als je je paard kwijtraakt, neem je dan een ander?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

neem je een ander paard als je paard wegvalt?

ja maar dat kan wel even duren...
37 (45%)
ja ik kan niet zonder een paard leven.
32 (39%)
nee ik heb het allemaal wel gezien...
4 (4%)
weet ik eigenlijk niet...
9 (10%)

Totaal aantal stemmen: 82


Anoniem

als je je paard kwijtraakt, neem je dan een ander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 00:51

Als jullie je paard door een of andere manier moeten verkopen of kwijt raken, nemen jullie dan een ander of zit je buik er zo vol van dat je nooit meer aan een ander begint?

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 00:55

Denk wel dat ik dan een ander paard zal kopen. Heb ooit eens 6 weken niet MOGEN rijden en ik klom tegen de muren op. Tja, als je besmet bent, kom je er nooit meer vanaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 00:55

Mijn antwoord staat er niet bij. Ik zou geen andere willen dan deze namelijk en dat is dan niet omdat ik mijn buik er van vol heb.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 00:59

Ik zou Cheyenne nooit wegdoen, maar mocht ze overlijden dan denk ik dat ik er goed ziek van ben.....ik weet dus eigenlijk niet of ik dan weer een ander paard zou willen....ik hou van Cheyenne en ze past 100% bij mij. Dat vind ik niet snel meer ben ik bang. Maar aan de andere kant.....mijn leven is helemaal ingesteld op een eigen paard.....ik zou denk ik ook tegen de muren opvliegen als ik geen paard meer heb. En bijrijden is niets meer voor mij, nu ik van een eigen paard geproefd heb.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 01:33

Dat ligt er maar net aan waar ik dat paard aan kwijtraakte. Als het een medische lijdensweg geweest is zal ik behoorlijk lang geen zin in hebben om er weer aan te beginnen. Misschien wel nooit. Maar als het door omstandigheden is (zoals mijn vorige paard weg moest) dan komt er ooit wel weer eentje. Bloed kruipt waar het niet gaan kan...

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 01:49

Ik zal wel weer een ander nemen, maar niet vordat ik mijn studie af heb. Of ik moet weer verliefd worden op 1, net als bij deze

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 01:51

Ligt er nogal aan hoe het komt dat je je andere paard verloren hebt. Heb je hem moeten verkopen om financiele wegen? Omdat het niet klikt? Omdat je er te groot voor geworden bent? Of is ie overleden? Na een lange lijdensweg? Of rustig ingeslapen (zelf)
Heb er zo geen antwoord op dus, heb het zowiezo gelukkig nog nooit aan de hand gehad

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 08:48

Net zoals Lovely staat mijn antwoord er ook niet bij.
Als ik Odin weg zou doen, is dat alleen omdat hij niet beter kan worden van zijn kwaaltjes. Verkopen doe ik hem in principe nooit, of er moet iets heel vreemds gebeuren waardoor ik hem niet kan aanhouden.
Als Odin er niet meer is (overleden is bedoel ik dan dus) hoef ik geen eigen paard meer. Hij is zo uniek voor mij dat ik niet verwacht dit ooit nog eens met een ander paard te zullen ervaren. Het vertrouwen in een gezond paard dat ook nog eens qua karakter bij je past is bij mij dan echt weg.
Stoppen met rijden zou ik niet doen, ik zou eerder het paard van iemand anders gaan bijrijden denk ik.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 10:02

Er komt zeker een andere pony, als mijn pony overleed. Verkopen doe ik hem echt niet zomaar.
Ik ga dan gewoon rustig op zoek.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 10:04

Als michelle overlijd, dat is nl de enige manier waarop ik haar kwijt zou raken, dan zou ik heel graag een andere pony willen kopen.(als ik geld heb Tong uitsteken )
Het is al een aantal jaar zo dat ik niet echt meer lekker op haar kan rijden, en sinds een jaartje rij ik eigenlijk zo goed als niet meer, ivm met spat en ouderdom enzo, en ik mis het verschrikkelijk, lekkere lange buitenritten maken enzo! Op een eigen paard is dat toch weer heel anders dan op die van iemand anders!

