paardenmelk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Drink jij paardenmelk?

ja (waar haal je ze?)
6 (12%)
nee
43 (87%)

Totaal aantal stemmen: 49


Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

paardenmelk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 23:01

Wie van jullie drinkt allemaal paardenmelk? En waar halen jullie die?

Ik drink zelf wel paardenmelk en wij halen ze altijd bij Paardenmelkerij Heesen in Panningen.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 23:04

Nee, jakkes, het smaakt naar water met suiker!
Ik geloof wel dat het helpt! Hij zijn op excursie geweest naar een paardenmelkerij, en dat was wel leuk. We konden ook proeven, en ik vond het maar niks...

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 23:05

Nee ik drink het zelf niet, maar heb het wel is stiekem geprobeerd bij onze merrie met veulen.
Ik vind het wel lekker smaken, wel erg zoet. Zou het zelf niet zo snel echt gaan drinken

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 23:07

Ik heb er geen speciale reden voor dat ik het drink. Ik ben ermee begonnen toen ik thuis 's een merrie heb doen melken. Sinds toen drink ik ze elke dag.

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 23:10

Ik ben bij de paardenmelkerij in dorp Zeeland geweest en daar heb ik mogen zien hoe het werkt en uiteraard ook mogen proeven. Het smaakt nergens naar eigenlijk, beetje waterig en zoet inderdaad, maar niet echt vies. Ik lust geen gewone melk dus dat zegt wel wat als ik dat zeg denk ik hihi! Maar verder zal ik het niet drinken het is vooral goed voor mensen met astma of exceem nouja dat heb ik niet dus ist niet echt nodig.

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 23:15

Ik drink het nu niet, maar zou het graag eens willen proberen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 23:18

Ik ben ook eens naar de open dag in Zeeland geweest.
Daar heb ik toen ook geproeft.
Gewone koe-melk lust ik niet, maar paarden melk vond ik wel lekker.
Maar aangezien ik geen medische reden heb voor het drinken ervan doe ik het verder ook niet.
Is het ook te duur voor Lachen

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 23:48

jawel, soms. Ik krijg het dan van de shire melkerij in belgie, wingene van de fam. pyfferoen. Die melk is lekker. Andere paarden melk vind ik niet te drinekn, water met suiker. Die van de shires daar is romig zelfs, nee echt lekker. Had nooit gedacht dat ik dat met smaak zou drinken na de eerste pogingen....
Super gezond. Goed voor als je een wedstrijd moet rijden. Het schijnt namelijk op je comcentratie vermogen te werken, en ook hou je langer vol waar je mee aan het werk bent. Wielrenners drinken het ook.
En het is niet eens op de doping lijst Haha!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 00:52

runningkawa schreef:
Gewone koe-melk lust ik niet, maar paarden melk vond ik wel lekker.
Maar aangezien ik geen medische reden heb voor het drinken ervan doe ik het verder ook niet.
Is het ook te duur voor Lachen

Voor mij hetzelfde, ik heb ook wel eens een slokje geproefd bij een verzorgpony, en het beviel best, maar ik vind het niet nodig om het te drinken.

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 10:37

Heel soms melken we zelf de trekpaarden. Is best een leuk werkje *LOL*

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 10:41

Ik drink het niet maar bij ons heeft een meisje op de manege gereden die dezelfde ziekte als mij had en die kreeg steeds paardenmelk van de manege en dat hielp heel goed, ze werd helemaal niet zo slecht! Best wel topppie alleen ik drink het niet, misschien zou het wel helpen maar ik weet het niet

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 11:21

als je paardenmelk wil drinken, kan je dat kopen op Pelgrims park in Baarle Nassau, nog van trekpaarden ook (Norikers en Tinkers)

www.pelgrimspark.nl.nu

Tanneke dat melken is niet leuk hoor, sommigen meppen je zo van het krukje af *sprak zij uit ervaring*

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 11:49

Ik heb het weleens gedronken maar vond het niet erg lekker. Ik zal het dus niet speciaal gaan kopen.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 12:56

Mijn vader heeft een tijd paarden melk gedronken ter ondersteunig
van zijn bestraling. Hij had er baat bij.
Ik heb t wel eens geproefd maar ik hou er niet zo van, maar ik lust ook geen koeienmelk. Haha!
Hij kocht het volgens mij in kinderdijk.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 13:18

Nee.
Drink sowieso bijna geen melk Lachen

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 13:39

Nee, ik lust geen melk. Maar het schijnt te helpen tegen eczeem he?

