Bakverlichting....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-01 09:53

HEt gaat weer vroeg donker worden, en ik moet nog verlichting aanbrengen boven de bak....
Ik heb geen flauw idee hoe ik dat moet aanpakken! Hellup!

Hoe hebben julie dat gedaan? Heb je het laten doen? Door wie dan? Hoe kom je aan die tweedehands lantaarnpalen? Verder nog tips?
Zou echt fijn vinden wat suggesties te krijgen..... Haha!

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 10:04

onze bak ligt direct achter de stallen dus mijn handige Haha! pa heeft een enorme TL balk op de stal gemonteerd die bijna tot het einde vd bak schijnt. Aan de andere kant moet nog een licht komen, maar ik weet niet hoe ie dat wil gaan doen. Verward aan gezien daar nergens een energiebron in de buurt is om die lamp op aan te sluiten.

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 10:16

Ik heb 4 lantaarnpalen bij de gemeentewerf gehaald voor een tientje per stuk. Daar waren dan wel de lampen van kapot en ze waren een beetje roestig.
Maar ik heb ze groen geverfd en er van die bouwlampen aan bevestigd. Dus zijn ze als het ware weer als nieuw en geven een hele goede verlichting van de bak.

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 10:17

In mijn bak in Drenthe had mijn man op de stal een grote bouwlamp gemaakt en aan de andere kant een hele hoge paal (tussen de bomen) met daarop ook zo'n bouwlamp. Werkt prima, maar het voordeel was dat wij de stal vlak aan de bak hebben en er dus al electra in de stal zat waardoor het doortrekken van de stroom niet zo'n probleem was. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 10:23

Gewoon twee steigerpijpen met een 1000 Watt bouwlamp erop, gaat prima! Wel goed verankeren, anders gaat het mis bij storm! Let wel op je stroomgroepen, dat je niet teveel op 1 groep zet, want dan vliegen je stoppen eruit!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 10:24

Wij hebben twee bouwlampen aan de bomen bevestigd. Nu er nog blad aan de bomen zit, is het licht niet ideaal, maar dat duurt nog maar heel even. We hebben gewoon een buitenkabel van de stal om de bak heen naar de lampen getrokken.

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 11:27

Bij ons is de bak direct naast de schuur. Mijn vader heeft drie bouwlampen gemonteerd. Niet van die hele grote, maar ik heb voldoende licht!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 13:01

Op Marktplaats.nl staat deze advertentie:

4 lichtmasten van ca. 9 meter hoog
bij de masten krijgt U ook de TL-bakken erbij voor de verlichting.
De masten staan in de grondverf,U moet ze nog zelf aflakken in de gewenste kleur.

Vr. pr. 1150,=

06-54701859

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 21:43

hoihoi,

Wij hebben 2e hands lantaarnpaalen gekocht via de pnem of de wegenbouw daar zou je kunnen informeren of ze deze nog hebben. Maar voordat we ze hadden had mijn broer een bouwlamp aan de silo vast gelast die een groot deel van onze bak goed verlichte en onze bak is 25 x 65 je zou dus een bouwlamp aan een grote paal kunnen maken het nadeel echter is dat je er niet in kunt kijken ze zijn vaak te fel. Ik heb nu lantaarn paalen met oranje licht daar heb ik speciaal voor gekozen omdat het zacht ligt is dus niet fel je alles duidelijk kunt zien en het een verdere rijk afstand heeft. bovendien kun je ergewoon inkijken en ziet er heel natuurlijk uit! Ik ben er heel tevreden mee en bovendien zijn ze helemaal niet zo duur!

groetjes jeannette

petrakolen

Berichten: 364
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 22:52

Wij verlichten ons terrein met 10 lantarenpalen met ieder 2 tl-buizen van 20 watt.
Er zijn van die bladen waarin je gratis kunt adverteren (de vondst). Daar heb ik ze uit gehaald.
Ze kostten 150,- per stuk, incl. verlichtingsarmatuur en tl-buizen.
Het is stukken goedkoper dan bouwlampen en je kunt er gewoon in kijken zonder verblind te raken.
Petra

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 15:21

Kost in elk geval een stuk minder stroom!
Bouwlampen vind ik ook erg fel, het verblind, maar je moet maar 2e hands lantarnpalen weten te krijgen/vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 17:24

Met bouwlampen heb je geen last van de felheid als je ze maar hoog genoeg plaatst.