Wat is nou je Eigendomsbewijs ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:46

Maar op zich is dat ook niet waterdicht.... als mijn paard gestolen is en ik heb geen overdrachtspapieren kan ik ze toch gewoon vervalsen.... zeg gewoon dat ik hem van mijn vriendin heb gekocht en vervals de papieren.
Toch??? Dit kan toch gewoon??? Heb beste bewijs lijkt me nog het bewijs wie het onderhoud heeft betaald, dus bijv. rekeningen van de veearsts enzo en de stallingskosten.


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:50

Stamboekpapier worden vaak niet meeverkocht bij paarden.... dat zou dus betekenen als jij een paard verkoopt en je houd de papieren achter (zegt dat ze kwijt zijn) dan kan je het paard een dag/ maand / jaar later gewoon terugeisen???
Hoe moet het dan met paarden die geen stamboekpapieren hebben??

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:00

Da's niet altijd waar.
Er worden zo onwijs veel paarden verkocht en beloofd dat de papieren worden opgezocht en worden toegstuurd en uiteindelijk zien ze die papieren nooit meer.

Ik weet het is stom, maar het gebeurt!

Maare, daar gaat het nieteens om.... het gaat erom of de stamboekpapieren voldoende zijn om aan te tonen dat je eigenaar bent...

Dat denk ik dus niet, juist omdat er nog zo onwijs veel papieren rondzwerven... ik denk toch echt dat je dan meer hebt aan een aankoopbewijs gecombineerd met bewijs van verzorging / onderhoud

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:09

Maar toch kan je fjorden kopen zonder papieren.... Verward


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:14

Dus ook voor die Fjorden geldt een eigendomsbewijs verklarings probleem Knipoog
Wat is dan het bewijs dat zo'n Fjord van jouw is???

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:24

Supertje schreef:
Ik heb dus een pony zonder papieren, heb alleen het paspoort, maar daar staat de naam van de oude eigenaar nog in. Kun je dat eigenlijk laten wijzigen dan?



Ja dat kan je laten wijzigen, dan moet je je paspoort opsturen.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:04

Beber schreef:
Eigenaar papier is eigenaar paard, op het moment dat er geen papier is, dan kun je een papier laten tekenen door de koper en verkoper, wel met getuige.
Heb zelf weleens een paard gekocht met geleend geld.
Op het moment dat ik het geld terug wilde betalen, beweerde deze persoon dat hij het paard betaald had en dus eigenaar was.
Helaas voor deze meneer had ik gelukkig het papier.
Dit kwam voor de rechter en natuurlijk heb ik gewonnen.
Een paspoort zegt niks, dat is puur voor de entingen en het chipnummer .
Er worden regelmatig paarden verkocht zonder papieren met chip, maar zonder paspoort en dan kun je gewoon een nieuw paspoort aanvragen.



Oke, maar dannog blijft het feit staan dat ik gemakkelijk dat "papier" kan vervalsen. Mijn man wil echt wel getuigen zijn en ik koop zogenaamd dat paard van een vriendin van mij....
Heb ik zwart op wit op papier dat ik de eigenaar ben met handtekeningen..... Verward

Klopt ergens toch niet, of ligt dit nou aan mij??????!
Eigenlijk zou het net als een auto ergens geregistreerd moeten worden, alleen zo kunnen ze het waterdicht maken.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:32

Beber schreef:
De getuige mag GEEN FAMILIE zijn, bijvoorbeeld een dierenarts of manege eigenaar oid.


Oke, dan kan ik toch een vriendin en een vriend of collega van mijn vader vragen... hoe dan ook, dat vervalsen kan TE makkelijk.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:33

Cinzano schreef:
Eigenlijk zou het net als een auto ergens geregistreerd moeten worden, alleen zo kunnen ze het waterdicht maken.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:36

Het gaat mij er alleen om om duidelijk te maken dat het niet waterdicht is..... oke met een notaris is het redelijk veilig, maar een aankoopbewijs kan je hoe dan ook vervalsen, want die koper en verkopen bestaan nieteens als die papieren zijn vervalst Lachen

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:45

Ik bedoel alleen dat je vrij gemakkelijk kan zeggen dat je eigenaar bent, sorry hoor Bloos!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 18:11

Eerlijkheid in de paarden verkoop wereld.... laat me niet lachen Verward
Als er ergens vaak gefroudeerd wordt is het daar wel. (helaas)

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 10:30

lageveld schreef:
Draai in gedachten de boel ook eens om: "WIL ik in alle gevallen wel eigenaar zijn zolang het dier onder mijn naam geregistreerd staat ?" (b.v. bij een stamboek) IK NIET want kopers schijven lang niet altijd over op eigen naam en dan zou ik momenteel eigenaar zijn van wel heel veel pony''s VREES ik. Stel de overheid gaat een belasting heffen per paard/pony aan de eigenaar op papier ? Wat dan ?


Dit vind ik een heel goed punt ... zo had ik het nog nieteens bekeken, maar je hebt helemaal gelijk.... m.a.w. stamboek papieren bieden ook niet altijd duidelijkheid over wie nu de officiele eigenaar is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anselma, Geralda1994, GrapeshotBot, Poldermenner en 134 bezoekers