zadels daaleman en hulsebos

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-01 17:46

wie heeft er goede ervaringen met daaleman en/of Hulsbos zadels. Wij willen beslissen tussen deze twee......

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 18:02

Daaleman!!!!!!!!!
Superzadels en superservice! En Daaleman is de enige die echt op maat zadels maakt, Hulsebos is een nepper. Daaleman heeft ook erg mooie hoofdstellen. Wij hebben een bruin zadel en daar een hoofdstel + thiedemann bij in exact dezelfde kleur.
Vraag maar aan Prima, die heeft het zadel van Gipsy gezien.

Ton
Berichten: 126
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 18:08

Hai Napoleon,

Daaleman zadels ken ik hier geen voorbeelden, van Hulsebos zadels heb ik hier 2 voorbeelden gezien, deze zijn om te janken, heb hem aan het werk gezien, was echt een lachertje.
Heb eventueel nog een goed adres, niet goedkoop, maar paard en ruiter worden dan echt opgemeten, en zadel word perfekt op maat gemaakt.

Succes , Ton

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 18:19

Gipsy heeft een moeilijke 'pasvorm', geen een 'standaard' zadel lag echt goed, alleen een Passier lag redelijk, maar daar moest dan nog superveel aan aangepast worden. Voor dezelfde prijs heb je echt maatwerk en dat is natuurlijk nog veel beter. Alles is heel nauwkeurig opgemeten, en toen het af is er nog een keer gepast om te kijken of het wel echt goed was, dit zadel ligt echt super!
Met haar oude zadel had Gipsy last van zadeldwang, met dit zadel was dat na 2 weken over omdat dit gewoon echt goed past (wat het oude dus niet, vandaar dus een nieuwe)
Groot nadeel (geldt ook voor Hulsebos): levertijd. wij hadden mazzel dat wij een bruin zadel wilden en ze net een order hadden voor 4 bruine springzadels, ons zadel kon toen mee gemaakt worden, maar anders is het gewoon achteraan aansluiten en 6 tot 8 weken of nog langer als je pecht hebt wachten op je zadel.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-01 18:26

ton laat me wat meer weten!!

Margreet: zoals het er nu uitziet gaan we ook voor een daaleman! Mede door wat prima heeft gezien. Ik zou hem ook wel eens willen, want tot nu toe heb ik er geen een gezien, alleen half afgemaakt op een beurs.

aan welke prijsklasse moet ik denken?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 18:52

Prijs hangt een beetje vanaf wat je allemaal wilt, je kunt het zo gek maken als je wilt! Overigens krijg je ook een goede prijs voor je oude zadel (inruil) bij aanschaf van een nieuwe, ik weet niet wat voor zadel je nu hebt? Wij hadden een stübben zadel in te ruilen dat er nog perfect uit zag, dus dan valt het op zich best wel mee. Qua prijsklasse kun je denken aan de duurdere modellen van een goed merkzadel.
Je mag best een komen kijken hoor naar het zadel van Gipsy, Prima was niet voor niets enthousiast! Wij hebben een veelzijdigheidszadel richting dressuur, zonder toeters en bellen zoals extra dikke wrongen enzo (vinden we allebei echt niet lekker zitten!), maar als je dat wilt kan het allemaal. Niet alleen maatwerk voor het paard, maar ook voor de ruiter.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-01 18:58

Ik heb nu een heel erg K.. zadel Frusty Ik ben er onwijs mee genept!!! Boos! Volgens Fugens , die laatst bij ons op stal was, is ie niet meer dan 50 piek waard!!! Dus veel zal ik er niet voor terug krijgen.....

Oja, ik wil graag een keer komen kijken naar Gipsy, en dan gelijk naar je zadel. Volgens Prima heb je een mooi paardje... Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 19:17

Kom maar langs! Of een gezamelijke buitenrit? Ik vind het allemaal 'Prima'! Haha!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 19:25

