een brutale vraag!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iloverico

Berichten: 21
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: purmerend

een brutale vraag!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 16:20

k wou vragen aan alle bezoekers en lezers van bokt wat hij of zij belangrijker vind verzorgen of rijden Verward

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 16:25

Ik vind verzorgen belangrijker!

Oke waarom!

Als je een paard hebt kun je dat voor je hobby hebben en voor meerdere dingen.
Ik ben niet zo iemand van ik heb een pony dus dan word het alleen maar rijden en dan maar dumpen met die handel ik moet er niet aan denken als ik dat doe.

Ik heb paarden die je liefhebt je moet ze wel met beleid en wantrouw zijn omdat ieder paard anders is.
Ik heb ze ook om een goed leven te leiden en niet bang hoeft te zijn voor andere paarden.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 16:26

Eigelijk had je hier een poll van moeten maken

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 16:30

ik denk dat verzorgen belangrijker is... maar zelf vind ik het eigenlijke rijden het leukst Lachen

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 16:32

Ja oke maar vind jij dat het belangrijkst dan rijden komt bij mij op de 3de plaats hoor.

1= dier veel liefde geven.
2= verzorgen
3= rijden.

en de andere dingen komen boven de 3de plaats

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 16:47

het rijden vind ik eerlijk gezegd het leukst, daar heb je ook een paard voor neem ik aan. maar het verzorgen is het allerbelangrijkst. Je paard moet wel gezond blijven en het naar zn zin hebben bij jou op stal.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 17:15

vaak vind ik de verzorging nog het leukst ook. maar dat zal ook wel komen omdat het met rijden op het moment nie zo lekker gaat.
dus dan doe ik liever andere dingen met hem, waar ik wel aan hem kan zien datie het leuk vind.
ik heb mijn beesie door goeie verzorging van een mager ding naar een hele dikke zien groeien Haha! en hij kijkt weer lekker uit zijn ogen. das onbetaalbaar dat rijden kan me op het moment dan ff gestolen worden..

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 17:37

Ik vind verzorgen belangrijker want als je je paard niet goed verzorgd kun je ook niet gaan rijden. Zo denk ik er tenminste over.
Bovendien vind ik het ook leuk om eens lekker te tutten Haha!

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 17:58

Verzorgen is het belangrijkst, want als jij je paard niet goed verzorgt zal je ook niet zo lekker kunnen rijden!!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 18:27

beide. Ik vind rijden zonder verzorgen geen kont aan, maar verzorgen zonder rijden ook niet

Ik wil gewoon alles Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 18:30

Verzorging vindt ik in het algemeen het belangrijkste.
Als je je pony/paard niet goed verzorgt heb je grote kans dat er weinig te rijden overblijft toch?

Voor mijzelf is rijden heel erg belangrijk, een soort van beloning voor de goede zorgen Haha!

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 18:52

Ik vind verzorgen het belangrijkst. Een paard moet goed in zijn vel zitten. Anders vind ik dat je er niet op kan gaan rijden. En door de verzorging krijg je ook een goede band met je paard. Rijden vind ik veel minder belangrijk.

happyhorse

Berichten: 4383
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 18:58

Vind verzorgen. je moet je paard goed verzorgen dat vind ik belangrijker dan rijden.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 19:03

Citaat:
Vind verzorgen. je moet je paard goed verzorgen dat vind ik belangrijker dan rijden.



daar ben ik het mee eens"!

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 19:09

Vindt verzorgen ook belangrijker als rijden. En wat hierboven al wordt gezegd: als je je paard niet goed verzorgt zal er van het rijden ook weinig komen. Maar ik ga ook als ik niet moet rijden, liever een uur tutten dan een uur rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 19:33

Allebij!!! Ik vindt alleen het rijden leuker, het verzorgen ook wel maar daar gaat ook wat tijd in zitten wil ik ook niet afraffelen.(allebij trouwensniet!!!)

ladyAn
Berichten: 774
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:28

Als ik wist dat mijn pony plezier had in het rijden vond ik dat misschien het leukst. Maar verzorging vind ik het belangrijkst en lekker knuffelen vind ik nu eigenlijk leuker dan rijden!

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:29

een band met je paard/pony krijgen vindt ik het belangrijkst

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:34

Ik vind ridjen erg leuk! Poetsen etc ook, maar daar houdt mijn pony totaal niet van. Maar verzorgen is wel het belangrijkste!

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:42

ik vind dat rijden ook bij de verzorging van je paard hoort. Beweging is niet alleen leuk voor jou maar ook goed voor je paard. Als ik weinig tijd heb vind ik het belangrijker dat mijn paard gereden wordt als dat hij mooi gepoetst is. Ik heb een overwegende schimmel en die houdt niet van overdreven gepoets en dergelijke. 1 keer in de week probeer ik hem helemaal wit te krijgen en de andere dagen gaat er een borstel overheen en zorg ik dat hij bij zijn zadel en hoofdstel goed schoon is.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:44

ergens vind ik het beide belangrijk Lachen
want dat je paard goed gereden word en genoeg bewging is soms welles belangrijker dan of die een dag niet ge poetst word.

maar als ik bijvoorbeeld drie uur op stal ben,ben ik een uur bezig met rijden en twee uur met verzorgen Haha!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 21:08

Als je een paard hebt, moet je het ook verzorgen. Ik rij ontzettend graag, is ook de reden waarom ik een paard heb, maar ik vind verzorging even belangrijk. Als ik ga rijden word ze ook niet even vlug onder het zadel gepoets maar van top tot teen. Ik borstel ook regelmatig zonder dat ik ga rijden en een zuivere stal, wei eten en drinken vind ik heel belangrijk. Als het je echt alleen maar om het rijden gaat en je hebt geen behoefte aan eens heerlijk bezig te zijn met je paardje, kan je imo evengoed manegelessen gaan rijden.

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 21:16

beautyfull_mickey schreef:
ergens vind ik het beide belangrijk Lachen
want dat je paard goed gereden word en genoeg bewging is soms welles belangrijker dan of die een dag niet ge poetst word.

maar als ik bijvoorbeeld drie uur op stal ben,ben ik een uur bezig met rijden en twee uur met verzorgen Haha!


Amen OK dan! Ben het zo ongeveer met je eens.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 21:29

ik vind verzorging belangrijk, maar rijden ook. Allebei is het ook leuk om te doen. Verzorgen kan je lekker tutten met het paard en kroelen en hem mooi maken enzo. Ja en met rijden hou je ze in conditie en geef je ze beweging.... dus ga voor allebei even belangrijk

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 22:03

Ik vind de verzorging het belangrijkste en lekker knuffel ook maar rijden vind ik ook erg leuk dus eigenlijk alles wat er bij hoort knuffeln ,verzorgen , longeren ,rijden