nat paard... HOPELOOS!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

nat paard... HOPELOOS!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 01:09

Hallowa,

ik heb sinds 2 weken een soort van eigen paard Verward niet 100% van mij dus, deze dame van 19 jaar is gewend het hele jaar door met een wintervacht buiten te staan, maar nou is het vervelende, als madame gereden heeft gaat ze lekker liggen rollen en vervolgens gaat het regenen... dan heb je ene nat zanderig paard als je wilt gaan rijden :S niet zo grappig, zijn er nog andere oplossingen behalve een deken op haar gooien? zo heeft die namelijk beslist niet nodig en (aangezien ik zelf niet over de kosten ga) is het ook niet makkelijk om een deken op het beessie te krijgen :S ben nl niet van plan een dure regendeken te kopen voor een paard die ik toch over een jaartje afsta aan iemand anders :S (wil dus aan een eigen paard beginnen, echt 100% eigen paard) is hier een oplossing voor?

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 08:18

dat probleem heb ik ook!
Oplossing: wandelen, longeren, lopen aan lange lijnen, alles behalve opzadelen!
Als het regent op de dag dat ik les heb, moet ik wel opzadelen, maar dan moet het pad direct in de was en ligt het boomloos zadel de rest van de week bij mij thuis te drogen.......

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 09:26

Dat heb ik dus ook. Doe gewoon een borstel erover heen, even goed schoonmaken waar het zadel zit. En dan gewoon pad erop, en zadel erop.
Ja eigenlijk heel simpel, het is wel vervelend, maar je kan er beter geen aandacht meer aan schenken hihi Haha!
Als je een redelijk schoon paard wil hebben met het rijden, moet je zorgen dat het een paar uurtjes droog is geweest, dan borstel je de smerigheid er zo weer af.

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 11:35

mja, nou, ik moet beauty wel rijden, of ik nou wil of niet, ze is nog veel te stram om aan de longe te lopen, dan loopt ze een paar dagen met spierpijn... Ga ik alleen met haar wandelen dan heb ik gewoon een atoombom onder mijn kont... hehe snappie?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23418
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 12:17

kan je haar niet een paar uurtjes voor je gaat rijden binnen zetten en de rest buiten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 12:37

smurf schreef:
Als het regent op de dag dat ik les heb, moet ik wel opzadelen, maar dan moet het pad direct in de was en ligt het boomloos zadel de rest van de week bij mij thuis te drogen.......


Een vieze pad is makkelijk te voorkomen door er een heel dun dekje onder te doen. Op die manier blijft je pad schoon. Misschien kun je als je in de regen rijdt een zadelhoes om je zadel doen? Dan blijft dat ook droog.

Wij reden vroeger ook gewoon op onze natte buitenpony's. We wasten dan gewoon de shabrakken wat sneller.

cobiieJarig

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 12:52

Zet het paard een uur of 2 voordat je wil gaan rijden op stal (als dat mogelijk is) en wrijf hem/haar zoveel mogelijk droog.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 13:00

Het ergste met een harde borstel eraf halen en daarna met een licht vochtige spons weghalen. Het zal niet dé oplossing zijn, maar ik heb het wel eens zo opgelost. Zolang er maar geen zand meer onder het zadel ligt.

Taruta
Berichten: 488
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: noordhoek in zuid-afrika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 15:11

gewoon geen aanda8 aan schenken msak ff snel t meeste zand vand e rug weg en opzadelen maar!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 16:42

Citaat:
Een vieze pad is makkelijk te voorkomen door er een heel dun dekje onder te doen. Op die manier blijft je pad schoon. Misschien kun je als je in de regen rijdt een zadelhoes om je zadel doen? Dan blijft dat ook droog.


een pad van een boomloos zadel is geen gewoon sjabrak en je kan er niets onder leggen, dan is het effect van de vrije ruggengraat verloren. Het pad is zo groot en dik dat ik mijn wasmachine ermee gemold heb Boos!

Lijkt met comfortabel zitten, met een hoes om je zadel rijden , je kan ook een lange waxjas aantrekken die over je zadel valt, maar dat zal mijn lesgeefster niet leuk vinden....