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 15:41

Ik heb het een paar keer gedronken, vers van de merrie Lachen (jaja, ik ben zo gemeen om Dennis z'n dochter van haar melk te beroven Tong uitsteken ). Maar vind het niet echt lekker. Ik heb gehoord dat je het moet leren drinken, dus misschien, als er nog een keer een veulentje rond loopt nog een keer een glaasje proberen.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 15:43

ik heb uiteraard een keer een kuur van een maand gedaan (ik werkte op die paardenmelkerij, dus moest ik het ook proberen)

Ik heb altijd behoorlijk veel vage klachten, maar die werden er niet minder van, zal dus wel tussen m'n oren zitten Haha!

Een kuur is 4 weken en kost gemiddeld 50 tot 55 euro

RK, voor jou zou het wel goed zijn, informeer eens bij je ziektenkostenverzekering, misschien wordt het vergoed!

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 15:47

het lekkerst is het als je het invriest, en weer laat ontdooien, moet je het opdriken als het laatste klontje nog net niet gesmolten is. Het verschil in smaak is werkelijk heel groot!

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 16:03

Ik vind het koud vies en als het op''merrie temperatuur''is vind ik het wel lekker!drink het ook nie veel k was dat mn oude pony ieder jaar een veulen had ,en het veulen nie mee op concours ging! dus de merrie uitgemolken moest worden op concours anders viel er nie mee te rijden ze spoot het anders tijdens de proef eruit..

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 16:27

ik drink nooit paardenmelk ik ben al helemaal niet gek op koeienmelk en dan raden van paarden nee dank je wel niets voor mij

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 17:39

smurf schreef:
als je paardenmelk wil drinken, kan je dat kopen op Pelgrims park in Baarle Nassau, nog van trekpaarden ook (Norikers en Tinkers)

www.pelgrimspark.nl.nu

Tanneke dat melken is niet leuk hoor, sommigen meppen je zo van het krukje af *sprak zij uit ervaring*


Ja, inderdaad dan is het melken niet leuk. Maar onze merries geven er niks om dus ik vind het wel een leuk werkje

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 19:33

Ik heb het nog nooit op. Maar ik moet zeggen dat ik "gemengde gevoelens" heb over het als paddestoelen uit de grond schieten van paardemelkerijen. Ik maak me (misschien geheel onterecht) zorgen over de veulens die elk jaar voor de melk gefokt worden....wat gebeurt daarmee? Als iedereen zomaar een melkerij kan beginnen dan kan ik me zo voorstellen dat ze een van hun eigen hengsten gebruiken, want dekgelden zijn duur, inteelt ?, fok gericht op vruchtbaarheid ipv hardheid en marktgericht ? Nu valt het nog mee, maar als meerdere mensen er lucht van krijgen dat paardemelk lucuratief is....waar eindigen dan al die veulens, die maar "bijproducten" zijn Verward

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 19:36

Citaat:
de veulens die elk jaar voor de melk gefokt worden


die van Pelgrims Park staan allemaal te koop!

Wat betreft inteelt: zij leasen een goedgekeurde dekhengst van het stamboek in Oostenrijk, die dekt hier van oktober tot maart, dan moet ie terug naar die Heimat.
Ieder jaar komt er een andere hengst naar Nederland.
Ze hebben zelf ook nog een Lizenz hengst van het Norikers stamboek, die dekt de merries die in Oostenrijk zijn aangekocht.

Meer info over het ras: www.noriker.nl.nu

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 22:08

Nee ik drink het niet ik moet er niet aan denken