Contact houden nieuwe eigenaar van je oude paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Nog contact?

Ja maar dat was eigenlijk negatief
7 (9%)
Ja regelmatig, leuk!
40 (54%)
Nee geen behoefte aan
5 (6%)
Nee geen gegevens bekend
6 (8%)
Anders
15 (20%)

Totaal aantal stemmen: 73


Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Contact houden nieuwe eigenaar van je oude paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 11:48

Ik ben net gebeld door de nieuwe eigenaresse van mijn vorige paard en dat vond ik héél gaaf want ik was helemaal leip van dat paard en vond het heel erg om hem te moeten verkopen. We hebben heel leuk gepraat en ik ga binnenkort een keer langs, het gaat ook super met hem.

Na de verkoop van mijn eerste paard heeft de nieuwe eigenaresse ook nog wel eens gebeld maar dat was minder leuk, die wilde de koop ongedaan maken toen bleek dat hij spat had.

Ik heb zelf al langere tijd plannen om contact op te nomen met de oude eigenaresse van mijn huidige paard. Vaak merk je toch dat er weinig van komt, dat contact onderhouden met oude cq nieuwe eigenaren. Ik ben het heilig van plan met die vrouw die me net heeft gebeld, maar het is natuurlijk ook heel fijn dat zij zo blij is met Muppet.

Hebben jullie nog contact (gehad) met nieuwe eigenaren? Hoe is dat bevallen?

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 11:54

Ik heb Tos (mijn eerste paardje) een maand geleden verkocht, vandaag precies een maand weg. We zijn achter hem aangereden, hij verhuisde maar 6 km, en heb zelf kunnen zien waar hij nu staat.
Hij staat daar super en heb er zelf vrede mee.
Zijn eigenaren zeiden ook al je kunt altijd langs komen, en ik ben ook zeker van plan dat binnen kort een keer te doen, maar ergens zie ik er wel tegen op.
Ik weet (ben nu heilig overtuigd) dat hij het super heeft, en ben alleen maar bang dat het tegenvalt.
Mijn vader ziet hem elke dag op de wei staan als hij naar zijn werk gaat, en vind hem er goed uitzien.

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:08

De eigenaresse van Mozart wilde heel graag nog een keertje komen kijken, maar ik denk dat ze er erg tegenop ziet want ze belt iedere keer af omdat ze toch niet kan. Mozart is er nu 6 maanden en ze is nog steeds niet geweest.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:17

Ik ga nog regelmatig naar mijn oude pony toe, ik kan het gelukkig heel goed met de nieuwe eigenaar vinden. Mijn vorige paard ga ik wel eens bezoeken op een wedstrijd zodra hij begint, maar verder heb ik geen contact met de nieuwe eigenaar.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:18

Ja ik ken heb mijn paard in 2000 verkocht aan iemand, diegene heeft het weer verkocht aan een boer en van die boer heb ik hem in 2003 weer terug gekocht.
Ik ken beide "vorige" eigenaren en destijds dus de nieuwe eigenaren, maar hun deden echt een beetje vreemd, ook toen ik hem in 2003 weer terug wilde kopen.

Maargoed, 1 ding is zeker, als hun mij ooit bellen om te vragen te mogen komen kijken bij mijn paard, dan kunnen ze de pot op.
(lees mijn profiel maar eens, dan snap je waarom hun cinzano NOOIT meer te zien krijgen)

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:21

De meid die m'n ponymerrie kocht stuurd regelmatig een mailtje met foto's. Ik vind dat erg leuk, het heeft me geholpen de pony los te laten

De fjord z'n vorige eigenaars chat ik mee en stuur ik ook foto's naar door. Ook zij is daar erg blij mee Knipoog

De vorige eigenaars van de shet heb ik een mail gestuurd met hoe het gaat, maar die reageren niet.

