Laarzenprobleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Laarzenprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 16:21

Ik heb 3 jaar geleden leren Cavallo rijlaarzen gekocht. Fijn op gemeten, zat allemaal perfect. Na 1,5/2 jaar begon het. Aan de binnenkant van de laars begon daar een stukje leer los te gaan waardoor ik moeilijk in de laars kwam. Voor heen nooit geen problemen met aantrekken.
Ik heb deze toen bij een goede schoenmaker laten maken. Het ging weer een tijd goed. Na die tijd heb ik ze weer twee keer laten maken.
Vorige week voor het laatst, maar nu heeft die man er dus weer een lapje leer ingezet, waardoor de laars steeds kleiner wordt. En het bovenste stukje van dat lapje zit beetje los, waardoor ik steeds met mijn hak er achter blijf hangen. Wat een pijn doet dat zeg! Boos!

Ik baal er echt van dat die laarzen steeds kapot gaan. Is het verstandig om er een rits in te laten zetten? Kan dit nog aan de achterkant er in gezet worden of moet de rits aan de zijkant komen? Heeft iemand van jullie dit ook weleens gehad, dat de achterkant helemaal kapot gaat?

Ik heb gewoon geen geld om een nieuw paar aan te schaffen. Sommige mensen doen wel 10 jaar met hun laarzen, maar zoals het er naar uit ziet gaan deze het niet halen...

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 19:32

bij mij is gelukkig nog niet kaduc. maar ik zou er een rits in laten zetten. vraag ernaar bij de echte zadel maker. die kunnen dat wel mooi. Of het wel kan omdat het bij jou aan de achterkant een beetje kapot is

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 19:46

DIt lijkt mij niet normaal. ik was direct teruggegaan naar de winkel waar je ze gekocht had, maar je hebt nu al een aantal keren de schoenmaker dingen laten repareren. DUs ik weet niet of je er nu nog over kunt klagen.
Ik had met m'n Petries een constructiefout in de zool zitten, maar dit is netjes kostenloos weer gerepareerd.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 19:54

Zonde dat je idd niet gelijk naar die zaak bent terug gegaan, waarschijnlijk waren ze dan terug gegaan naar Cavallo. Maar daar heb je nu niks aan....

Zou ze wegbrengen naar een goede schoen/zadelmaker en dan een rits in de achterkant laten zetten en vragen of ze het goed willen afwerken

Sterkte he

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 09:53

Ik ben toen wel naar de winkel gegaan, maar die moesten ze dan naar Cavallo opsturen, dan zou ik ze +/- 10 weken kwijt zijn... Ja sorry hoor, net of dat werkt. Alsof iedereen nog reservelaarzen heeft liggen.
De winkel heeft toen voorgesteld dat ik ze bij een goede schoenmaker zou laten maken. Dat ging in het begin ook wel...
Ga denk ik toch maar vragen of ze een mooie rits er in kunnen zetten! Er zit niks anders op.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 10:05

Ik vraag me af of een rits alle problemen oplost. Misschien moet je overwegen andere laarzen aan te schaffen.

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 10:22

ja..ik zou idd ook nieuwe kopen!dat ben je ervan af!

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 11:15

Ik wil niet vervelend doen, maar volgens mij ligt het aan Cavallo...
Ik heb zelf ook net Cavallo rijlaarzen gekregen (en bevallen me prima!)
Je bent nu al de 2e die ik hoor praten over het feit dat de laarzen na 1,5 jaar kapot gaan. Mijn instructeur heeft ze nu ook een jaar, en ze zijn ook al helemaal kapot.
Cavallo kan er volgens mij wel gewoon een nieuwe voet onder zetten. Dat hebben ze bij mijn laarzen ook gedaan omdat ze te groot waren. Ik weet niet of dit onder de garantie valt, maar je bent ze dan wel lang kwijt ja.......

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 11:35

ik rijdt ook met cavallo. Ik heb mijn laarzen nu 6 jaar en ik heb er gelukkig nooit problemen mee gehad. Maar je kan maar net pech hebben. Ik heb al een nieuw paar klaar staan, maar kan nog geen afscheid nemen van mijn oude

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 13:22

Fabiënne1 schreef:
Ga denk ik toch maar vragen of ze een mooie rits er in kunnen zetten! Er zit niks anders op.


Een mooie rits erin zetten bestaat niet. Dat wordt altijd lelijk, bovendien is het onmogelijk om de rits tot helemaal onderaan te maken. De rits loopt tot aan de "enkel"naad en wordt zo'n 2 cm naast de balein erin gezet (de balein mag er namelijk niet uit!!).

Het is super praktisch, ik heb het ook laten doen met mijn Petries (de oude Haha! ). Je laars wordt ook zo'n 2 cm breder.
Maar mooi is het zeker niet!!

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 13:55

Ik had het ook met mijn Cavallo laarzen. Ik heb ze op laten sturen en kreeg ze na 4 weken weer terug. Gemaakt en wel. Nu zijn ze weer goed. Hopelijk blijven ze ook goed.

Wendeltje
Berichten: 332
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 14:07

Ik heb in mijn Petries ook een rits laten zetten, omdat ik een enkelblessure heb en niet meer normaal in m´n laarzen kan komen.
Je ziet er helemaal niks van als ik aan het rijden ben en de rits loopt gewoon tot helemaal onderin!! Ik vind het helemaal het einde en als je het bij en goede schoenmaker laat doen i.p.v. bij een zadelmaker scheelt dat ook nog een hele hoop in de kosten.
De rits zit ook idd iets naast m´n balijn, maar precies aan de achterkant van je laars zit ook helemaal niet lekker, want dan rij je je hiel open.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 14:17

De balein hoeft er niet per sé in te blijven zitten. Een stalgenote van mij heeft de balein eruit laten halen en de rits zit precies waar de balein zat. De laarzen blijven nog steeds rechtop staan hoor.. Nu heeft zij het wel gewoon bij Petrie Perfects laten doen, die laarzen zijn zowieso een stuk stijver dan cavallo's.
Ik heb eerst ook Cavallo's gehad, nooit problemen mee gehad, behalve dat mijn kuiten er niet meer in passen...
Ik heb nu gewoon Petrie's, en ik heb er ook een rits in laten zetten. De rits zit bij mij aan de zijkant, de binnenkant. Ik vind het ideaal. over de rits zit nog een rand/ flap leer, die dus over de rits ligt, zo beschadigd het zadel ook niet en is de rits netjes weggewerkt.