Ainsley zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
10tje
Berichten: 7
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: België

Ainsley zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 17:21

Ik ben dus op zoek naar een dressuurzadel, nu heb ik al met verschillende mensen contact gehad en een paar ervan verkochten hun ainsley zadel, om verschillende redenen (te klein, past niet op paard...). Maandag komt er iemand op een ainsley dressuurzadel te passen.Nu was mijn vraag: wie heeft er een? Of wie heeft er positieve/negatieve dingen over gehoord? Hoe zit dat zadel enz...

boemel

Berichten: 8389
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 17:25

Ik heb er zelf 1x eventjes mee gereden. Ik vond het wel aardig zitten, maar wel een beetje dwingend. Ik heb al wel van een paar mensen gehoord dat ze de kwaliteit op een wat langere termijn echt slecht vonden.
Ik heb 1 zadel gezien van ca. 5 jaar oud, die er inderdaad erg slecht uitzag. Maar dat kan ook aan het onderhoud liggen.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 17:34

heb er ook niet veel positieve dingen over gehoord.. heb er zelf ook wel eens opgezeten, ging best.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 17:36

Vooral over de Ainsleys met een verstelbare boom heb ik slechte dingen gehoord. Veranderen geheel zelfstandig van maat, breken etc.

Green
Berichten: 1008
Geregistreerd: 28-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 18:27

ik heb zelf ook een ainsley en ben er eigenlijk heel tevreden over!!
Zit echt heerlijk, en als je hem echt concequent bijhoud met invetten enzo, blijft ie er ook perfect uit zien!!
ik heb wel niet eentje met verstelbare boom, dus daar heb ik verder geen ervaring mee

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 18:45

een kennis van me had eerst een gewone ainsly,was ze heel tevreden over,was 7 jaar oud ofzo,en zag er nog steeds behoorlijk uit.Deze werd gestolen,en ze heeft een ainsly met verstelbare boom gekocht.
Na een tijdje begon deze idd zelf van boommaat te veranderen,dus heeft ze het zadel naar de zadelmaker gebracht,en nu heeft ze geen problemen meer.Het was iets met een schroefje dat niet vast genoeg zat en dat het daardoor steeds verder openschoof.
Ikzelf vind het zadel heerlijk zitten

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 19:19

Ik ben zo iemand die bezig is met het verkopen van een ainsley. Ik ben zelf altijd gek geweest op die zadels. Heerlijk diep in het zadel (zit als een huis), maar helaas zat ik er zelf te ver op voorover. En lag het zadel niet meer goed op mijn paard.

Ik zou een zadel met verstelbare boom afraden. Wij hebben hier zelf geen goede ervaring mee.

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 19:25

ik heb een ainsly vzh gehad
vond hem niet zo fijn zitten (te glad)
maar hij lag wel goed op mijn paard

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 19:45

heb ook op een ainsley gereden lag goed zat goed en zag er ook goed uit leken mij eigenlijk altijd goede zadels.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 19:51

Ainsley zadels dwingen je soms te veel, het dieptepunt van het zadel is niet altijd goed, te ver voorin.
Maar verder zijn het goede zadels hoor, dus je moet zelf gewoon kijken of je er fijn in zit en of het past. Vind je een wat dwingende zit prettig, dan kan dit zadel prima voor jou zijn.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:18

Ik heb er eentje geprobeerd..met verstelbare boom. Ik bleef eraan draaien (en zelfs kussens verhoogd met vilt) maar paste alsnog niet, bleef op schoft liggen. Zat wel heerlijk...
Toen ik bij Stübben was, werd me een verstelbare boom sterk afgeraden, dat is niet goed, dan gaan de verhoudingen verloren. Voor versmald ie en achter blijft ie hetzelfde...daar zijn zadels niet voor gemaakt.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:46

Ik heb er ook een. Pas geleden twedehands gekocht van een vriendin. Hij is 7 jaar oud en ziet er nog goed uit. Je wordt inderdaad wel in een houding gedwongen, maar voor mij wel goed. En je zit er supervast in. Ik heb mijn paard er zadelmak mee gemaakt en vond dat een veilig idee.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 00:24

Ik heb zelf een van de eerste Ainsley met verstelbare boom.Nooit problemen mee gehad.
Ziet er nog perfekt uit.
De dwingende zit was er toen nog niet zo ingebouwd.
Het verstellen laat ik altijd over aan de zadelmaker Haha!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 00:31

Ik heb ook een ainsley zadel, en heel vaak zeg ik nog hoe blij ik ermee ben omdat hij echt heerlijk zit!
Ik had altijd heel veel rug/nek pijn, maar dat is ook al een stuk beter geworden, zal vast door mijn zit in het zadel komen.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 10:26

Lydiia schreef:
Ik heb ook een ainsley zadel, en heel vaak zeg ik nog hoe blij ik ermee ben omdat hij echt heerlijk zit!
Ik had altijd heel veel rug/nek pijn, maar dat is ook al een stuk beter geworden, zal vast door mijn zit in het zadel komen.



Ik ook!!! Ik zweer bij een ainsley! en heb er ook minder last in mijn rug door.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 11:58

Mijn vriendin heeft er een op haar paard en vind hem fantastisch, ikzelf vind het verschrikkelijk, ik had echt het idee dat ik in een bepaalde houding werd gedwongen.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 12:05

Zadels zijn er persoonlijk. Het moet bij je paard en bij je zelf passen, het ligt er net aan wat je zoekt in een zadel. Ik geloof best dat alle merkzadels van een bepaalde prijsklasse allemaal goed zijn maar dat hoeft nog niet te zeggen dat ze goed voor mij en mijn paard zijn.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 12:08

Mijn zusje heetf een ainsley, en ook zij wil niks anders meer.. Op sunny is dit ook het enige zadel wat echt goed ligt, en waar zij stil in kan zitten.
Ook ik zit er heerlijk in.
Maar idd zadels zijn geheel persoonlijk..

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 13:36

Had voor mijn jonge paard een ainsley met verstelbare boom gekocht. zo dacht ik niet in de problemen te komen met een niet-passend zadel. helaas.. door het verstellen komt de boom omhoog waardoor de schoft aan de bovenkant vrijligt, echter hij wordt ook smaller waardoor de schoft aan de zijkanten alsnog klim ligt. Kan alsnog een ander zadel kopen. Het vanzelf verschuiven van de verstelbareboom is eenvoudig op te lossen. Met een inbussleuteltje (maar 3 als ik goed heb) vast draaien

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:06

Nanda schreef:
Had voor mijn jonge paard een ainsley met verstelbare boom gekocht. zo dacht ik niet in de problemen te komen met een niet-passend zadel. helaas.. door het verstellen komt de boom omhoog waardoor de schoft aan de bovenkant vrijligt, echter hij wordt ook smaller waardoor de schoft aan de zijkanten alsnog klim ligt. Kan alsnog een ander zadel kopen. Het vanzelf verschuiven van de verstelbareboom is eenvoudig op te lossen. Met een inbussleuteltje (maar 3 als ik goed heb) vast draaien


Je kunt toch twee kanten opdraaien?Smaller of breder?
Verward
Even een zadelmaker opzoeken die je kan helpen lijkt mij de meest logische en voordeligste oplossing.
OK dan!

AnkeD

Berichten: 290
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:53

Ik heb ook een Ainsley dressuurzadel en ben er ook heel tevreden over. Ik vind hem persoonlijk heerlijk zitten.