vakantie met paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

vakantie met paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 12:56

Wij wilden dit met de ponyclub(althans een aantal leden) weer iets organiseren in de zomervakantie. We zijn afgelopen jaren twee keer naar Zuid-Limburg gegaan, prachtige omgeving, maar komend jaar willen we weer eens wat anders Lachen .
We dachten een een paar dagen (2 a 3) naar zee, maar iemand vertelde dat je 's zomers niet over het strand mag rijden. De Veluwe (of een ander mooi gebied ) lijkt ons ook lijkt, maar we weten niet precies waar we moeten zijn voor de mooiste plekjes in Nederland Bloos
Misschien dat iemand tips heeft of weet waar we informatie aan kunnen vragen etc. We gaan met een groep van ongeveer 15-25 personen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 13:08

www.hotelmanagevanloon.nl
in Loon op Zand (brabant). Schitterende stuifduinen, bos, heidegebieden. Voor de paarden boxen met bovenluiken of op het land, en de ruiters in slaapzalen, blokhutten of hotelkamers, net hoe luxe je het wilt maken. 's Avonds lekker eten wat ome Joep gemaakt heeft Tong uitsteken
Prima adresje!

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 13:09

Bij Burgh Haemstede zijn er wel stukken strand waar je gewoon zomers de hele dag op mag. Kijk eens bij Lisiduna

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 13:10


Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 13:26

Lisiduna is geen aanrader.....

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 13:45

Het gaat toch om het strand/duin waar ze naar toe willen, niet om de manege. Die manege van Loon vind ik ook geen aanrader, maar het gaat neem ik aan om de buitenrij mogelijkheden. In Renesse is ook een manege, waarvan je goede buitenrij mogelijkheden heb, maar de manege zelf is geen aanrader. Al moet je bij de stranden van Burgh en renesse wel opletten wanneer je gaat, ze zijn vanaf mei/juni tot oktober beperkt voor paarden voor 10 uur 's ochtends en na 8 uur 's avonds.

Als jullie paarden willen huren op de manege zelf, dan zou ik je bij de aangegeven 3 het je al afraden, maar goed.
Van Loon is een typische jij paard ik geld manege. kussenslopen met stro als dekje.. Alle paarden staan daar in een stand, de pony's ook maar dan meer in 1 grote box met allemaal een touwje richting de muur. Gaat er 1 gaan ze allemaal, dus niet te houden. De meeste paarden hebben een bijzet die d.m.v een touwje zelf gemaakt wordt. Ik heb daar 1(!) borstel gezien die constant in het water liggen, de harde borstel. De begeleiding is niet je van het, wij zijn 2 x geweest. Ook met grote groepen. Ze hielden geen rekening met onze wensen! Er was een langzame groep, die alleen een beetje wilde stappen en draven. Van die man moest en zouden ze in gelop gaan, omdat hij dat wou! Ik zat in de snelle groep, dus wij gingen wel galopperen. Nogmaals was de begeleiding niet erg vriendelijk. Slecht tuig, heb paarden met rugwonden gewoon mee zien gaan met de volgende groep, verplicht cap op(dacht ik). Paarden loop de hele dag(!) 's nachts gaan ze een kaal weitje op. Verschillende uursritten. Ze gaan het hele jaar door naar buiten, ongeacht welke weersomstandigheden.(dat is ook niet zo heel erg, want onder de bomen ben je redelijk beschut.

Lisiduna heb ik zelf geen strandrit bij gemaakt, maar het is een beetje te vergelijken met grol. Je hoeft geen cap op, er wordt niet gekeken naar je rijervaring. Ze planten je op een paard, zonder te kijken of dat past. Slecht onderhouden tuig. Slechte (donkere) stallen.

