shetlanders snel ziek?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

shetlanders snel ziek?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 11:36

he mensen,
ik wil graag een shetlandertje maar mijn ouders zijn een beetje bang dat hij/zij ziek gaat worden.
nou heb ik een vraag worden shetlanders snel ziek? ze zijn wel heel sterk dat heb ik hun al 1000 verteld?!

heeft iemand nog meer informatie of site`s hierover?
of boekjes

groetjes

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 11:53

Een shetlander zal even snel ziek worden als een ander paard. Afhankelijk van de omstandigheden waarin ze gehouden worden en de algehele conditie van het paard.
Is van te voren ook weinig algemeens en zinnigs over te zeggen. Je kan het geluk hebben dat het beestje nooit wat krijgt, maar je kan ook de pech hebben dat ie van alles mankeert.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 11:59

In principe maakt het volgens mij niet uit of je nou een shet hebt of een NRPS ofzo wat ziek worden betreft. Als de verzorging goed is en je laat hem netjes ieder jaar enten dan zal het waarschijnlijk wel meevallen met hoe vaak hij ziek is.
Maarja je kunt er nooit zeker van zijn. Er kan altijd iets heersen op stal of hij wordt kreupel ofzo.. Er zijn altijd onvoorziene kosten aan ieder dier

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 12:05

shetlanders hebben over het algemeen een ontzettend sterk gestel.
Ik heb mijn shetlander ruim 6 jaar, het enige wat ze gehad heeft is 2x koliek (1x van teveel appels, 1x oorzaak onbekend) en ze is enkele jaren geleden behandeld voor zomerexceem. Daar heeft ze nu 0,0 last meer van

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 12:18

Estragon met kreupel is het het beentje goed verzorgen en lekker rust dan is dat zo weer over!!!!

en ze zeggen dat shetlandertjes zoiezo als sterker zijn heeft iemand neit meer informatie???/ of een boekje ik wil me vader overtuigen...

wat ik wel heb gedaan is een gedicht gemaakt voor vrijdag want we hebben lootjes getrokken en dit heb ik er zoiezo bij gedaan.

als je er eens over nadenkt
om je kleine meid haar harte wens te vervullen
haar verlangen is zo groot
ben jij haar allerliefste vent.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 13:40

horsewisper schreef:
Estragon met kreupel is het het beentje goed verzorgen en lekker rust dan is dat zo weer over!!!!


Sorry maar dit vind ik niet echt een slimme opmerking .
Het is niet zo dat iedere kreupelheid met rust en stappen overgaat. Als hij bijvoorbeeld een pees scheurt oid dan is dat echt niet zo weer over. Je weet vaak niet wat het is en dan zal je toch echt de dierenarts moeten laten komen.
Als je een boekje ofzo wil moet je eens op de site van het shetlandponystamboek kijken.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 13:58

he estragon welke site is dat?