Opleiding IPC Barneveld: PAARDENHOUDERIJ

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-01 11:34

Ik kan de opleiding Paardenhouderij in Barneveld gaan volgen. Deze opleiding bestaat uit 2 delen van 5 avonden en richt zich op mensen die paarden aan huis houden en belicht de diverse onderdelen, zoals voer, fok, gezondheid, kosten etc.
Nu is de opleiding best wel duur voor 5 avonden en ik vraag me af of men mij nog iets kan leren Verward
Niet dat ik nou super slim ben of heel veel weet van paarden, maar ik heb ze al een aantal jaren bij huis staan en zou het zonde van het geld vinden om alleen maar bekende dingen te horen. Ook is de opleiding niks officieels, dus ook zonder afsluitend diploma of zo.
Vandaar mijn vraag: wie kent deze opleiding (zelf gevolgd en van horen zeggen) en kan mij er iets over vertellen. PB mag ook.
Alvast bedankt.

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 12:07

Heb ook een tijdje lopen dubben om een bepaalde opleiding te doen, besloten om het niet te doen en wel om de volgende rede.
De opleidingen zijn best pittig geprijsd, kan het geld niet terug verdienen omdat het om algemene MBO opleidingen gaat. Je bent er heel veel tijd aan kwijt, dus geen tijd meer voor je paardje (lekker buitenritten etc.)
Nu lees ik best veel paardenboeken en als ik iets meer wil weten over een bepaalde behandelmethode vraag ik iemand die wel opleiding heeft gedaan (op HBO niveau) om naar mijn paard te kijken. Kost natuurlijk ook aardig wat, maar ik denk dat ik geen objectieve mening heb over mijn paard. Een buitenstaander kijkt toch anders, daardoor krijg je naar mijn idee een beter beeld.
Door de bovenstaande argumenten heb ik besloten om geen opleiding(en) te volgen.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 15:41

Ik volg zelf een opleiding op Groenhorst College te Barneveld en volg dus Praktijklessen op IPC Dier. Ik weet echter niets af van die cursussen daar over paardenhopuderij. weet wel dat ze errug duur zijnen of ze je iets nieuws leren??? Ik vraag het me af... Maar ja, je komt er alleen achter als je iemand spreekt die ze gedaan heeft....

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 16:00

Mijn vorige pensionhouder heft die opleiding ook gedaan(niet dat ie er wat van geleerd heeft want anders stond ik daar nog wel).
Het is vooral Basis werk wat wij meestal al weten.(exterieur, gezondheid,stalinrichting enz enz)
Ik zou het dus niet doen of in iedergeval eerst goed informeren wat voor dingen er behandeld worden.