speeltjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-01 15:49

Hey
ik ga binnekort me eerste eigen pony stallen (SPANNNEND) en nou wou ik het wel een leuke plek maken voor me pony, moet er toch wel de nachten, avonden en ochtende doormaken (ook veel weide en beweging hoor)
Maar zelf dacht ik aan een hooinetje en een jerrykan

Maar zo'n jerrykan, wie heeft er ervaring mee? Moet ik doe wat zwaarder maken zand, of iets van gaatjes inmaken en brokken er in (tegen aan duwen = brokjes!)

Ennuh, wat hebben jullie allemaal voor speeltjes in de wei en stal hangen?
Nog leuke tips of boeiende info?
Genoeg vragen, groetjes Haha!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 16:09

Ik weet niet of al die speeltjes nodig zijn, een paard is niet hetzelfde als een hond of een kat. Meestal slapen en eten ze alleen in de stal en als ze verder genoeg aandacht en beweging krijgen zijn al die speeldingen niet nodig.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 16:10

Hoi,

Wat leuk dat je eigen pony komt!!
Ik heb een appel in de stal hangen en daar doet ze volgens mij niets mee. Een zoutblok, dat ze met mate gebruikt en verder staat ze op stro in een buitenbox. Ze is niet zo speels op stal. Ze kijkt lekker naar buiten en daar gebeurt nogal veel.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 18:55

hoi

wat gaaf dat je pony komt wat voor 1 is het

mijn paard is erg vervelendig op stal en heeft best wel veel speeltjes ( waar ze ook nog veel mee doet)
ze heeft een hooinet, die elke dag wel 1 of 2x gevuld word
ze heeft 2 maiskolfen aan touwtjes in haar box hangen ( wel hoog genoeg dat ze er niet inkomt hoor) en tegen de muur hangt een suikerbiet ( geschild) met een touw erdoor Vork
en er is altijd genoeg te zien voor haar, ( drukke boerderij)
en ze krijgt nog 1 heeeeeel gaaf speeltje EEN VRIENDINNETJE ( shetje ) daar komt nog een box voor dus dan staan ze naast elkaar Party!! kunnen ze elkaar bezig houden
owh ja k bedenk net nog een speeltje een net met 2 ballen erin en een zoutblok
TIP: hang je hooinet in het midden van de stal dat hij lekker vrij hangt en alle kanten op wiebeld hebben ze langer werk Schijnheilig
veel suc6 met je eigen pony Party!! Party!!
vertel je snel meer over haar en foto's!!!
groetjes heleen en magned

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-01 21:07

Ben nog druk aan het kiezen,.... kijken enzo!
VERY MOEILIJK!
Maar de stal ben ik al aan het indele!
Is een grote box van 3x3 ennuh, ER KOMEN SNEL FOTO"S!
Zodra de pony er is, natuurlijk!
Haha!
p.s. bedankt voor de tips hoor!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 21:23

hoi
weet je al welke pony of moet je er nog 1 uitkiezen?
veel plezier hoor!! ik vond het ook leuk om alles te doen met in gedachte hier komt een paard en nu is mijn paard er en het is echt geweldig!
groetjes heleen

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 22:37

Een liksteen of een zoutblok ophangen in stal.
Een radio op stal vinden veel paarden ook erg prettig.
En zorg er voor dat je paard vooral veel te zien heeft.

yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 10:39

wat ze ook leuk vinden is een pion om mee te spelen. of gewoon een voetbal. ik heb ook een kleine skippybal aan een touwtje gehangen in de stal (dat is wat goedkoper dan al die ballen met appelsmaakjes ed...).
heel leuk dat je een eigen paard krijgt! zorg maar dat ie het heel fijn heeft bij jou!

