is dit normaal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
roosaatje

Berichten: 207
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: cothen

is dit normaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 22:43

ik heb een welsh a-tje en daar doe ik mee aan free-ryding (zelf verzonnen) ik ga er dan op zitten zonder zadel hoofdstel of wat dan ook en ga dan gewoon rijden
nou vroeg ik me dus af of er meer waren die dit deden dat leek me cool om er over te praten *LOL*

Joyckuh
Berichten: 4860
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:48

nee, maar is rijden met alleen een halster ook goed? anders luistert het paardje niet Haha!. maar sinds we weer een hoofdstel en een zadel hebben rijd ik liever daarmee...

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:49

ik doe het welles in de bak,iederen keer weer blij als ik op het einde nog leef Haha!
haha nee,maar het is idd best leuk om eens aventoe te doen.

vroeger deden we dat welles vaker op onze oude verzorgpony's,brr als ik daar nog aan terug dnek *LOL*

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:52

yep doek ook.. alleen dan idd met halster en een touw:d anders denk macho dattie zelf mag weten waar hij loopt. ik ga ook wel eens zo naar buiten, beetje stappen enzo, geeft jezelf en je paardje zelfvertrouwen:D

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:56

Joyckuh schreef:
nee, maar is rijden met alleen een halster ook goed? anders luistert het paardje niet Haha!. maar sinds we weer een hoofdstel en een zadel hebben rijd ik liever daarmee...


haha ja na tien rondjes draf nog steeds hooooo zitten te roepen maar zelf eraf springen/vallen Schijnheilig

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:56

Op mijn oude verzorgpony heb ik dat wel veel gedaan, maar dat deden we in het weiland en in het bos.. Als ik erop terugdenk was ik best gevaarlijk samen met een vriendin..

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:57

jep doe ik ook Lachen ook helemaal zonder iets. Maar dan is er wel altijd iemand bij voor de zekerheid Lachen

roosaatje

Berichten: 207
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: cothen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 23:09

als ik het dan zo doe heb ik comando's
ik draaf niet zo veel niet zo prettig maar zo'n lekker relaxt galopje is egt cool *LOL*
en als ik zachter wil zeg ik gewoon heel hard HOO en dan stopt ze meteen echt heel cool als je je dier zo onder controle hebt Haha!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 04:22

Ik zou zeggen als jij en je paard er plezier in hebben, is het toch ok?

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 09:08

Ik doe het ook wel een bit in, want zo'n trekpaard is daar toch wat te sterk voor. Maar zonder zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 10:04

Ja hoor, je hoeft niet jong te zijn om dit te doen Haha! Ik word ook nog regelmatig "betrapt" hierop. Ik doe alleen meestal wel een touwtje om de hals om mee te kunnen sturen.
Zo check ik meteen of m'n neckreining verfijnd genoeg is.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 10:11

Voel je maar niet betrapt, want wat is normaal en wat niet?
Je hebt plezier en je doet je paard geen pijn, beter kan toch niet...normaal dus in mijn ogen. Wel anders dan anders maar dat hoeft niet abnormaal te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 10:18

Aqua8horse schreef:
Voel je maar niet betrapt, want wat is normaal en wat niet?


Op een leuke manier betrapt hoor. Ik heb altijd nog een beetje het gevoel dat ik stiekum en illegaal op m'n paardje aan het rijden ben als d'r niks opligt en we dikke lol hebben.... *LOL* En dat terwijl ik haar al ruim vier jaar heb nu, en dat vanaf dag 1 met haar gedaan heb. Heerlijk, dat pure contact met dat lekker warme en soepele paardenlijf!!!
Komt denk ik van vroeger, toen deden we dat stiekum met de manegepaarden in de wei..... Haha!