Grol, diverse ritten naar 't strand en duinen mee gemaakt. Geen cap op, paarden staan ook in een stand, maar in een betere dan bij van loon. Slecht tuig, paarden lopen zomers de hele dag (!) waardoor je ze steeds magerder ziet worden.. Voor een duinrit hoef je geen rijervaring te hebben, een galopje wordt dan ook in overleg gedaan. Ga je met een groep dan zul je wel galoperen. Voor het strand staat op papier dat je wel rijervaring moet hebben, maar dat wordt niet gecontroleerd. Ze kijken enigzins welk paard bij je past, maar meer kwa grote. Paarden zijn ook kuddedieren, maar rustiger dan bij van Loon. Gaat er 1, dan gaan ze allemaal. Ze gan rustig in groepen van 20 á 30 man. Op het strand geven ze wel een waarschuwing dat ze eerst gaan draven dan galoperen. Ze denderen er gewoon over keien heen die het strand scheidt. Stands waar de meeste manegepony's staan zijn goed, omdat het zooitje een jaar of 4 á 5 geleden is afgebrand en weer opnieuw is opgebuwd. 's zomers doen ze dus alleen strandritten héél vroeg of redelijk laat. Verschillende uursritten. Bij onweer, heftige regenval gaat het niet door.

goed, ik heb hier mijn ervaringen uitgetekend, lees het eens door. En overleg zelf wat je wilt. Bij allen vind ik dat er zeer slecht naar de paarden wordt omgekeken.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 05-12-03 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 14:01

Suzy schreef:
We dachten een een paar dagen (2 a 3)

Vandaar.... Knipoog
Laatst bijgewerkt door Branca op 05-12-03 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 14:01

Ik vind zelf de Veluwe helemaal top. Daar zitten genoeg accommodaties, ook met paarden.
Een optie is 'De Kamp" in Kootwijk. Stallen met weiland en een gebouwtje met huiskamer en stapelbedden.
De verening waar ik voorheen lid van was gaat hier ook altijd naar toe.

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 19:54

alvast bedankt voor de reacties.
Even nog voor de duidelijkheid. We gaan dus met eigen paarden er naartoe, dus we hoeven in principe geen paarden te huren en we zijn dus op zoek naar een leuke accomodatie in een mooie omgeving.
Hoe zit dat eigenlijk nu precies met op het strand rijden in de zomer, zijn er geen speciale stroken waar badgasten niet mogen komen en waar je wel mag rijden?

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 20:03

De IJmond is ook errug mooi. Maar een echte goede accomodatie hebben we hier niet. Misschien kun je kijken voor iets richting Zandvoort. Als je daar een stalling voor de paarden kunt vinden kun je zelf in Centerparcs huisjes gaan. (Seaspirit from Centerparcs) Je hebt wel een leuke manege in Zandvoort (Dit is tevens een vrijgezellenclub) misschien kun je eens informeren. Het is voor jullie waarschijnlijk wel weer wat verder rijden maar dan heb je ook wat. Hele mooie duinen + strand en je kunt eventueel ook nog shoppen en stappen in Amsterdam en Haarlem. Knipoog

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 20:29

Suzy schreef:
alvast bedankt voor de reacties.
Even nog voor de duidelijkheid. We gaan dus met eigen paarden er naartoe, dus we hoeven in principe geen paarden te huren en we zijn dus op zoek naar een leuke accomodatie in een mooie omgeving.
Hoe zit dat eigenlijk nu precies met op het strand rijden in de zomer, zijn er geen speciale stroken waar badgasten niet mogen komen en waar je wel mag rijden?

Op schouwen niet, daar is echt dat vaste tijdstip voor. En mocht je 's middags willen je komt er dan denk ik toch niet langs met alle badgasten en kuilen. Verder denk ik dat je bij lisiduna niet zoveel plek heb, bij grol wel maar dan moet je echt op tijd bellen. van loon weet ik niet.

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 20:41

Ik ga in de mei-vakantie met vriendinnen naar de Woody Ranch in Uddel (http://www.woodyranch.nl). Ik ben er nog nooit geweest, maar ik verwacht er veel van Lachen. We willen een blokhut voor 4 personen huren en onze paarden kunnen dag/nacht op de wei staan... Echt ideaal OK dan!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 00:38


@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 02:09

Hai,

Ik ben van de zomer met de paarden op vakantie geweest in Renkum en heb de paarden op het land gehad van manege Quadenoord.
Erg mooi,midden in de bossen en langs een beekje.
Mijn moeder woont er 3 min vandaan dus slapen was geen probleem Knipoog

Ze hebben er een camping naast dus je kan er goed terecht.

Als je meer wilt weten pb maar even.

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 06:19

in kootwijkerbroek kun je echt uuuuren rijden in het bos, wij gaan naar manege ponyvreugd in kootwijkerbroek van ria hazeleger, niet erg chic, maar goed vertoeven.
ook op de posbank is het erg mooi rijden, kijk een in de buurt van laag soeren voor accomodaties