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 17:08

Hoi,
Heleen wat bedoelde je nu precies met die maiskolfen, want dat snapte ik niet helemaal.
Kim

Chucky
Berichten: 179
Geregistreerd: 23-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 21:07

Ik zou een tinker nemen!!!!!!! *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 21:36

Wij hangen altijd een tak van een fruitboom in de stal, vinden ze ook erg lekker!!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-01 17:53

Hoi
Ja over een TINKER heb ik gedacht, ik vind ze prachtig en ze hebben een lief aracter (zeggen ze, en ik geloof ze)
Maar ik rijdt nog niet zo heel lang, wil een pony om mee de dressuur in te gaan, en veel buitenritten!
iemand (een "kenner") heeft me gezegt dat ik dan beter geen tinker kan nemen, omdat die vaak door heb wat grovere bouw minder geschikt zijn voor dressuur! (er zijn uiteraard altijd uitzonderingen!) Haha!
Toen ik gisteren ging kijken bij een pony waren me vader en ik dus bij een huis te vroeg gestopt, en wij vroegen dus of ze4 een pony te koop hadden... zegt hij zo: ja, een tinker...! Liet ie zien, ik meteen verkocht, heel mooi getekend, mooie lange manen, liep mooi! En hij had een snorretje!
Lovers Maar me vader bracht me meteen naar de werkelijkheid en bedacht dat we verkeed waren... En achteraf denk ik ook wel: Ja, een dresuurpony zoek ik!
Heb nou een mooie arabier op het oog, een merrie van 17! Heb meerdere pony's bezocht (haar als eerste) en zij is toch echt wat ik zoek!

Ik denk dat ik een hooinet ophang, en een jerrykan en een liksteen in de voerbak (is een uitholling in de muur die de stal afschermt)

Ze komt in een schuur te staan waar kalveren boxxen zijn (bij een boer) en ze komt dus in zo;'n grote kalveren box! van 3x3 en muren van (denk) 85 cm hoog, (geen tarilies) en ze kan dan dus alle kanten op kijken (behalve tegen de buitenmuur) en haar hoofd tussen de kalveren steken! GENOEG TE DOEN DUS! ... Dacht ik zo!

Maar zodra ik beslis (misschien morgen al, dan ga ik voor de 2x kijken en rijden) en ze is hier, maak ik foto's en dan verschijnen ze hier snel!
(lang leve de digicamera!)
Haha!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-01 11:56

okey, nog iemand tips wat je allemaal met een jerrykan kan doen?
Moet je die zwaarden maken???
TIPS zijn welkom!
Haha!

yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 13:46

jerrycan hoef je niet zwaarder te maken. zorg wel dat er geen scherpe randen aan zitten. ik heb 1 keer gehad dat een jerrycan is 'ontploft' als een ballon omdat een paard erop ging staan... ik zou dus de dop eraf laten, dan kan de lucht eruit...

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-01 15:39

ik wil hem ophangen, kan ie er lekker tegen aan staan beuken! HIHI Haha!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 22:21

85 cm hoog? Is dat niet erg laag??
Geen springpony nemen hoor Lachen
Sta je bij alleen kalveren in de stal of staan er ook nog andere paarden/pony's?
Succes in elk geval met je zoektocht..
Al 'es aan een shire ged8?? (mijn verslaving, ook al heb ik r zelf geen een)

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 00:10

Citaat:
Op 2001-10-26 17:08, schreef kim:
Hoi,
Heleen wat bedoelde je nu precies met die maiskolfen, want dat snapte ik niet helemaal.
Kim



uitleg:

we hebben een maiskolf opgehangen met een touwtje er door heen zodat ze vrijhangen en daardoor heeft magned meer werk om het op te eten
dus dan heeft ze iets te doen en verveelt ze zich minder snel.
duidelijk? Haha!
*LOL*
groetjes heleen

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-01 19:25

nou dan zijn ze denk ik wel wat hoger, maar er over heen springen... lukt denk ik niet hoor!
In die schuur staat s winters ook vaak de shet van die kinderen, enin de wei zal die er ook altijd zijn... en verder staat ie lekker tussen de koeien en kalfjes (natuurlijk goed ontwormen!) *LOL*

Haha!