Trailer Probleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Trailer Probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 09:24

Hallo

We hebben een probleem met Parouscha.
Ze wil de trailer niet op.
Normaal wil ze dat wel, laatst zijn we ook naar het bos geweest, erop stappen vond ze toen geen probleem, maar toen we in het bos waren wou ze er niet meer op.
Paar mensen hebben ons geholpen!
En nu zijn we dus elk weekeind aan het oefenen met de trailer.
En ze wil er nu al zonder longeerlijnen op.
Maar ik lok haar met een voerbak met biks.
Die hang ik over de buis waar ze aanvast komt te staan.
Maar ze neemt een hapje en ze loopt weer van de trailer af.
Ze durft dus niet vast te staan, en niet te blijven staan in de trailer.
Als ze er op staat, dan proberen we wel eens de klep dicht te doen, maar dan loopt ze heel snel de trailer weer af.
Dat gaat zo snel.
Wie heeft tips, om ons te helpen, met dit frustrerende probleem.


Priscilla

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 09:36

kun je geen voernet ervoor houden en zorgen dat het paard blijft eten? of neemt ie echt snel een hapje en gaat er zo snel mogelijk weer af?
je kunt ook die stang er snel achterdoen. Dat werkt bij mareska wel. Die stang heb je er sneller achter als de klep omhoog.
of anders een longeerlijn achter haar kont en als ze erop staat de longeerlijn op konthoogte houden, zodat als ie terug loopt dat hij dat tegen de longeerlijn aan loopt en misschien weer vooruit gaat?

succes!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 10:54

Is de trailer wel stevig en de bodem niet glad? Wij hadden nl voordat we een trailer kochten een veewagen, die bij elke bocht heel scheef hing, en na een paar keer wilde mn paard daar niet meer in. Toen hebben we een trailer gekocht, daar ging ie met gemak in, totdat we een nieuwe bodem hadden ze achteraf gezien te glad was waardoor hij weg gleed, toen wilde ie er ook niet meer in..

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 11:36

Ik heb net een topic geopend in "uit het zadel"" over trailerladen, lees dat eens door, staan ook wel interessante dingen in en misschien kun je daar je vraag nog een keer stellen.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 18:39

Heej Ran dat zal ik zeker eens gaan doen.
De trailer is absoluut niet glad.
En de stang er achter is geen optie, dan gaat ze als een gek hangen

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:21

gho wat vervelend
lekker verwennen in de trailer .

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 15:48

Ik heb dit ook een keer met een paard gehad na maanden oefenen deed hij dat nog steeds .Niet omdat hij bang was, dat was zeker. Als je dat heel zeker weet dan kan je evt eens kijken hoe hij reageert op iets achter zijn kont. Bijv. de longeerlijn aan de zijkant van de trailer vast en die achterlangshalen. Soms gaan ze als ze iets voelen weer naar voren en dan weer verder laten eten. Bij dat paard hebben we doordat hij zo snel achteruit kwam hem een keer tegen de achterkant van een bezem op laten lopen en toen ging hij naar voren en ging het snel beter. Maar let op: dit moet je dus absoluut niet doen als je paard bang is.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 15:54

je moet gewoon gelijk stang en deur achter haar dichtdoen en dan pas een hapje geven.......... eerst de complete oefening en dan pas de beloning

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:20

gijsenkim schreef:
je moet gewoon gelijk stang en deur achter haar dichtdoen en dan pas een hapje geven.......... eerst de complete oefening en dan pas de beloning
Dat is het nou juist waar paarden bang voor worden omdat mesnsen gelijk de stang er achter gooien en klep dit daar worden ze paniekerig van.
Een paard moet leren om gewoon op een stinstaande trailer zonder stang te kunnen stilstaan en er half af te lopen er er weer op te lopen.
Zorg dat je paard vertrouwens krijgt in de trailer met beloningen en rust en niet gelijk de stang er achter gooien en klep dicht daar worden ze echt niet rustiger van bouw dat langzaam op.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:23

tuurlijk..... je moet ze lekker eruit laten lopen als ze dat willen........ waarom niet ook losmaken als ze vaststaan... of los laten breken van de longe......... een paard moet rustig staan in een gesloten trailer.......klaar

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 21:47

gijsenkim schreef:
tuurlijk..... je moet ze lekker eruit laten lopen als ze dat willen........ waarom niet ook losmaken als ze vaststaan... of los laten breken van de longe......... een paard moet rustig staan in een gesloten trailer.......klaar
maar een goed opgevoed paard moet ook goed blijven staan in een open trailer en keurig blijven staat tot jij het teken geeft achteruit. Tong uitsteken

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 13:25

Absoluut GEEN voer geven om haar naar binnen te lokken!! Dit pas doen als je alles afgesloten hebt dat je klaar bent voor vertrek. Ik weet wel hoe je een paard trailer(- en zadel)mak maakt, maar kan dat niet 1, 2, 3 vertellen. PB me anders even. Dan leg ik het uit als ik genoeg tijd heb. Ben op het moment ook ziek. Scheve mond

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 15:04

in een woord dreamstables kijk op hun site het kost niet eens zo veel. en je krijgt een goed paard terug

http://www.dreamstables.nl

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 15:45

bluehunter schreef:
in één woord dreamstables kijk op hun site het kost niet eens zo veel. en je krijgt een goed paard terug

http://www.dreamstables.nl

Sorry ff offtopic, maar dit zijn 22 woorden!! Knipoog

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 15:49

Hangen met stang en klep dicht ? Nou laat haar maar lekker hangen, die breekt echt niet zomaar door een dichte klep heen hoor.
Je moet de stang ook niet te ruim laten achter.

Maar ja wie ben ik om dingen over trailerladen te gaan zeggen, heb zelf een trailerdraak op stal dus heb verder eigenlijk weinig recht van spreken...

Maar over dat hangen had ik dus wel even zoiets, hang maar lekker, komt er vanzelf achter dat je niet door de klep heen gaat.
Als je bang bent dat ze onder de stang doorschiet kun je deze ook omgekeerd in de gaten doen, dus de ijzeren pinnetjes van onder naar boven, dan hangt ie alweer een stukje lager Knipoog

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 15:55

Kijk ook even op deze site!