gelden: Een ongeluk komt zelden alleen. En dan bedoel ik daar natuurlijk mee dat een tijdplanning behoorlijk uit de klauwen kan lopen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 16:30

Ik heb een hele fijne smid. Komt als ik bel, en als ik een ijzer eraf heb of zelfs kwijt ben, zet hij voor NIKS een nieuwe eronder! Hij is ook niet duur en heel erg lief voor mijn paard:
Mijn smid is goud waard!!!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 16:32

mijn hoefsmit is super, niks te klagen over hem. Hij gaat per 1 januari met pensioen, maar hij houdt mij nog erbij, om nog niet helemaal stil te zitten.
Als iemand een ijzertje kwijt is, staat ie al binnen een dag er, en soms nog dezelfde dag. Echt, ik ben heel zuinig met hem Haha!

francien
Berichten: 405
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-01 10:02

lageveld ja dat ben ik met je eens maar ik vind wel als je 3 weken moet wacht en hij zegt dat hij komt maar hij niet niet .kijk een dag of twee oke maar 3 weken