En wat als je je paard misschien moet verkopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

En wat als je je paard misschien moet verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-03 15:33

Omdat je het financieel bijna niet trekt, elke maand?

Is dat hier mensen overkomen?

Ik ga hier niet in detail treden, maar misschien moet ik een andere eigenaar voor Kore gaan zoeken.. Verdrietig Het wil gewoon niet lukken om alles elke maand rond te krijgen.

Het lijkt me echt verschrikkelijk! Daarom ga ik eerst andere opties bekijken... Een vriendin zou haar al 1 dag per week bijrijden en bijbetalen, maar het komt er momenteel niet echt van. Misschien moet ik dus iemand zoeken die echt drie dagen per week rijdt, en ook de helft meebetaalt. Maarja, die persoon heb ik nog niet gevonden, en eerlijk gezegd ben ik daar ook heel Pietje Precies in. Kore is een apart geval, en die moet op een speciale manier gereden worden. Nu gaat het net een beetje de goede kant op, en t zou zonde zijn als een bijrijder dat gaat verknallen. Nog een optie is een goedkopere stal. Ik ken er een, maar daar kan je niet binnen rijden, en de buitenbak is zeer slechte kwaliteit. Wel is het bos er, heb er al een jaartje gestaan.
Laatste optie is op zaterdag ook gaan werken. Ik werk al 40 uur, en ben altijd erg blij als het weekend is. Nog een dag werken valt me erg zwaar, maar is er een andere optie??

Help! Verdrietig

Paulientje
Berichten: 793
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 15:35

Ja een bijrijder.. Dat lijkt mij het beste. Of anders verhuur je hem, maar dan rijden er verschillende mensen op en dat lijjkt mij niks..
sterke iig

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 15:37

Goedkopere stalling zoeken of een bijrijder. Verder heb ik ook geen idee wat je zou kunnen doen.

Ik zou niet nog een dag extra gaan werken, je moet ook nog aan je zelf toe komen.

Tropico
Berichten: 1333
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 15:37

je kunt het op marktplaats zetten bijrijder gezocht zo heb ik mijn verzorgfjord ook gevonden en er zijn genoeg mensen die reageren en het plaatsen van een bericht is gratis succes ermee

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-03 15:41

Ja maar zomaar een bijrijder van Internet?????
Ik zou graag iemand "willen" die Kore al een beetje kent, onze manier van rijden en trainen...

En ja, die andere stal is ongeveer 60 Euro per maand goedkoper, maar is ook weer een eind verder weg... ik denk dat het qua benzine op ongeveer hetzelfde neer komt, en ik heb er geen echte faciliteiten...

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 15:45

Tja je moet het maar zo zien of een bijrijder die je niet kent maar kunt leren kennen en die ook les neemt met Kore of Kore verkopen. En bij de laatste optie heb jij er zelf ook niets meer aan.

Als er geen goedkopere stalling in de buurt is zou je toch voor de optie bijrijder moeten kiezen.

Je kunt altijd een proefperiode met de bijder afspreken. Zo leer jij hem/haar kennen en zij het paard en de training ervan.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 15:56

Ikheb een ding geleerd in mijn paarden cariere en dat is dat ik niet wil dat mijn leven en geluk afhangt van het paardrijden. Op het moment dat ik zoveel moet doen of laten omdat ik een paard heb gaat het paard eruit,

Ik kan niet tegen Sanne zeggen. Sanne dit jaar geen cadotjes want mamma heeft een paard.

Sanne je moet vandaag weer naar de oppas want mamma moet extra werken voor het paard.....

Kan niet he.

Ik heb er heel duidelijk voor gekozen geen eigen paard meer te willen, Ik wil bijrijden. Ik wil de kosten niet hebben en ik wil op vakantie kunnen gaan wanneer ik wil. Mijn leven gaat niet meer op non actief omdat ik een paard heb

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-03 15:57

Ja das ook wel zo...

Nog 1 probleempje: mn instructice neemt geen andere leerlingen meer aan. Eigenlijk mij ook al niet, maar omdat ze Kore zo leuk vind, toch maar wel. Maar ze werkt zelf ook, en heeft dr eigen paard, en dus geen tijd om meer les te geven... *zucht*

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 15:58

Dennis schreef:
Goedkopere stalling zoeken of een bijrijder.

Idd!!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-03 15:59

gijsenkim schreef:
Ikheb een ding geleerd in mijn paarden cariere en dat is dat ik niet wil dat mijn leven en geluk afhangt van het paardrijden. Op het moment dat ik zoveel moet doen of laten omdat ik een paard heb gaat het paard eruit,

Ik kan niet tegen Sanne zeggen. Sanne dit jaar geen cadotjes want mamma heeft een paard.