Daarnaast helpt het denk ik wel bij de verwerking als ik een ander pony te doen heb, ik zou me dood vervelen als ik savonds niet even lekker ernaartoe kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 10:07

Dat ligt er maar helemaal aan hoe ik mijn paard kwijtraak. Als Lois plots weg zou vallen zou ik daar behoorlijk ziek van zijn. Ik denk niet dat ik de behoefte heb om dan meteen een ander paard aan te schaffen.

Een leven zonder paarden is voor mij goed denkbaar, een leven zonder Lois niet.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 10:21

Franca schreef:
Ik zou Cheyenne nooit wegdoen, maar mocht ze overlijden dan denk ik dat ik er goed ziek van ben.....ik weet dus eigenlijk niet of ik dan weer een ander paard zou willen....ik hou van Cheyenne en ze past 100% bij mij. Dat vind ik niet snel meer ben ik bang. Maar aan de andere kant.....mijn leven is helemaal ingesteld op een eigen paard.....ik zou denk ik ook tegen de muren opvliegen als ik geen paard meer heb. En bijrijden is niets meer voor mij, nu ik van een eigen paard geproefd heb.


Hier hetzelfde. Mijn band met Raak is zo ongelooflijk hecht en bijzonder dat we echt 100% bij elkaar passen. Zijn karakter, zijn streken, mijn karakter, mijn streken. We zijn wat dat betreft echt twee zielen, een gedachte. Als hij er niet meer zou zijn zou ik er verschrikkelijk kapot van zijn. Ik zal best misschien weer een ander paard willen maar ik denk dat ik het eerste jaar alleen maar naar Raak-look-a-likes zal zoeken. Dat zou niet eerlijk zijn ten opzichte van het nieuwe paard. Maar goed, je weet gewoon nooit hoe iets zal uitpakken. Vooralsnog weet ik het niet. Ondanks dat ik al heel wat keren van dat gekke beest afgestuiterd ben heb ik 100% vertrouwen in hem. Dat heb ik in andere paarden eigenlijk niet zo snel. Of beter gezegd helemaal niet.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 10:27

Weet ik nog niet...
Ik vind het heel leuk zo, het gaat goed en ik zal railly voorlopig nog niet wegdoen.
Maar ik kijk eerst wel of ik echt verder wil, tijd heb enz.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 10:30

Ik weet het niet,
ligt idd aan de reden waarom het paard wegvalt..
Buddy is een paardje wat super bij mij past! Ik zou me niet kunnen voorstellen dat ik een ander paard zou hebben.. maar dat weet je nooit, er kan natuurlijk in de toekomst altijd wat veranderen.. maar als Buddy zomaar weg zou vallen zou ik denk ik even geen trek meer hebben in een ander paard.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 10:35

Ja, maar dat kan wel even duren: vooral om financiƫle redenen en tijd.
Mijn pony kan ik niet echt rijden (spat in groeifase) en waarschijnlijk ook niet meer echt in de sport rijden (had hij voor die tijd al last van)
Daarom ben ik al druk bezig met andermans paarden en pony's. Dit bevalt eigenlijk heel goed. En omdat een leuk paard tegenwoordig zoveel geld kost, heb ik besloten het eerst maar te doen met andermans paarden en zelf geen paard (erbij) te kopen. Als het paard dan ook nog bij de eigenaar staat is het helemaal makkelijk als ik het te druk heb. Ben nu bezig met een paard bij mij op stal en dan is het wel een grote verantwoordelijkheid. Mijn eigen staat dag en nacht in het land, dus kan ik best een keer alleen komen controleren en voeren. Heb ik een paard te leen, dan zal ik moeten zorgen dat ze elke dag aan voldoende beweging komt.
Het is dus niet zozeer om de band dat ik niet een ander paard kan nemen.
Je houd niet minder van je vorige paard doordat je een ander paard koopt of rijd...

