vragen stellen als je een pony wilt kopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-01 22:45

hoi
zo als jullie misschien weten ben ik druk op zoek naar me droompony!
Ik ben op zoek naar een lieve betrouwbare pony van rond de 147, liefst een merrie, leeftijd: onder de 20!
Nou heb ik al verschillende pony's gezien, maar het lijkt echt allemaal niet op wat ik zoek! de ene is te fel, de ander heeft geen uitstraling en trekt met zijn been, de ander is te klein voor me, de ander kent nog niks... terwijl ze aan de telefoon mooie verhaaltjes ophangen!
Wie kan me zeggen wat ik allemaal moet vragen aan de telefoon? Want iedere keer rijden we voor niks een eind!
of de stokmaat is veel lager als dat ze door de foon zeide, of de prijs is verdubbeld, of een heel ander paardje als ze beschreven!

Maar stel ik dan teveel eisen?
- lief en betrouwbaar, verkeersmak!
- 145/148
- donkere kleur (vos/bruin/zwart....)
- leeftijd: onder de 20 (mag best een 19 jarige zijn!)

Ik zoek gewoon een goede leerpony, ... en die blijken erg schaars te zijn!
Wie kan me tippen of helpen...???
Groetjes Haha!
Alvast bedankt!

[Edit] hele lange titel ingekort [/edit[

_________________
Wees jezelf, er zijn andere genoeg!

<== Pienke

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-27 23:02 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 22:51

Omdat je nu een iegen paard gaat kopen neem ik aan dat je nu nog steeds lessen volgt. Mobiliseer al je paarden vrienden en kenissen en probeer eens via via aan wat info te komen van pony's die te koop staan. Dus vraag je instructeur/trice, vraag de eigenaar van het pension waar je straks je pony gaat stallen. Vraag de eigenaar van de dichtstbijzijnde manege etc. etc.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-01 22:57

ja, maar de meeste verwijzen me naar een handelaar, en ik williever een pony particulier kopen, want dan kun je makkelijker een pony op proef krijgen, en betere afspraken maken!
En verschillende pony's worden me aangeboden, maar vaak te klein! (c-ers!) Ik stond op het punt een prachtige te kopen, is ie voor me nues verkocht! Huilen
BALEN DUS!
Groetjes Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 23:03

Uit je verhaal blijkt maar weer hoe betrouwbaar het is je paard bij een particulier te kopen. Om over die goede afspraken dan nog maar eventjes te zwijgen Haha!

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 01:04

Ik denk niet dat je bij veel particulieren je paard op proef krijgt, zij moeten vaak van hun pony af om wat voor reden ook en zien hem dus liever niet terugkomen. Bij handelaren heb je soms die mogelijkheid wel, ook niet bij allemaal. Particulieren gaan vaak tegelijkertijd met meerdere mensen onderhandelen, zodat je soms achter het net kan vissen. Ik zou veel internetsites bekijken, plaatselijke kranten naspitten, eventueel de hoefslag of de paard en sport, je komt er vast wel uit! Succes met je zoektocht.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 09:53

Je moet eens op http://www.marktplaats.nl kijken er staan vaak goede leerpony's op die al wat ouder zijn en niet zoveel meer kosten.Al sik wat tegenkom wil ik je best wat sturen.Er staan ook vaak foto's bij en je kan selecteren op paarden uit je eigen provincie.Ik kijk daar ook vaak op.Ik ben namelijk nog op zoek naar een goedkoop stalplekje voor mijn paard kijk maar eens onder t kopje stalling gezocht!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-01 15:40

allemaal al gekeken!
En gebeld... NIX wat ik zoek!
Volgens mij verkoopt niemand zo'n pony als ik zoek, omdat ze perfect zijn! HIHINNIK Haha!

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 18:56

Citaat:
Op 2001-10-28 01:04, schreef Jet:
Ik denk niet dat je bij veel particulieren je paard op proef krijgt, zij moeten vaak van hun pony af om wat voor reden ook en zien hem dus liever niet terugkomen.


Daar ben ik het niet mee eens. Die mensen zijn er vast wel, maar niet allemaal. Ik heb mijn pony gekocht bij iemand waar hij weg moest omdat hij ze te groot voor hem was geworden en een paard had gekocht, maar als ik hem nu wil wegdoen (bijna drie jaar geleden) mag ik hem nog steeds terugbrengen. Dat hebben ze ook gezegd. Dat hebben ze liever dan dat hij naar een handelaar toegaat.
En ik vind niet dat je te veel eisen stelt hoor, zo'n pony moet toch te vinden zijn. Misschien een idee om naar fokkers te bellen? Die weten soms nog wel pony's te koop (die ze zelf eerst aan andere hebben verkocht) Zo ben ik ook aan mijn pony gekomen. Dan moet je natuurlijk wel weten wat voor ras je wilt.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 18:59

Ik zou gewoon eens bij een handelaar gaan kijken. Dan heb je de meeste kans om een paardje op proef te krijgen en ze hebben meestal meerdere ponies staan zodat je niet voor één dier heenrijdt. als het paardje waar je voor komt niets is staat er misschien wel een andere leuke pony.
En de meeste handelaren zijn ook gewoon eerlijk hoor(ondanks alle praatjes), ze hebben toch een naam op te houden. En praatjes gaan snel in de paardenwereld *LOL*.
Veel succes met zoeken!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-01 19:23

ja, ik denk er over...
Haha!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 19:54

Ik vind het belangrijkd dat je een paard in vertrouwen kan kopen. Daarom koop ik paarden altijd ('altijd', zo vaak koop ik er nu ook niet, maar als ik er koop...) via vrienden of familie. Ik moet het paard op proef kunnen krijgen...