Sanne je moet vandaag weer naar de oppas want mamma moet extra werken voor het paard.....

Kan niet he.

Ik heb er heel duidelijk voor gekozen geen eigen paard meer te willen, Ik wil bijrijden. Ik wil de kosten niet hebben en ik wil op vakantie kunnen gaan wanneer ik wil. Mijn leven gaat niet meer op non actief omdat ik een paard heb


Zeer wijs gesproken, en eigenlijk ook compleet mee eens...
Maar wàt als je erg aan je paard gehecht bent, en je eigenlijk slecht zonder haar of ander paard voor kan stellen?
De ideale solutie zou zijn, als ik een nieuwe eigenaar of stal vindt voor haar, en dat IK de bijrijder wordt! Maar wie is er nou zo gek om de kosten over te nemen..? Verward (want daar komt het dan op neer)

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 16:11

Ik zou toch eens rond gaan kijken naar een betaalbare stal. Misschien zul je dan aan faciliteiten wel iets moeten inleveren, maar dat is een keuze die je zelf maakt.
Op zaterdag gaan werken lijkt mij geen ideale oplossing. Dan heb je niet eens meer tijd om plezier te hebben van het paard waar je zo hard voor werkt. Bovendien denk ik dat je jezelf dan snel voorbij zult lopen. Je hebt je rust en je vrije tijd echt wel nodig, lijkt mij.
Een betalende bijrijder zou een optie kunnen zijn. Via een advertentie op internet zou je best kunnen beginnen met zoeken. Laat iemand eens komen voor een proefritje, dan zie je snel genoeg wat voor iemand je voor je hebt. Evt. een proeftijd afspreken om te bekijken of het van beide kanten bevalt.
Succes.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-03 16:31

Ik ben hard op zoek!
Heb advertentie gezet (hier, ander forum, Marktplaats) voor bijrijders... en ik ga misschien dit weekend nog even naar mn vorige stal "kijken en buurten"! En dan hopen dat er uberhaupt nog plaats is!

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 17:44

Ik weet niet echt of het een optie is, het is ook een soort werk... maar een vriendin van me heeft dit probleem ook, en zij doet nu een paar klusjes op stal in ruil voor een lagere stalhuur! Ze mest bijvoorbeeld een paar stalletjes uit enzo... Misschien kun jij ook zoiets regelen? En als je toch op stal bent kan je paard lekker even buten staan ofzo.. Lachen

Als dit niet lukt zou ik ook voor een betalende bijrijder gaan. Misschien kun je een briefje ophangen op stal? Vaak werken bijrijders die bekend zijn (of bekenden van bekenden...) het best.

Veel succes, ik hoop dat het je lukt om wat te regelen!

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 17:57

Goh wat vervelend zo'n situatie.
Probeer zo veel mogelijk stallen te zoeken in de buurt en wie weet levert een advertentie wel iets op je kan het altijd even aankijken.
Maar een bijrijder zal nooit zo rijden denk ik als jij dat doet, het zal altijd anders zijn.
Maar al vindt je een stal die toch minder faciliteiten hebt dan zal je misschien toch moeten kiezen en inleveren.

Heel veel succes en ik hoop dat je er snel uit kan komen.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 18:33

vervelend joh! idd goed kijken of je met goedkopere stalling en verder weg wel echt goedkoper bent. Met de huidige benzineprijzen valt het al gauw tegen. Een bijrijder zoeken: hebben jullie geen clubblad op de vereniging? Vraag je instructrice eens en anders evt. marktplaats. Als je eerst met de geint. mailt merk je gauw genoeg of het serieus is en als ze dan komt weet je wel of het gaat klikken. Zou toch een mooie oplossing zijn, anders heb je niets meer.
Wat je instructrice betreft: balen dat ze geen tijd heeft. Maar als ze Kore zo leuk vindt, kan je misschien toch om en om rijden? Zodat ze je nieuwe bijrijdster op weg kan helpen en als jij erbij bent kan je haar als ze eens alleen rijdt zelf helpen. Vooral in het begin stadium wel handig.
Veel suc6! Enne bijrijdster is idd niet alles (je raakt een stukje vrijheid kwijt) maar als je in je achterhoofd houdt dat je anders geen paardje hebt, wordt het misschien makkelijker).

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 18:58

Eventueel zelf mesten als je dat al niet doet en de mogelijkheid daartoe bestaat?

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 19:15

Tja... als die andere stal 60 euro goedkoper is, zet dat dan wel genoeg zoden aan de dijk?? Zijn er geen andere dingen waar je op kunt besparen, bijv. minder dekjes, misschien een keer minder les ofzo? Anders zal een bijrijder volgens mij inderdaad de enige oplossing zijn... maar dan moet het ook wel een goed bijbetalende bijrijder zijn waarschijnlijk en die zal dan denk ik ook haar eisen hebben...