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 10:56

Ik denk het wel, maar ik zal wel ff tijd nodig hebben

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 11:02

Ik weet het niet, ligt er inderdaad aan hoe ik haar kwijtraak. Mocht ze overlijden dan zou ik eerst wel een tijdje wachten denk ik, dan zie ik wel of ik nog een ander wil, Evita is toch niet te vervangen. Daarom zou ik denk ik wel een totaal ander paard willen als er nog een nieuwe komt.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 11:20

Ik heb geen eigen paard, maar ik kan me het ontzettend goed voorstellen hoe het zou zijn.
Ik denk dat ik een nieuwe zou kopen, maar aan de andere kant. In die tijd voel je je vreselijk en zou ik toch echt niet naar een nieuwe opzoek gaan. Ik denk dat dat dan wel even zou duren, maar een nieuwe komt er zeker.
(Lalalala.... lekker vertellen, heb niet eens een paard Tong uitsteken)

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 11:55

Als Yorghos zou overlijden dan denk ik dat ik op den duur wel weer een paard zou willen. Maar niet meteen, daar zou best een tijd overheen kunnen gaan.
Ik kan me niet indenken dat ik Yorghos zou verkopen. Doe ik dat wel, dan komt er geen ander paard. Verkopen zou ik alleen doen als ik echt geen tijd/geld zou hebben om hem te onderhouden, en niet om hem in te ruilen voor een ander.

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 12:11

Ik heb 2 paarden als er eentje wegvalt blijf ik het bij 1 houden.

Vorig jaar was dat bijna het geval en was ik Felix bijna kwijt. Ik had er er heel moeilijk mee en had hierdoor geen zin om met Danno wat te gaan doen.
Gelukkig is het allemaal nog goed gekomen.

Als ze er allebei niet meer zijn , houd ik het denk ik wel voor gezien.
Mits ik de paarden aan huis kan zetten, dan is het anders, maar ik heb af en toe helemaal gehad met pensionstalling.

Mocht ik dan toch nog overstag gaan dan wordt het een ijslander. Haha!

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 12:14

Als ik lady ooit weg zou moeten doen (om wat voor redenen dan ook), zal er zeker wel weer een andere komen. Dat zal dan evengoed wel een tijd duren voordat ik dan weer een paard heb. maar er komt er zeker weer 1.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 12:15

Mijn paard gaat alleen weg als hij komt te overlijden en anders niet.
En zeker weten dat er daarna weer een ander komt, maar daar zal wel een tijdje tussen zitten. Zonder paarden is mijn leven niet compleet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 12:18

Ja, als Kawa dood gaat dan zou ik zeker een ander paard kopen.
Paarden is mijn leven, zonder kan ik niet.
Hoelang het zou duren voordat ik er 1 heb, kan ik niet zeggen.
Weet ik toevallig dan al een leuke misschien best snel, maar het kan ook best een hele poos duren voordat ik juiste paard tegen kom.

Bij verkoop van Kawa zou ik geen ander kopen, want Kawa word alleen verkocht als er totaal geen andere optie door ziekte van mij of ernstig geld te kort. Dan kan een ander paard uiteraard ook niet.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 12:55

Ja, als er wat met Magic zou gebeuren ben ik er bijna zeker van dat er een ander paard komt. Ik was 9 toen ik mijn eigen pony kreeg en kan me eigenlijk geen leven meer indenken zonder paard.

Ik denk wel dat ik er even mee zal wachten tot het ergste verdriet voorbij is. En hoe lang die tijd is kan ik van te voren natuurlijk niet zeggen.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 13:01

Ik heb geen idee wat ik zou doen. Als ik Fitz weer na een lange medische behandeling kwijt zou raken, heb ik er wel even mijn buik van vol. Ik wil het verdriet van een paard verliezen niet meer.