Ik zou ook voor een Daaleman kiezen. Mijn springzadel is van Daaleman en ik vind het een heel fijn zadel, het ligt ook heel goed. Ben er erg tevreden over!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 20:31

he hallo
ik heb een hele slechte ervaring met hulsebos
ik heb een zadel van hun nou mischien 4 maanden hij ligt telkers scheef is nu al 4x opgevult en vandaag kwamen we erachter dat het ook op z'n schoft heel krap ligt
ik heb 6 november een afspraak met hulsebos zelf en als het bij een ander niet goed ligt krijg ik een nieuwe
nou ik wil eigenlijk mijn geld terug ik koop wel een ander zadel
maar ja ik ben het zat mijn paard gaat moeilijk lopen drukt zijn rug weg vanwege dat poedersuikerzadel van hun
dat heb ik ook zo gezegd aan de telefoon tegen hun
en ik heb ook veel andere mensen gehoord met slechte ervaring
dus veel ducces ermee
groetjes

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 20:55

Ga voor de Daaleman, Eric is een echte vakman en hij neemt de tijd om alles pasklaar te maken. Hulsebosch zadels, daar heb ik mijn vraagtekens bij.
Succes met je beslissing.
Hanna *LOL*

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 21:01

Napoleon,
als jij interesse hebt in een Passier...
Ik zit er over te denken om de mijne bij Fugers in te ruilen Haha! .
Trouwens, Fuug had veel mooie zadels liggen, o.a. 3 van Hulsebos. Allen dressuur.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 21:26

Ik ken meneer hulsebos al sinds kinds af aan. Ik heb gezien hoe hij zijn zaak heeft opgebouwd, en heb zelf ook zadels van hem.
Ennuh, dat van Margreet, Hulsebos maakt ze wel ECHT op maat hoor! Ik weet niet hoe je aan andere info komt, maar ik kom er zelf regelmatig over de vloer, dus ik zie het met eigen ogen.

bij ons in de buurt word er veel met die zadels gereden, en niets anders als goede berichten. Ik zou voor hulsebos gaan.

Ik ken ook een aantal Daaleman zadels, maar zelf vind ik dat stugge, en niet mooi passende zadels.

Ton
Berichten: 126
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 21:30

Hai Napoleon,

Kijk maar ff op http://www.horseweb.de/vs_de/zub/cobra
Zoals ik al zei, ken Daaleman niet, maar weet zeker dat je over Cobra tevreden zult zijn.
Is Duits bedrijf, ze zijn niet goedkoop, maar echt vakwerk.
Zadelprijzen liggen voor zover ik weet tussen de 2500 DM voor ponyzadel, tot 3800 DM voor groot paard.
Na verloop van tijd kun je gratis laten controleren.
Zadel ligt perfekt, dus absoluut geen rugproblemen.

Succes , Ton

Ton
Berichten: 126
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 21:33

Hai Napoleon,

Wat ik nog ff kwijt wilde is het volgende.
Mijn vrouw heeft verschillende keren cursussen gevolgd in Centered Riding.
De instructrice Wendy Murdoch, die werledwijd les geeft hierin, heeft dus ook veel verstand van zadels.
Van al de paarden die ze tijdens de cursussen bij ons heeft gezien, waren wij de enige met een perfekt passend zadel.
Zegt denk ik toch wat over de kwaliteit van Cobra.

Succes , Ton

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 23:49

Ton ,
of het wat zegt over Cobra is een ding ,of het wat zegt over het juiste maat voor je paard is een ander Verward

Er zijn hier in Nederland gelukkig nog vakmensen Lachen ,maar helaas meer die er net naast zitten Boos!

Als je uitgaat van de JUISTE MAAT VAN DE BOOM kun je voor minder ook terecht.

Het blijft een punt van aandacht.Nog een pagina hierover http://www.equisearch.com/care/articles ... index.html

Er zijn de laatste tijd veel topics hierover geweest.
Als je klikt op zoeken ,zul je verbaasd staan.....

_________________
Vrouwen ,pauwen en paarden zijn de meest trotse dieren op aarde!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Gerrie op 2001-10-22 23:51 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 23:56

Inderdaad, er is al meer over geschreven de laatste tijd.
Wat mij betreft echt geen Klunzebos, het is zeldzaam dat die goed liggen.
Daaleman hoor ik wel goede dingen over, maar echt op gereden heb ik niet.

Ton
Berichten: 126
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 09:00

Hai Gerrie
kreeg de pagina waar je naar verwees niet geopend helaas.
Bij Cobra word het paard echt opgemeten, met een flexible stok, die over het paard heen word gelegd op allerlei mogelijke manieren, die voor de maat van het zadel belangrijk zijn.
Iedere keer dat een maat bepaald is, word de stok op een groot vel papier gelegd, en nagetekend, aan de hand van deze tekeningen word het zadel gemaakt, en geloof me, ze zijn perfekt.

