uiers (..) schoonhouden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-01 17:15

Vanmiddag voelde ik aan haar uiers (niks perfers hoor!!) en toen voelde ik vuiligheid en korstjes. Ik wat water gepakt en een doekje en geprobeerd het schoon te maken. Ging ze dus slaan.... Hoe houden jullie dit schoon of moet je dat gewoon niet schoonmaken?

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 17:26

Ik hou het nu alleen schoon omdat het veulen eraan moet drinken, maar anders nooit, ja als ik een grondige poetsbeurt hou, maar het behoort bij mij niet tot basis poetsen. Ik doe altijd lauwwarm water en een badstof doekje en zo veeg ik het een beetje schoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 17:29

Als de uier vies is, zoals bij de jouwe dus, dan doe ik het met warm water en een zachte spons. Misschien was je water te koud?
Ik vind zowiezo dat je je paard overal aan moet kunnen raken, dus een merrie ook aan de uier en een ruin aan de koker. Moeten ze maar aan wennen hoor!
Ik doe bij uier en koker echter wel heel voorzichtig, en gebruik geen ijskoud water. Ik doe altijd maar net of het net zo gevoelig is als bij jezelf Haha!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 17:30

Als ze gaat slaan, dan zou ik het niet schoonmaken. Het is niet echt noodzakelijk, dus ook geen trap waard.

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-01 18:13

Tja, het water was echt lekker dus absoluut niet te koud. Maar ook zonder water mocht ik er niet aan komen. Misschien een idee als mijn vriendin haar benen 'vasthoudt' of wordt het dan teveel een gevecht? Later kon ik trouwens wel met de slang het nat spuiten, maar of daar die troep van afgaat... waarschijnlijk niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 18:14

Ik denk dat je even rustig moet wachten tot je wat meer een band met haar opgebouwd hebt. Als ze je leert vertrouwen en respecteren, kun je haar binnenkort zonder problemen overal aanraken. Dat hoort ook bij het band opbouwen tussen paard en mens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 21:13

Wen je merrie er aan dat je iedere poetsbeurt ook eventjes aan haar uiers zit. Zo went ze er alvast aan.
De uiers van mijn merrie maakte ik schoon met een beetje baby shampoo of wat baby olie. Ruikt ok heerlijk Lachen