roosaatje

Berichten: 207
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: cothen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-03 15:50

het is zo lekker relaxt en heel goed voor je paardje ik denk dat je beter elke dag dit kan doen dan dat je je paardje elke dag in de krul aan het trekken ben
nouja dat is ook wel wat overdreven
maarja ik kan je aanraden om minimaal 1 of 2x per week een keertje lekker zonder iets op je paardje te gaan zitten en lekker vertrouwen in je paardje krigen als je toch zo goed kan rijden ga er gewoon op zitten en zie maar waar je terecht komt (ik zou dit wel in de bak doen)
zo leer je lekker met je dier meedenken daar was ik al heel jong mee bezig gewoon op vrije dagen hele dagen bij de merries en veulens in het land zijn als ze gingen rennen rende ik met ze mee ik heb momenten gehad dat ik met ze meedacht ik was opgenomen in de groep geweldig gevoel van de zomer moet ik dat nog eens dfoen
op een gegeven moment was ik in slaap gevallen in het land naast het vveulen dat ook lag ik lag met mijn hoofd op zijn buikje geweldig gevoel ik kon alles met

myhorses
Berichten: 67
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: maaseik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 19:14

hellow,ik rij altijd zo in de bos met mijn welsh K! dit is leuk als je goed kan blijve zitte => vroeger ben ik er vaak vanaf gegleden als we naar on der moeste,ik woon bij een bos met vele hellingen :p

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 19:24

wahaha Lenn kan hier alles over vertellen. We waren naar indoor brabant geweest en daar gaf iemand een show met een paard, met alleen maar een touwtje om z'n nek. En dat paard kon dan zo vanalles; liggen, spaanse pas enz. En Lenn dacht van: oooh maar da kunnen wij ook (wij zijn zo'n team Tong uitsteken). Dus de volgende dag plukt ze Ivano uit stal en gaat er op zitten met een touwtje om z'n nek. Heeft ongeveer 3 seconde geduurd Haha! Haha!

Dit zijn de foto's van indoor brabant:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 19:46

Knap zeg!

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 19:51

wow dat lijkt me echt gaaf als je dat kan! heb ik het geduld niet voor denk ik om haar dat allemaal te leren. Zou ook niet weten hoe het moet, maar goed. Ik rij ook wel eens zonder iets, en mn pony heeft er wel lol in denk ik.

roosaatje

Berichten: 207
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: cothen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-03 20:08

vandaag weer zonder iets lekker met mijn ponytjes gespeelt
HET BLIJFT LEUK
mijn pony kon ook steigeren maar ik laat het haar niet meer doen geeft te veel problemen met mijn lesjes Bloos

roosaatje

Berichten: 207
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: cothen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-03 15:14

ja dat doet ze wel zonder zadel en hoofdstel maar wel met een hele lange zweep !!!

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 16:09

Ik hoef dat niet te proberen, sunny bokt met zadel en hoofdstel aan al genoeg, gaat er al genoeg vandoor... Dan lig ik er al af voordat ik erop zit Scheve mond

roosaatje

Berichten: 207
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: cothen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-03 17:08

nou waarom bokt ze dan ???

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 17:55

paarden he Knipoog
ik rij met dolly wel soms met alleen een halster, maar ze blijft een merrie, kan ineens gaan flippen enzo, dus helemaal zonder ga ik niet proberen...

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 18:04

roosaatje schreef:
ja dat doet ze wel zonder zadel en hoofdstel maar wel met een hele lange zweep !!!


Afbeelding

Dat was om het paard te ondersteunen en om te sturen. Echt niet om mee te slaan. Ook gebruikte ze em om hem de spaanse pas te laten tonen. Ze gebruikte hem daarvoor om hem aanwijzigingen te geven.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 18:31

Ik deed het met Dennis ook regelmatig toen ik nog een bak had om te gebruiken. Nu moet ik hem langs de weg rijden, dus doe meestal toch maar ff een halstertje om. Maar meestal gaat dat touwtje wat daar aan zit al snel over zijn nek en een 2e touwtje om zijn nek. Dus een halster + touwtje als noodrem(die eigenlijk nooit nodig is) en een touwtje om zijn nek om te sturen. Ik deed het ook regelmatig zonder touwtje.

Een KWPN merrie die ik gereden heb ging het nog beter bij! Die kon ik zelfs schouderbinnenwaards, laten wijken en eenvoudige galopwissels laten maken met enkel een touwtje om haar nek heen.