Help, jullie mening gevraagd!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Help, jullie mening gevraagd!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-03 11:55

Hoi,

Op deze foto's zien jullie Carla Haha! Een schat van een paardje! Een draver merrie van ongeveer 9 jaar oud. Zwart, met wit ruitje op haar voorhoofd, en ongeveer 1m60 groot. Heeft ongeveer 5à6 maanden stilgestaan na een peesblessure! Verdrietig Maar nu terug helemaal de oude! (Gelukkig) En nog 5 keer zo fel geworden! En het was al een echte sneltrein! Haar eigenaar noemt haar zelfs Formule 1 Tong uitsteken Haha! .

Ik heb nu sinds kort een paardje dat we, laat ik maar zeggen huren. Maar nu kan ik niet meer met Carla rijden... Verdrietig Want ik heb ook nog een half-pensionnetje. Dus ja. Maar ik mis haar ontzettend hard! Ik kan misschien vragen om haar op half-pension te nemen, en dan mijn huurpaardje te laten vallen. Maar dan mag ik maar half zo veel rijden (3X/week.) en dan kan ik niet bij de LRV, en geen wedstrijden springen op verplaatsing. Maar dat vind ik niet zo heel erg. Want ik reed dolgraag met Carla! Haha! *LOL* OK dan! Maar ik denk dat mijn ouders het niet gaan willen, ondanks haar peesblessure die ze een half jaar geleden heeft opgelopen. (Die nu inmiddels genezen is Tong uitsteken ) Ik denk dat ze bang zijn dat ze weer mank komt te staan, en dat ik zo dan niet zo vaak ga kunnen rijden. Maar nu loopt ze toch al weeral ongeveer 2 maand en een half 3à4 keer per week redelijk zware dressuurlessen mee, met af en toe wat springen. Dus volgens mij is ze er echt wel vanaf. Het blijft natuurlijk een zwakke plek, maar toch. Ze zou met gemak (zonder enig risico nog 90cm à1m kunnen springen Haha! . Dus als ze dat zeggen in de dierenkliniek van Roosendaal, dan zal dat ook wel zeker. Natuurlijk wel rustig aan terug opbouwen, en niet dagelijks springen, en niet wekelsijks op jumping.

Wat moet ik doen? Ik weet het echt niet. Het klinkt ook wel een beetje ondankbaar naar mijn ouders toe lijkt me. Ze willen dan een paardje voor me huren, en dan in het begin vind ik het heel fijn, maar na 1 maand komen de twijfels al,.. Verward Verdrietig Ik mis Carla veel te hard, en het klikt niet zo goed tussen Sioux en mij dan tussen Carla en mij heb ik al gemerkt,...

Ik hoop dat jullie me raad kunnen geven!! Haha!

xxx Esther
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-03 13:13

roylinde schreef:
tja daar kan ik idd moeillijk iets overzeggen, doe wat je hart je zecht!


hmm,...ja,maar ik vind het zo moeilijk om het te zeggen Verward

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-03 14:57

Summertje schreef:
Kun je ze niet beide rijden? Misschien dat je Carla dan samen met iemand anders kan doen.

Misschien moet je ook nog gewoon aan je huurpaardje wennen, ik lees dat je haar nog niet zo lang hebt. Ik heb vroeger ook veel van paard gewisseld, in het begin mis je de vorige pony maar na een tijdje zie je dat dat andere paard/pony ook heel erg leuk kan zijn. En daarbij is rijden op verschillende paarden ontzettend leerzaam


Tja, dat is natuurlijk ook weer waar. Ik heb misschien in totaal een 10-tal keren met Sioux gereden,... Maar toch,...bij Carla, Blanca, Betty, Jill, Jolie, Ursula, Sire Rhona en Biffio was die klik er direct,...zelfs vanaf wanneer ik ze zag,...maar bij hem niet echt,...vind het wel raar,...maar wie weet?

In elk geval ga ik er morgen voor de eerste keer een parcours 80-90cm en 90cm-1m mee meespringen, en dan zie ik wel,...maar toch,...ik denk gewoon dat ik beter overweg kan met Carla,...

