Dekens slopen!!! HELP!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-01 15:04

Wie weet wat ik kan doen om mijn lieve }> hengst af te leren zijn dekens op te eten/te slopen.
Hij molt echt alles wat ik op hem leg, zweetdekens, winterdekens, zomerdekens. Kreeg net een telefoontje van mijn vriend dat ie zijn oude canvasdek ook eindelijk heeft gemold; kruissingels eraf, gat erin gebeten. Dus ik kan vanmiddag weer een nieuwe halen, ik weet echt niet wat ik hier aan kan doen. En zo'n bak aan het halster zodat ie er niet bijkan gaat ook niet. Hij kan niet met halster op stal omdat ie ook dat binnen no-time af heeft!
PLEASE, TIPS!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 15:07

Mijn paard scheurd ook graag aan dekens,
sinds ik Rambo dekens heb doet hij het eigenlijk niet meer, maar ik heb nog een badstof zweetdeken liggen die meneer aan gort scheurde....
Je zou op zoek kunnen naar een deken die garantie geeft op scheurvastheid geeft....
of een aantal goedkopere dekens die je wat vaker repareerd. Ik had iets gehoord over 'hengstendekens' maar die ken ik verder niet.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 15:11

Hengstendekens zijn geloof ik die dekens waar geen bosrtsluiting aanzit, maar die je over het hoofd moet trekken Verward Je hebt wel van die halsrekken, of muilkorven, maar daar zou ik niet zo snel aan beginnen...

Nightcap D

Berichten: 70
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 15:32

Nightcap vreet ook al zijn dekens op... maar als het een deken is waar bilkoorden aanziten doet hij het niet!! (bij jou miss ook??)

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 15:36

Wij spuiten er iets op dat ze vies vinden. Wel iets zodat je de deken zelf nog wl aan kunt raken!!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 15:44

hengstendekens hebben inderdaad geen borstsluiting maar die moet je ove rhet hoofd áantrekken" Misschien kan je iets heeeeeel vies over zijn deken doen Kribbox ofzo.

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 15:46

Tsja, ik had dat probleem toen ik nog twee paarden had. Die ene vond het geluid van een scheurende deken het mooiste wat er was.
Vooral als hij eenmaal een beginnetje bij de deken van het andere paard had, dan scheurde hij hem over de hele lengte stuk Verdrietig
Mijn ervaring is dat je scheurgarantie wel kunt vergeten.

Ik was heel handig in het repareren met spul wat je ook voor kleding kunt gebruiken. Door dat erop te strijken hoefde ik niet iedere week/maand nieuwe dekens te halen.
1 nadeel, de geur van gebakken stront zal ik nooit meer vergeten Misselijk Haha!

Oh ja, en de enige definitieve oplossing was voor mij de boosdoener verkopen (niet om die reden hoor), ben benieuwd hoe de nieuwe eigenaar dat eigenlijk doet, ik geloof dat ik er maar niet naar zal vragen Extreme duivel *LOL* .

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 16:59

JIPPIE!!!!
Niet de enige persoon met een sloop-graag paard. Die van mij lijkt bijzonder geintresseerd in hoe dat dek nou van binnen en buiten er uit ziet en tja de beste manier om dat te ontdekken is natuurlijk als hij in stukjes op de grond ligt. *LOL*
Mijn idee is om gewoon maar weer zo goed als kan weer reparen, koop alleen tweedehands goedkoop dekens en gooi er pas een deken op als het niet meer anders kan.
Oja zorg dat dekens echt goed passen dan is de kans minder groot dat het hem irriteerd en hij het eraf sloopt.
Heel veel suc6 ik lijd met je mee.
Kim

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 20:50

Pablo heeft daar ook een hoefje van. Wij smeren alles in met iets dat je kunt krijgen bij de Boerenbond. Het is eigenlijk om te voorkomen dat kippen elkaar pikken, maar het werkt uitstekend. Ik zal de naam wel opzoeken.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 22:16

Heb je Cribox al geprobeert? Wel even je handen wassen na die tijd en niet in je ogen wrijven want dat geeft ook ellende