Wie wil hoefkatrolpaard kopen en correct trainen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 16:38

Ann schreef:
jij hebt de keus gemaakt om dit paard terug te brengen, terwijl je wist dat het daardoor waarschijnlijk als slachtpaard zou eindigen


Precies. Dus nu moet je geen "noodoproep" gaan plaatsen omdat je het paard zo zielig vindt, er zijn wel meer zielige paarden.
Voor 2500 euro (is dus 5500 gulden!!!!!) kun je een heel leuk paardje kopen wat wel goed is. Het is een hoop geld.
Als je zo met het dier begaan was, had je hem gehouden. Maar jij hebt toch ook voor jezelf gekozen door het dier terug te brengen.
Iemand die hier in trapt is OF niet goed snik OF heeft geld teveel.

Ann

Berichten: 13262
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 16:44

Je kunt een hondje uit het asiel niet vergelijken met een kreupel paard wat 2500 euro moet opbrengen Scheve mond

Je hoop dat andere mensen nu iets doen wat jij niet hebt gedaan, nl. ergens voor staan en de consequenties daarvan aanvaarden en dragen, je krijgt reacties op wat je zelf hier neerzet, als dat niet is wat je horen wilt, so be it Clown

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 18:19

Tja Rore, jij krijgt heel wat over je heen hier.

Ik snap op zich wel dat je intenties goed zijn alleen denk ik dat als je heel eerlijk tegen jezelf bent, je beseft dat je dit doet voor je eigen gemoedsrust. En ook dit kan ik enigszins begrijpen.

Het is natuurlijk heel erg zuur dat je (eerste?) eigen paardje niet goed blijkt te zijn. Op het moment dat je hem teruggeeft weet je dat zijn kansen op een goede toekomst nihil zijn.

Als jij oprecht het beste wilt voor dit paard dan hou je hem zelf.
Of hij wordt beter of het is een aflopende zaak en je laat hem inslapen. Maar nu wil je een goed paard waar je 5-6x per week op kan rijden èn je wilt dat dit paardje goed terecht komt.

Een dier is nooit een 'miskoop' maar een wezen van vlees en bloed wat geen zelfbeschikkingsrecht heeft maar wel gevoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 19:14

RORE, het is niet echt mijn bedoeling om je ergens in te beledigen, maar ik bekijk jouw verhaal misschien vanuit een iets ander oogpunt dan dat jij verwacht had. Zo door de jaren heen heb ik al veel paarden, honden en andere dieren voor vaak teveel geld naar een nieuwe baas zien gaan onder het mom van "als jij hem niet koopt, moet ie dood". Er zijn handelaren die er een sport van maken om aardige welwillende meisjes zo te bewerken dat die een volkomen onbruikbaar paard kopen om hem "van de dood te redden". We hebben het hier dus over goedwillende mensen die verknocht raken aan een paard en die dus op hun gemoed bewerkt worden door de handelaar met zielige verhalen. De handelaar is dat paard dan voor goed geld kwijt en de nieuwe eigenaar waarschijnlijk te laf om dat paard alsnog uit zijn lijden te verlossen, dat zie je dus vaak genoeg. Uiteindelijk is het paard het kind van de rekening in de meeste van die gevallen.

Het paard in dit verhaal heeft zijn gezondheid niet bepaald mee en daardoor is hij eigenlijk onbruikbaar. Want zodra je er iets mee gaat doen, dan laat je hem pijn lijden. Een paard dat zo slecht is, is in mijn ogen het beste af bij de dood, al was het alleen maar om te zorgen dat niemand hem ooit nog als "gezond" verkoopt omdat hij toevallig een week of twee niet kreupel loopt. Dat laatste is dus wat er gebeurd is RORE, je hebt een paard gekocht dat genoeg rust had gehad om zich een paar weken goed te houden.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 19:17

ben het met Lov eens.......... het is helaas zo.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 01:14

je zegt dat je voor het paard veel meer hebt betaald dan 2500 euro.Al heb je maar 2000 euro terug gehad,daar kan je toch een heel leuk nieuw paard voor kopen.Je zegt dat je nu gelijk geen paard meer kan kopen.Er zijn ook heel veel leuke paarden voor weinig hoor.sucses.

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 01:43

ik wilde net gaanz egge over die prijs da jij daar nix over kon doen... jmig wat vervelend ik zou in jou situatie dit topic ook geplaats hebbe sucses hoor en sterkte

RORE
Berichten: 12
Geregistreerd: 19-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-03 21:35

Missouri: als ik een noodoproep wil plaatsen dan doe ik dat, ik verplicht je niet om hem te lezen of om erop in te gaan, en iemand kan niet in iets "trappen" wat ik heel eerlijk uitleg, dat hebben ze me mij althans niet gedaan. Ja het lijkt geschift, en ja het is veeeeeel te veeel geld maar you never know of iemand misschien inderdaad met geld "teveel" dit wil doen. En als jullie vinden dat ik mezelf daar mee help, so what als R er goed bij vaart? Ik dacht dat ik fanatiek was, maar ben blijkbaar niet alleen, en al wie zegt dat ik hem had moeten houden kent mijn (gezins)situatie niet en ja ik kan wel een ander kopen, heb er zelfs al één dus voor mijn comfort moet ik het niet doen. En nee op het moment van verkoop stond ik langs alle kanten zo enorm onder druk, de hele wereld was eensklaps op mijn hoofd neergekomen en misschien dacht ik zelfs niet helder maar ik wist dat als ik dat geld niet zou aanvaarden er me thuis ook heel wat herrie te wachten stond. En in dat geval zou ik geen ander kunnen kopen noch op R rijden. Dus nu heb ik er veel voor over maar als zelf niet meer rijden om hem te redden de enige oplossing was, nee dat kon ik niet. Alleen maar geld uitgeven en er zelf absoluut niks aan hebben, zelfs geen paard meer om te rijden, wie zou dat doen? Goed, dit heb ik op dat moment zeker niet gedacht maar ook niet dat hij in de slacht zou eindigen. Achteraf, ja, fout, ja maar laat je dat eens allemaal overkomen als je alleen staat in je hobby, ik moest het zelfs geheim houden voor mijn eigen ouders of die zouden razend geweest zijn dus nee, zo simpel was het niet. Jullie hebben me nu genoeg gekwetst, nee er was nochtans niets wat ik "perse wou lezen" behalve dat R, hoe dan ook, een beetje zou geholpen zijn, maar in Nederland zoek ik het alvast niet meer.
Toch bedankt aan al wie mijn verhaal naar waarde wist te schatten. En wie zich kwaad maakt over mijn topic, lees gewoon een ander, het is een vrije wereld, het is trouwens Antoin de Bodt zelf die mij de raad gaf deze topic te plaatsen, dus er zijn wel meer gekken op de wereld dan ik. Criticasters, hou je met andere topics bezig, ik wou trouwens geen meningen, noch steun of zo, heb eigenlijk gewoon raad van adb opgevolgd om hem hier "te koop" te plaatsen. En eigenlijk plaats ik een paard dat niet van mij is, voor mijn gemoedsrust? Misschien ook. Ik probeer misschien het onmogelijke of het gekke, beter dan niets toch?En dan? Never again, adieu Nederland. Ik had het kunnen weten. Nu kunnen jullie rustig iemand anders gaan kwellen. Heb hier al veel te veel verloren moeite en tijd in gestopt.
Alle anderen, bedankt voor informatie en interesse.