zadeldekjes schuiven naar achteren!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saar4
Berichten: 2347
Geregistreerd: 26-11-02

zadeldekjes schuiven naar achteren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 14:55

Ik heb sinds kort een nieuw zadel. Nu heb ik een probleem: alles wat ik eronder leg schuift naar achteren. Ook dekjes die met mijn vzh zadel wel goed lagen. Ik heb van alles geprobeerd. Het moet dus het zadel zijn.

Rare is echter dat na het rijden het dekje dus foetsie is en het zadel nog stevig op zijn plek ligt. Alle haren onder het zadel liggen glad. Ook als ik zonder dekje rij.

Het is een dressuurzadel met extra korte zweetbladen. Ik kan geen dressuurdekjes vinden die eronder passen, dus ik rij met mijn oude vzh dekjes. Deze schuiven. Toen dacht ik dat het misschien aan de vorm lag dus heb ik rechte wollen dekens en polypads geprobeerd. Schuiven ook.

Heeeeeeelp!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 15:34

Shabrakje vastmaken misschien? Oh ja, daar zijn al die lusjes voor

Saar4
Berichten: 2347
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 15:36

Dan schuift hij nog maar blijft hij halverwege hangen. Nee dat is handig.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 15:41

Als je je singel er doorheen haalt? Bij mij zit de singel altijd tegen de voorkant van de singellus en dan kan hij echt niet schuiven, ookal zou hij dat willen.

Anders de lusjes om de singelstoten om de achterste singelstoot doen ipv de voorste.

Evengoed zou ik nog even goed laten controleren of je zadel wel echt goed ligt... zou zonde zijn als de rug van je paard erdoor verpest wordt.

Saar4
Berichten: 2347
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 16:48

Dan schuift het nog en komt het dekje plat op de schoft te liggen wat ook niet de bedoeling is.
Het is echt heel erg Lachen

Maar ik denk dat ik toch de zadelmaker weer eens ga bellen, want dit is gewoon niet normaal. Ook al lijkt het zadel perfect te liggen.

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 17:14

Bij mijn dekjes gaat de singel door een lusje, en de beugelriempjes kun je ook door een lusje schuiven. dan zit er aan het dekje ook nog een lusje dat je over de zweetbladen kan schuiven. Misschien kun je er ook zelf nog een paard lusjes bijmaken ( lees: eraan vastmaken ) Maar volgens mij past het zadel dan niet goed..

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 18:23

Ik had dat ook met mijn zadel. Alle dekjes schoven naar achteren.
Achteraf bleek dat de dekjes niet naar achteren schoven maar mijn zadel naar voren.
Nu ik een nieuw zadel heb is het probleem ook over.
Het zadel heb ik verkocht aan iemand op stal en die heeft nergens last van.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 19:08

Ik heb nu een fluwelen shabrak, en dit schuift ook Giga.
Ik heb andere shabrakken en daarbij gebeurt het niet, ik heb ze altijd door alle lussen.

Saar4
Berichten: 2347
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 19:48

Maar als je zadel naar voren schuift dan zie je dat toch? Bij mij liggen alle haren na het rijden glad en het zadel ligt nog op dezelfde plaats. Rara hoe kan dat? Om wanhopig van te worden.

Mijn pony heeft hele brede schouders en maakt hele ruime bewegingen. Zou het kunnen dat het dekje door de beweging naar achter schuift?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 00:24

Meestal is het een teken dat je zadel niet goed past. Onder een goed passend zadel moet je shabrak blijven liggen, ook als je de lusjes niet vast maakt. Als ik jou was zou ik er eens iemand naar laten kijken.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 00:38

Dit vergeten ook veel mensen, terwijl het heel belangrijk is, ook met t oog op drukkingen:
trek het shabrak ruim BOVEN de kamer uit!

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 13:39

Saar4 schreef:
Maar als je zadel naar voren schuift dan zie je dat toch? Bij mij liggen alle haren na het rijden glad en het zadel ligt nog op dezelfde plaats. Rara hoe kan dat? Om wanhopig van te worden.

Mijn pony heeft hele brede schouders en maakt hele ruime bewegingen. Zou het kunnen dat het dekje door de beweging naar achter schuift?


Zijn haren lagen ook glad. Voor het oog lag het zadel gewoon goed.

Pas nadat ik het zadel had verkocht en ik iemand anders sprak met hetzelfde merk zadel en die het zelfde probleem heeft. Die zei dus dat haar zadel naar voren schuift en achteraf is dat bij mijn zadel ook geweest.