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-03 16:22

alja schreef:
als het niet klikt met je huurpaardje is het misschien ook eerlijker tegen hem om te stoppen en als je hart bij carla ligt moet je je hart volgen


Denk dat ik het er met mijn moeder eens over ga hebben, heb gisteren met hem parcours gesprongen 80-90cm en 90cm-1m, het ging redelijk goed, maar ik heb nog steeds niet die *klik* en dat vind ik heel jammer, en als ik langs Carla loop, dan krijg ik een brok in m'n keel en dan gaat er precies zo'n steek door mijn hart,...het is moeilijk te beschrijven, maar het is duidelijk een gevoel van gemis,... ik denk dat er gewoon geen andere oplossing is

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-03 20:24

Mist schreef:
Een paard een half jaar geven om te genezen van een peesblessure is in mijn ogen een heel goede zaak! als dit niet was gedaan, had je idd kans dat het weer terug komt, hoewel je nooit garanties hebt natuurlijk.
Mijn grote paard had een totaal verkleefde pees (ze gaven haar 10% kans...misschien opereerbaar etc.) maar na een 1/2 was ze weer in orde. Dat is nu zo'n 8 jaar geleden en nooit meer last van gehad. Ik kan de gedachtegang van je ouders volgen, maar het is niet helemaal terecht. Je nieuwe huurpaard kan morgen zich ook bezeren/peesklap op lopen toch ?


Hoi,

Bij Carla was er 13% van de pees beschadigd. (Er was eigenlijk een gat in, 13% was weg,...) Maar nu is ze weer de oude Haha!

Maar de veeartskosten voor mijn huurpaardje zijn voor de eigenaars,...dus die kosten hoeven wij niet te dragen,...snap je? En dan nog, het is riscanter (natuurlijk, het kan eender welk paardje overkomen,...) maar er is natuurlijk een iets groter risico, dat Carla weer wat aan haar pees krijgt,.. Verward

begrijp je wat ik bedoel? Verward

groetjes, Esther Haha!

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-03 20:25

pjotr schreef:
ik zou doen wat je hart zegt.


dan wordt het Carla denk ik Lovers

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-03 11:33

luxje schreef:
en dat andere "halfpensionnetje"laten vallen is dat geen optie, of heb ik het nu niet goed begrepen?


zou een optie zijn,...maar ik zou er graag mee doorgaan, omdat het wel een fijn paardje is, en een zeer aanhankelijk, en elke dag ga ik meer en meer van haar houden Lovers . Zenga is gewoon heel uniek, en zo'ninteligent en trouw paardje,...dat zou ik moeilijk vinden ten opzichte van Zenga;... dus daar ga ik in ieder geval mee door,... Haha!

Maar het gaat hem tussen Sioux en Carla dus,... Verward Weet het echt niet, ga het er eens met m'n moeder over hebben denk ik,...en dan zien we wel,... Haha! Maar reacties zijn nog steeds welkom hoor

xxx Clown xxx


Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-03 14:34

Hmm,... gisteren nog een hele discussie gehad met Sophie (fiehie) en Evelien (Alieska),... Schijnheilig ze vinden dat ik Sioux best kan houden als ik een zeker niveau wil bereiken, maar ben het helemaal niet met hen eens,... met Carla kan ik toch net zo goed een niveau bereiken? Snap niet goed wat ze bedoelen,...??? Verward

Het is natuurlijk wel zo dat Sioux al op een zeker niveau staat Bloos , maar Carla toch ook? Bloos Schijnheilig Tong uitsteken En ik ben er vast van overtuigd dat een goede combinatie, een goed team (tussen ruiter en paard) veel meer kan bereiken dan een combinatie die wat minder goed klikt,... wat is jullie mening?
Verward
xxx

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-03 19:40

???

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-03 13:21

Nimue schreef:
Dan ga je wel wat minder snel om wat te bereiken in de sport, maar wat is nou belangrijker? Dat het allemaal snel gaat, of dat je er plezier in blijft houden?