Spix komt van een invoerder/fokker. Ik zie die mensen één keer per jaar op een meeting, en dan vragen ze wel hoe het gaat. Ze hebben wel al gevraagd hem mee te brengen als hij mee kan lopen

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:28

Tosca is hier geboren.... dus heb dagelijks contact Knipoog

Thunder is vorige week verkocht en we houden contact! Ik ben benieuwd hoe het hem zal vergaan. En dan niet elke week ofzo....... Zo nu een dan even laten weten hoe het gaat enz.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:30

ik heb onlangs de fokker van Pablo gezien op een wedstrijd. Hij was speciaal komen kijken omdat ik 'in de buurt' reed (lees 80 km verderop) en dat was echt superleuk!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:34

De eigenaar van mijn eerste eigen paard wat ik verkocht heb belt heel af en toe op,
vaak om dingen te vragen als: heb je hem wel eens in het tuig gehad, of heb je hem wel eens zonder ijzers laten lopen e.d.
Hij is nu na bijna 3 jaar nog steeds helemaal hoteldebotel op dat paard en zegt dat dan ook, dat is best leuk, maar ik zou uit mijzelf geen contact met hem houden.

De eigenaresse van Simbaatje, de Mondriaan die ik dit jaar verkocht heb is nadien viavia ook op Bokt gekomen en dan is de drempel om contact te hebben/houden wat lager. Verder staat hij hier zowat om de hoek.

Met de andere kopers heb ik geen contact meer, het waren ook geen paarden waar ik iets speciaals mee had. Zag laatst wel eentje in de uitslagen van een dressuurwedstrijd staan, 2 x in de 170 dus neem aan dat het wel goed gaat Haha!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:39

OP zich heb ik er niet zo veel behoefte aan. Laatste paard wat ik verkocht heb doet het aardig goed, dus dan heb ik nog wel eens dat ik een proef ga kijken. Kan ik me weer verlekkeren wat hij allemaal nu wel kan Schijnheilig
Contact met de eigenaar heb ik niet echt.

Heb een tijdje terug ook contact gehad met de eigenaar van mijn E pony, die was al ruim 5 jaar weg.
Alleen had zij niet zo leuk nieuws te melden, want ze hadden de pony af laten maken ivm arthrose.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:47

Ik heb anders gestemd.

1: Ik heb gen flauw idee waar Felix vandaan komt, anders zou ik het wel leuk vinden.

2: Toen ik danno net had heb ik wel contact met de fokkers gehad. zij vonden het erg leuk dat ie het goed had maar hielden verder geen contact.

3: Ik zou niet weten of ik contact wil blijven houden als ik ooit een paard zou verkopen. Bang dat het dan toch niet goed gaat of te weten komen dat het paard alweer doorverkocht is.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:49

ik heb gestemd op "Anders".....

Met de vorige eigenaresse van Banjer heb ik heel af en toe nog contact... dat wordt langzaam aan minder.....

En met de eigenaars Viking heb ik nog steeds contact... ik ga dit weekend zelfs weer kijken... Haha!

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:52

Ik heb Pablo vorig jaar gekocht en stuur regelmatig foto's door naar de oude eigenaren. Dit stellen zij zeer op prijs. Alleen met 2 banen, 3 kinderen en 4 paarden/ponies aan huis is het niet echt makkelijk om even 2.5 uur in de auto te stappen en naar ons toe te komen! Maar de foto's doen een hoop goed! Pablo heeft zelfs met Valentijnsdag een valentijnskaart gehad van hun jongste dochter! Lovers

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 13:26

ik zou zelf graag nog contact hebben met de kopers van mijn vorige paard, als ik zag hoe die man met hem kon rijden Kwijl (terwijl ik er niets mee kon aanvangen). Ik heb dat beestje altijd graag gezien, en soms zelfs spijt dat ik hem heb verkocht. In de zomer had hij mij wel een mailtje gestuurd om te zeggen dat alles goed gaat, maar dat hij fel verbrand was op zijn neus, leuk... Zou ik durven om zelf een mailtje te sturen?? Wil mij niet opdringen, maar zou hem graag eens aan het werk zien..

