Help wie kan mij helpen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Help wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-03 12:57

Mijn verzorgpaard is afgelopen donderdag naar de hoefsmid geweest, ik zelf vond al dat het erg kort was en dat de hoefnagels vrij hoog zaten, maar donderdag avond gewoon gereden en er was niets aan te zien, vrijdag ook gewoon gereden, ook niets, nou wou ik zaterdag gaan rijden maar hij liep helemaal niet lekker, erg voorzichtig, zo min mogelijk zijn voorbenen belastend, dus ik meteen gestopt, de baas van stal kwam net thuis en zag het ook, hij even gekeken maar was niet echt te zien of er een hoefnagel verkeerd zat, en de hoef was ook niet erg warm, alleen op een aantal plaatsen, nu komt vandaag toch even de hoefsmid kijken. maar nu was ik gister op stal en had hij voor aan alle2 zijn benen wat dikke pezen (vocht erin) hoe kan dit? hij is toch gewoon de hele dag de wei op geweest? komt dit misschien doordat hij z'n benen probeert te ontlasten? ik weet het niet meer!!!
weet iemand misschien hoe dit kan? zijn hoeven, en zijn dikke benen?
en is het misschien goed om even met hem te gaan wandelen ofzo?

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 13:03

Het kan toch vernageling zijn. Probeer eens met een hamertje ofzo op de hoef te kloppen. Als je paard dan zijn been terugtrekt is er kans dat de smid een nagel verkeerd erin heeft gestopt en weer eruit heeft gehaald. In zo'n geval moet je het gat wel onstmetten met jodium, maar ik weet dus niet of dat gebeurd is. Zoiets kan dus gaan ontsteken. Bel je smid even op of er zich zoiets heeft voorgedaan. In het algemeen komt het wel eens vaker voor dat paarden een week gevoelig lopen als de smid er is geweest. Maar daar hoort een dik been niet bij.

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-03 13:20

de baas bij ons op stal had dit geprobeerd met een hamer op de hoef te kloppen, maar hij trok em soms terug en soms niet
dus eigenlijk op geen een nagel erg gevoelig.. maar de smit komt vandaag even kijken dus ik hoop dat t meevalt