Voor mij is het belangrijkste dat ik er plezier aan beleef, en dat het een uitdaging blijft. En ik denk dat het bij Sioux niet echt het geval is. Dat is ook de rede waarom ik er afgelopen weekend 90cm-1m in parcours mee heb geprobeerd. Want over 70-80cm springt hij met gemak over, en dan is bij mij de uitdaging eraf,... Bloos Daarom dat ik nu wat hoger heb gegrepen. 80-90cm deed ik ook al in septmeber. Maar nu ook nog 90cm-1m in plaats van die 70-80cm. En dat vond ik al veel leuker,... maar dan nog,...het klikt precies echt niet goed,...en weet uit ervaring dat het dan zelden echt nog komt, die klik. Dus ja,...

Maar het is natuurlijk ook wel zo, dat ik Carla heb leren springen, en dat ik de enige ben die haar op jumpings uitbrengt, enzo, dus het is echt laat ik maar zeggen *mijn werk*; Schijnheilig dus ik weet dat al hetgene ik hier mee bereik, dat ik dat gedaan heb. (Nou, niet IK, maar WIJ!! Haha! Bloos ) En hetgene ik nu met Sioux bereik, is niet mijn werk,...wel een beetje natuurlijk, ik train hem nu, en rijd hem op parcoursen, maar toch, ik ben niet degene die hem dit alles echt geleerd heb,...daar heb ik ook een raar gevoel bij? Verward

Ik weet het echt niet meer,... Verdrietig

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-03 12:56

Hmm,...nu zittek nog dieper in de put,...

Gisteren heeft de eigenaar van Carla gezegd dat hij ze misschien wou verkopen, hij gaat het niet rondvertellen, want hij wilt haar niet zomaar verkopen, en hij zei me ook dat ik eerste keuze krijg natuurlijk,...

Maar wat ik nu moet doen? Nu zit ik helemaal in de put,...

HELP

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-03 18:08

Amethyst schreef:
Doe wat je hart je ingeeft! En als ik dat zo lees is dat toch Carla. Ga nog een keer met je ouders praten en met de eigenaar van Carla en Sioux. Zeg dat het echt niet met Sioux klikt en dat je liever met Carla rijdt en haar echt mist.


Ga ik zeker proberen Haha! Maar toch, ik heb het er erg moeilijk mee, met het feit dat ik risceer Carla te verliezen Verdrietig

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-03 12:55

kittyislief schreef:
Als het niet zo goed klikt tussen jouw en Sioux, maar wel perfect tussen jou en Carla klikt, zou ik gewoon is een keer een goed gesprek met je ouders er over hebben. Gewoon eerlijk zijn dat je haar ontzettend mist... succes!


Ja, ga ik doen, maar het grote probleem is nu,...als ik Carla niet mag kopen, en Als zijn eigenaar haar dan aan iemand anders verkoopt,...zit ik zonder paardje? Verdrietig (Nou ja, heb Zenga nog altijd,... Schijnheilig Haha! )

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-03 14:02

lievie schreef:
gezien jij dit op bokt zet, denk ik dat je die carla egt niet wil laten schieten en aangesien je aan carla gehecht bent, als ik in jou plek stond, zou ik dus voor die carla kiezen, ma inderdaad, doe wat je hartje zegt, en veel geluk ermee


Dank je! Haha!

Nou ging ik net vandaag een privé-les met haar rijden, nu is mijn lesgeefster toch niet ziek zeker?! Boos! Schijnheilig

Het zou de eerste keer zijn na mei, (toen had ze haar peesblessure opgelopen), ikke dus al super zenuwachtig, Bloos eindelijk weer met haar rijden Schijnheilig ,..maar nee, niet dus,...dan hopen dat het volgende vrijdag kan Haha!

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-03 19:29

lievie schreef:
hey, jah dat is wel weer heel banketstaaflig.. najah vast niet expres he.. Knipoog maar tog is dat voor jou wel heel vervelend, kon je niet gewoon zelf een les indenken dan of had je daht wel gedaan? kisjahs elisabeth..


Omdat ze half-pension staat met de manege mag dat niet,...anders had ik vrij kunnen rijden Haha!

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-04 13:42

Ik heb er de vrijdag voor de vakantie (19 december) een privéles meegereden! En het ging super!! Haha! Het leek net een droom!!! ik was nog zenuwachtiger dan voor een een jumping of een examen Tong uitsteken ! Maar de zenuwen waran snel vergeten toenik mijn voet in de stijgbeugel stak!! Lovers


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: akishino, bonnielau, IASCrawler en 31 bezoekers