Trailer vraagje voor onze Belgische Bokkers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 15:54

Die hebben ook een eigen kenteken. Vroeger was het een gewone rood met witte nummerplaat die met een U begon. Nu zijn het witte nummerplaten met zwarte letters en ze beginnen met een Q.


Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 17:03

Nee, je trailer heeft ook een inschrijvingsbewijs en je hebt ook een aparte verzekering nodig. Je kan dan via de verzekering een nummerplaat aanvragen of zelf naar de betrokken dienst gaan of schrijven. Je moet dan ook nog eens met je trailer naar de technische controle en als dat allemaal in orde is mag je de baan op.
Je moet ook wegentaks betalen, vroeger kreeg je dan een vignet om op de voorruit van je auto te kleven maar dat is al een aantal jaren afgeschaft, nu betaal je gewoon je taks.


Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 17:04

Op de technische controle, controleren ze enkel je trailer: als het de eerste keer is, wordt hij ook gewogen. Ze controleren de sterkte van de lichten, trailer gaat ook op een test voor schokdempers en remmen als ik me niet vergis en dan kijken ze ook nog eens de onderkant helemaal na.
Wat ik eigenlijk wou zeggen, ze kijken niet na of je bvb met die wagen die trailer mag trekken.

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 18:27

farichta schreef:
Doen ze dat ook allemaal als die trailer in België is gemaakt?

Even het verhaal in het kort: kennissen van ons hebben een paar jaar geleden in België een trailer gekocht, van Belgische makelij. Deze heeft in Nederland geen type goedkeuring, dus vroeg ik mij of het zinvol was te proberen de trailer weer naar België te verkopen. De vorige eigenaar heeft de papieren nog of heeft die al weggegooid.

=^.,.^=


Je hebt het inschrijvingsbewijs nodig met daarop het chasisnummer en het gelijkvormigheidsattest dus papieren heb je zeker nodig!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 132 bezoekers