Celeste
Berichten: 1777
Geregistreerd: 23-09-03
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 14:27

Een van mijn vroegere pony's staat nou bij mijn oom in Italie hij heeft daar een manege, ik ga er meestal 1x per jaar heen en krijg altijd foto's over de mail en hoe het met hem gaat enzo. Een andere die van mijn zus is geweest is ook via mijn oom in Italie terecht gekomen daar loopt ze nou het hoogste niveau van dressuur daar we hebben met die mensen nog iedere maand contact en we mailen veel. Ook daar ga ik altijd even heen als ik in Italie ben!!! Haha! *LOL*

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 14:36

Azaz staat nog bij ons op stal. Dus ik zie hem nopg iedere dag. Alleen maar leuk om de verhalen te horen dat het goed gaat.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 14:57

Dikke heb ik gekocht van de stalhouder waar ik toendertijd reed en die had hem weer van een handelaar, dus van die kant helaas nergens iemand om dingen na te vragen.

Beer had ik gekocht van de vrouw van mijn man zijn compagnon, ze wonen hier 200 m verderop, dus die zie ik wel regelmatig.
Toen ik Beer kocht, interesserde ze zich al een poos niet meer voor hem Lips are sealed en dus ook niet als ze via mij of mijn man nog wat van hem hoorde. Als ik vragen over hem had, belde ik haar wel gewoon op Knipoog !

Ynskje heb ik gekocht van iemand die half voor de hobby- /half als broodwinning het Friese paard heeft. Hele aardige mensen, die na een weekje belde of Yns zich goed had ingeleefd en ook wilden ze graag weten als het veulen geboren was! Toen ik belde dat Jaike geboren was, vroegen ze meteen of ik ajb wat foto´s wilde opsturen, wat ik natuurlijk gedaan heb Knipoog .
Hij heeft nu zelf een jonge hengst, waarmee hij in Jan. misschien naar de hengstenkeuring gaat! Het spermaonderzoek was helemaal in orde en hij wordt nu keuringsklaar gemaakt. Hij heeft me beloofd, dat als het allemaal doorgaat, hij me op zou bellen, zodat ik dan kan proberen om te komen kijken Lachen .
Het zijn hele aardige mensen, waar het gewoon mee klikt, dus ik neem wel aan dat we zo af-en-toe kontakt zullen blijven houden.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 15:00

Ik zie een exverzorgpony nog wel eens, ik ga er binnekort weer heen waarschijnlijk.
Een eigen paard heb ik niet verkocht.
Smiles zn oude eigenaar heb ik wel eens een mailtje en een brief met foto's gestuurd, maar amper reactie gehad. We zijn bij hun buren npog wel eens op vakntie geweest toen is ze nog wel komen kijken.

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 15:00

Ik heb er niet zo'n behoefte aan. maar heb nog wel eens contact met de vorige eigenaar van mijn paard.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 16:20

eigenlijk is het net andersom ik heb contact met de oude eigenaar van Mango maar dat is eigenlijk heel leuk en gezellig.
ze pas langs geweest heeft allemaal foto's van hem meegenomen toen die nog een veulen was en zijn veulenhalstertje echt heel lief en leuk!

en daardoor heeft ze ook weer een paardje gekocht (had 4 jaar niet gereden) pas geleden waar ze al haar liefde etc op kan projecteren !!

greetz Dunja

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 18:28

ik heb ook anders gestemt
ik heb so what van iemadn gekocht die bij ons op stal kwam staan, en toen ik van stal wegging is eigelijk al het contact verloren, ze zegt niet eens hoi meer dus van mij hoeft het ook niet.

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 19:14

Ik heb geen contact meer met de vorige eigenaresse van Rosie. In het begin wel, maar ze heeft een aantal dingen verzwegen dus heb ik er geen behoefte meer aan. Ergens vind ik het wel jammer.

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 20:54

Ik heb zelden contact met de vorige eigenaar, daar in tegen heb ik wel contact met de fokker, sinds dat hij weet dat ik haar heb krijg ik elk jaar met kerst een kaartje.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 21:09

Ik heb mijn 1ste pony dit jaar verkocht.
Heb nog steeds regelmatig contact via internet.
Ze sturen me binnekort foto's en vertellen wat ze al gekocht hebben voor hem!
Erg leuk, binnenkort zullen we eens bij hem gaan kijken, hij staat tenslotte dichtbij!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 21:11

Nee, hun zouden mij hun adres mailen zodat we haar eens konden komen opzoeken maar dat hebben ze na een half jaar nog steeds niet gedaan.
Zelf mailen doe ik ook niet graag, dalijk willen ze hem nog terug geven Tong uitsteken