stil zetten of doorrijden???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 14:04

Billy, ik begrijp dat jij je paard elk jaar vakantie geeft...
Mijn pony loopt eigenlijk altijd in de wei (met schuilstal), en ik rijd haar meestal een keer of 3 per week (ik studeer doordeweeks in Utrecht, en dan verzorgen mijn ouders haar, maar rijden doen ze niet; soms wel longeren). Ze werkt dus niet overweldigend hard ofzo. Knipoog

Maar goed, nu staat ze al een maand of 2 op rust, omdat ze kreupel was. Ik heb in die tijd wel met haar aan de hand gelopen, maar pas heeft ze weer een week stilgestaan (hoefzweer... zucht...). Nu ging ik eergisteren en gisteren met haar lopen, en ik geloof niet dat ik haar ooit zo energiek en springerig gezien heb. Nou krijgt ze de laatste tijd ook vitamine/mineralenmix, dus misschien komt het daar van, maar ik vind echt dat ze er fantastisch uitziet, en ze voelt zich duidelijk erg goed.

Zou ze nou zo energiek zijn omdat ze die vitamines krijgt, of omdat ze gewoon lang stil gestaan heeft en blij is dat ze weer normaal kan lopen, of zou ze echt toe geweest zijn aan vakantie? Want anders krijgt ze vanaf nu elk jaar een paar weekjes lekker vrij. Lachen



Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 14:56

Billy schreef:
of jouw pony energiek is omdat hij stilstaat of omdat hij vitamines krijgt kan ik natuurlijk niet beoordelen vanaf hier Knipoog


Hé, verdorie zeg. Knipoog

Ik denk dat het een combinatie van allebei is. Maar ik houd het gewoon goed in de gaten. Mocht ze over een paar maanden weer een beetje 'matter' worden, dan krijgt ze weer lekker vakantie na een tijdje. Zo erg vind ik het niet om af en toe een tijdje niet te rijden. Lachen

Ik geef vitamine/mineralenmix van natuurpraktijk Drechtstede, eefke. Die kosten 8 euro voor een (grote) pot, waar je steeds maar een klein beetje van nodig hebt. Ik schat dat ik wel zo'n 4 maanden met die pot kan doen, dus dat is hartstikke goedkoop. Lachen

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 16:53

Wat trouwens niet gezegd is, en wat je waarschijnlijk zelf ook wel zult weten... maar beter twee keer gewaarschuwd dan één keer een fout gemaakt: pas wel het voer aan, i.v.m. het risico op hoefbevangenheid, als hij minder gaat bewegen.
Maar ik neem aan dat je dat zelf ook wel weet. Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, OmgiliBot en 70 bezoekers

cron