Verplaatsbare stallen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-01 17:24

Wij zitten er dus aan te denken om van die verplaatsbare stallen te gaan huren.
Maar we weten dus niet of dat wettelijk mag......wij zitten in een natuurgebied.
Gewone stallen mogen we absoluut niet bouwen Verdrietig
Wie heeft er ervaring met die stallen, zijn ze erg groot.....?
Ik hoop dat iemand mij hier wat info erover kan geven.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 18:16

Op de Paard beurzen had Brinco altijd van die verplaatsbare stallen staan van 3m x 3m geloof ik. Of dat mag weet ik niet, moet je denk ik voor bij de gemeente wezen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 18:17

volgens mij mag je wel een stal die op wielen staat (bijv verbouwde bouwkeet) anders even gemeente bellen

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 18:32

ja een stal op wielen is helemaal ideaal dan kunnen ze je zeker niks maken. En als ze komen kijken naar je verplaatsbare stallen zeg je gewoon dat je ze 1x in de zoveel tijd verplaatst!! Haha!

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 21:32

Een vriendin van mij heeft een container stal voor haar pony maar daar is heel wat gedonder mee gekomen met de gemeente... Maar bij ons zijn ze ook onwijs moeilijk hoor.. Boos!
Bij ons proberen ze er in iedergeval er alles aan te doen om die dingen weg te krijgen..
maar haar stalletje staat er nog steeds! *LOL* *LOL*
En wij willen waarschijnlijk ook een container neer gaan zetten, maar dan onder een aantal bomen ofzo, dat het dus niet zo opvalt...
Je hebt dus een best grote kans dat ze bij jou er ook helemaal niet blij mee zijn...

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 21:38

ik denk dat dat wel mag
je magtoch een stal tot 1.80 ofzo
hoorde ik
maarja heb je nix aan misschien voor een shet maar verder niet zo
een container kan een hoop zeik geven ja

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-01 21:44

Zo een container dat moet ik juist niet.......ik denk dan dat de mensen die erom heen wonen een beetje gaan flippen hahahaha
We zitten midden op een groot open vlakte en als daar dan oz een groot gevaarte komt te staan dan slaan ze denk ik op tilt hahaha
Er heeft een geheime schuilstal gestaan die hadden ze rondom met stobalen er neer gezet, net alsof het een hooiberg was, helaas kwam de gemeente erachter dat de hooiberg wanden bevatte, dus die moest binnen een week weg.......anders zouden we een gigantische boete krijgen Verdrietig
Vandaar dat ik vroeg hoe die verplaatsbare stallen eruit zien?
Anders kopen we gewoon een ruime trailer zodat ik Oliva daar in kan zetten om te drogen als ik heb gereden.........ik moet toch wat Frusty

petrakolen

Berichten: 364
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 22:41

Wij hebben van die demontabele stallen. Ze bestaan uit gegalvaniseerde frames die met bouten aan elkaar worden bevestigd. De frames vul je op met dikke houten planken (blokhutprofiels) en bovenop bevestig je 3 houten balken waarop een golfplaten dak rust.
Je zet ze in een paar uur in elkaar. Ze zijn standaard 3 x 3 meter. Die van ons zijn nu 3 1/2 jaar oud, maar zien er nog uit als nieuw.
Petra

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 23:02

Hoe duur en van welk merk waren die Petra?
Ik heb vandaag net allerlei folders besteld over dat soort stallen......als het goed ik krijg ik morgen of maandag folders van 5 verschillende bedrijven...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 12:00

Ik heb een container stal voor 2 paarden staan,
het is niet zo heel groot, ongeveer 2,8 x 2,8 per stal.
Je mag ze absoluut NIET zo maar ergens neerzetten!
DIt geldt ook voor die houten stallen op wielen!
Check eerst het bestemmingsplan!!!