hackmore?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 12:06

Of je nou een hackemore met korte of met lange scharen hebt, het vereist altijd een zeer stille, maar ook VRIENDELIJKE hand van de ruiter (stil is niet automatisch vriendelijk).
Een hackemore met korte schaar heeft een mildere inwerking dan met een lange schaar. Bovendien zijn de exemplaren met lange schaar gemaakt met staaldraad dat over het neusbeen loopt, dus alleen voor zeer ervaren ruiters geschikt.
Persoonlijk vind ik de hackemore met lange schaar enorm fijn rijden (western) omdat je geen direct teugelcontact hebt, dus je kunt je hulpen nagenoeg onzichtbaar geven. Mijn paard loopt er ook erg fijn op.
Ik geloof niet in hackemores voor paarden die "niet te houden" zijn, dat is vragen om vreselijke problemen.
Bovendien is een hackemore er NIET om een paard in de krul te trekken.

Het is handig als je paard om wat voor reden dan ook geen bit in kan/mag, of bv voor westernrijden waarbij geen direct teugelcontact gebruikt wordt.



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 12:20

Als je op vriendelijke wijze zonder bit wilt rijden, kun je het beste een bosal of sidepull gebruiken. Anders eventueel hackemore met korte schaar en brede, slappe neusband.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 09:33

Citaat:
Op 2001-10-23 17:07, schreef Nikit:
maar ze hebben haar bijna de neus gebroken met de hackamore


Verward Ik kreeg gisteren ook bijna een meteoriet op m'n hoofd, onze flat stortte bijna in, ik ben bijna tegen een boom gereden met m'n auto, ik zat bijna onder de schuifdeur van de parkeergarage en 's avonds zakte de zon echt bijna in de zee..... Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 09:58

Zelfs zo erg dat het dier er littekenweefsel van op de neus heeft? Ik geloof niet dat ik wil weten hoe ze het zo ver hebben laten komen... Frusty Hopsende ruiter met lange scharen laten rijden ofzo?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bodan, Jussem en 37 bezoekers