Groetjes Ton

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 09:45

Ik zou voor Daaleman gaan. Ik heb heel lang gesukkeld met mijn ruin. Hij heeft een hele hoge schoft en elk zadel schoof naar achteren met rugproblemen als gevolg. Geen enkel confectiezadel paste op hem dus er moest er een op maat gemaakt worden en dat is er een van Daaleman geworden. Eric is aan huis komen opmeten en heeft samen met ons bekeken wat er op moest komen. Het is eigenlijk best wel een apart zadel geworden maar past perfect. Het is een zwart springzadel met een vierkante lepel en extra hoge keilkussens om het schuiven te vermijden. Dus eigenlijk een echt springzadel maar dan met hele hoge kussens, sinds ik hem met dat zadel rijd, loopt hij ook stukken beter.
Haha!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 10:58

allemaal bedankt voor jullie hele bruikbare reaktie (uit naam van napoleon die nu zit te werken (ik ook, maar heb i-net hier Lachen ))

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 11:06

Carola ik heb ook positieve dingen gehoord hoor, maar ik lees wel hier dat je tegen meer problemen aan kan lopen als bij een daaleman. Ik prevereer dan ook denk ik wel de laatste (voor mijn vriendin). Ik wil geen gezeur achteraf, want hoe dan ok, je legt een hele smak geld neer. Wat betreft die cobra; klinkt ook goed. wel prijziger als een daaleman. Daar ga ik dus ook ff voor zitten (lijkt me trouwens wel moeilijker omdat je over de grens gaat zoeken. Dus er zal wel een duidelijkere meerwaarde moeten zijn ten opzichte van een daaleman. Maar dat zullen we zelf moeten uitzoeken denk ik.

Zijn er sites van daaleman bekend(ik heb gezocht maar niet gevonden;ook niet van hulsebos trouwens)

gr,
Prima

Ton
Berichten: 126
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 20:12

Hai Prima

Zoals het bij ons ging is als volgt.
We hebben cobra gebeld, degene die opmeet komt in Duitsland en Nederland, en maakt een afspraak, daar word je voor teruggebeld.
Hij meet het paard helemaal op, en verteld wat het gaat kosten, dit allemaal vrijblijvend.
Mocht je het wat lijken, dan bestel je, zo niet, ook goed.
Een vereiste is denk ik wel, dat je ook echt interesse hebt, maar lijkt me ook logisch.

Groetjes en succes Ton

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 22:10

He Ton ,ik heb geen probleem met het aanklikken van de pagina Verward

Een tip van Lov kan er ook nog wel bij http://www.passier.de

Op de zadels ,naar onderen scrollen ,daar staat :correcte sattellage

Wil je echt voor het nieuwste ,rijden op lucht
http://www.firstthought.co.uk/flair/Flair.htm


Trouwens bij een redelijk normaal paard ,kan een zadel van F1500,- ook goed op de rug liggen.
Het hangt er alleen vanaf of DE MAAT VAN DE BOOM GOED IS!

Succes.


_________________
Vrouwen ,pauwen en paarden zijn de meest trotse dieren op aarde!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Gerrie op 2001-10-23 22:21 ]</font>

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-01 22:17

Lieve mensen, onwijs bedankt voor al jullie goede adviezen! Ik heb heel wat stof om over na te denken.....
Ik ben van plan om inderdaad Cobra en Daaleman eens langs te laten komen, om zo een juiste beslissing te maken wat nu het beste is voor Nap Lachen Ook weet ik nu dat er waarschijnlijk niets gaat boven een op maat gemaakt zadel, zowel voor de ruiter als natuurlijk voor je paard, vooral als je paard een rug heeft waar niet een standaard zadel op past.
Nogmaals bedankt Party!!

kim_123
Berichten: 3
Geregistreerd: 10-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:35

Ton,

Ik desperate ben op zoek naar een goed passend zadel voor mijn paard en las jouw berciht over Cobra. Ik wil ook een zadel van die man (vrouw?)! De link doet het niet (meer) en ik vind hem niet met googelen.

Help!