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 20:07

Wat vervelend!
Ik denk dat je (zoals je ondertussen gedaan hebt) het beste toch via internet opzoek kan gaan naar een bijrijder.
Het lijkt misschien niet ideaal en je hebt liever iemand die jullie al kent, maar er zijn zat ervaren mensen waar het, denk ik, best mee kan klikken en die je via internet mee in contact kan komen.

Het zal niet gemakkelijk worden. Ik zou het zelf heel moeilijk vinden om voor Magic een bijrijder te nemen. Er zijn zoveel dingetjes die ik haar 'aangeleerd' heb en anderen niet weten.
Gelukkig heb ik al een soort bijrijder: mijn zus Haha! En een sponsor/verzorgster: mijn moeder.
We delen al jaren paarden samen en dat gaat super. Heb je geen familielid die je zover kan krijgen? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 20:11

Ik zou persoonlijk eerst kijken naar een goedkopere stal, maar wel met redelijke buitenbak.
Mocht dat niet lukken zou ik hem toch verkopen.

Maar ik zou geen geen bijrijder willen waar ik te afhankelijk van ben.
Als ze stoppen zit je weer met hetzelfde probeem.
Of je moet al weten dat het probleem van nu van tijdelijke aard is, dan kan het een tijdelijke oplossing zijn.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-03 20:23

Poeh, veel antwoorden in een keer! Zal proberen op alles een wederantwoord te geven...
Zelf mesten kan bij ons op stal niet. Kan wel, maar ze halen niets van de prijs af. Daar klussen en minder betalen heb ik al gevraagd, doet hij niet aan.
Meer bezuinigen op andere dingen, doe ik al. Ik koop bijna geen nieuwe dingen voor Kore of voor mezelf. Les heb ik eens per week, kost 12 Euro. Heb al twee keer over moeten slaan. Verdrietig
Goedkopere stal, heb ik net gebeld. Er is nog 1 stal over, ik ga morgen weer kijken (heb daar al gestaan), maar dat is echt een pure recreatiestal! De buitenbak is matig, en een binnenbak is er niet. Wel midden in het bos... Verward
Om en om lessen met de bijrijder zou kunnen, mits instructrice akkoord gaat.

Er heeft zich nog niemand gemeld voor bijrijder! Weet iemand misschien iemand??

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 20:50

Wil je instructrise ook niet de ene keer jou en de andere keer je eventuele bijrijder les geven? Dan krijgen jullie in elk geval hetzelfde les...

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-03 20:56

Dat zal ik nog vragen. Denk het wel. Maarja, dan moet ik eerst de bijrijder zien te vinden he!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 23:35

Wat vervelend voor je....
Hierboven zijn al verschillende "oplossingen" aangedragen, maar ik wil er nog eentje aan toevoegen.
Check eens of je genoeg verdient voor het werk dat je doet.
In mijn omgeving heb ik nl. al vaker zulk soort problemen gezien, en na lange gesprekken om tot een oplossing te komen, bleek uiteindelijk dat de personen in kwestie abnormaal weinig verdienden.
Uiteraard wil ik niet beweren dat dit in jouw geval ook zo is, maar het kan de moeite waard zijn om het eens na te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 23:44

Ik zou persoonlijk het hele circus rond Lois heel anders in gaan richten.
Stalletje bij de boer, veel de wei op, zelf mesten, ijzers er onder uit, geen wedstrijden meer [trailer verkopen, goedkoop autootje, misschien brommer], geen lessen, geen extra hapjes voor Lois etc etc. Daar hoort dan ook bij dat ik alle wedstrijdambities meteen zou laten varen.
Maar Lois verkopen, nee dat zou ik niet zien zitten, Lois is mijn vriendje die verkoop je niet zo maar.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 23:46

De goedkoperestal.
Zijn er meer goedkopere stallen in de buurt?
Daarna zou ik pas over een bijrijder denken als dat echt niet wil.
Ik heb bijna 9 jaar met alleen maar een buitenbak gedaan en dat was ook geen beste sterker nog de eerste paar jaar had ik alleen een weiland om op te rijden.

Het is ook net wat jezelf wilt he als je heel erg tegen een bijrijden of een slechte bak opziet (nog meer dan tegen de verkoop) kun je 'm beter wegdoen.
maar anders zou ik zeker eerst voor de goedkopere stal gaan dan heb je even wat meer ruimte kun je misschien wat sparen voor noodgevallen en als je het breder hebt weer terug verhuizen.

Een bijrijder tegen betalking is bij mij de laatste optie je geeft dan naar mijn mening toch wat zeggenschap weg en ook wat van je eigen tijd wbt rijden.
sterkte en succes